3ο ΓΕΛ Καβάλας: Ταξίδι στη Λισαβόνα για την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών [φωτογραφίες]

Δύο καθηγητές και τέσσερις μαθητές του σχολείου βρέθηκαν στην Πορτογαλία στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus - Στη συνάντηση συμμετείχαν 55 μαθητές και 14 εκπαιδευτικοί από Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Πολωνία και Τουρκία

Αντιπροσωπεία μαθητών και εκπαιδευτικών από το 3ο ΓΕΛ Καβάλας συμμετείχε σε διεθνή συνάντηση σχολείων  στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας, στην έδρα του σχολείου ENSINUS – Estudos Técnicos e Profissionais SA που βρίσκεται σε εταιρική σχέση με το σχολείο της Καβάλας, για το διάστημα από το Σάββατο 14/10/2023 έως και το Σάββατο 21/10/2023. Η διεθνής συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο προγράμματος Ευρωπαϊκών Σχολικών Συμπράξεων ΚΑ220, με θέμα «Forest Fire Prevention» (κωδικός προγράμματος: 2022-1-IT02-KA220 – SCH – 000088025).

Στη συνάντηση συμμετείχαν 55 μαθητές και 14 εκπαιδευτικοί από Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Πολωνία & Τουρκία. Συνοδοί εκπαιδευτικοί των μαθητών ήταν οι: Αδάμος Ευάγγελος, ΠΕ02 (Διευθυντής 3ου ΓΕΛ Καβάλας & αρχηγός της εκπαιδευτικής μετακίνησης) και η Δημητριάδου Μαρίκα, ΠΕ06 (Συντονίστρια Προγράμματος Erasmus+ & συνοδός). Οι μαθητές/τριες που επιλέχθηκαν και συμμετείχαν στην μετακίνηση ήταν οι εξής:

  1. Κωνσταντινίδου Δέσποινα-Ειρήνη
  2. Μήτρακα Βαϊα
  3. Σαμαράς Γεώργιος
  4. Τολούδη Ιωάννα

Στόχοι και Δραστηριότητες

Βασικός στόχος της εκπαιδευτικής μετακίνησης ήταν η συνάντηση και η συνεργατική δράση  μαθητών και εκπαιδευτικών από Ευρωπαϊκά σχολεία στα θέματα (1) της συνεισφοράς των δασών στην διατήρηση & ανάπτυξη των οικοσυστημάτων και (2)των καταστροφικών πυρκαγιών που αφάνισαν εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα δασών σε όλες τις μεσογειακές χώρες το καλοκαίρι του 2023 με ολέθρια αποτελέσματα για το δασικό πλούτο καθώς και την πανίδας που ενδημεί σε αυτά. Οι μαθητές μας συμμετείχαν:

  • στη δημιουργία ψηφιακών διαδραστικών παρουσιάσεων που αφορούσαν στην χώρα, πόλη, σχολική τους μονάδα, στη συνεισφορά των δασών στην διατήρηση & ανάπτυξη των οικοσυστημάτων, στις καταστροφικές  πυρκαγιές που αφάνισαν εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα δασών σε όλες τις μεσογειακές χώρες το καλοκαίρι του 2023
  • σε δραστηριότητες γνωριμίας των εκπροσώπων από τα εταιρικά σχολεία και περιήγηση στο σχολείο υποδοχής (συνάντηση με Πορτογάλους μαθητές και εκπαιδευτικούς)
  • σε συνεργατική δραστηριότητα με τη μορφή εργαστηρίου κατασκευής ειδικών προστατευτικών σπιτιών για πουλιά
  • σε συνάντηση με εκπροσώπους της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και ενημερώθηκαν για ενεργά τα συστήματα προστασίας της Λισαβόνας από καταστροφικά φυσικά φαινόμενα
  • σε πολιτιστικές δράσεις συμπερίληψης και πολυπολιτισμικής αποδοχής (μουσικές & γλωσσικές δραστηριότητες με περιεχόμενο από όλες τις συμμετέχουσες χώρες)
  • σε δραστηριότητες συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων
  • σε περιήγηση και ξενάγηση στο Monsanto Interpretation Center, ένα ερευνητικό κέντρο που μελετά θέματα περιβάλλοντος, κυκλικής οικονομίας, ενσωμάτωσης τεχνολογιών της πληροφορίας στην εκπαίδευση.

Τα παιδιά φιλοξενήθηκαν από τις οικογένειες των Πορτογάλων μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Οι μαθητές/τριες μας τήρησαν απαρέγκλιτα όλους τους κανόνες ευπρεπούς συμπεριφοράς και πολιτιστικής αποδοχής που ενείχε η συγκεκριμένη μετακίνηση και φιλοξενία, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις σε όλους τους Ευρωπαίους εταίρους μας. Το γεγονός αυτό κρίνεται ως ιδιαίτερα θετικό γιατί αντικατοπτρίζει αφενός την υπευθυνότητα και το σεβασμό με τον οποίο οι μαθητές μας αντιμετωπίζουν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα ως εκπρόσωποι του σχολείου και της χώρας τους, και αφετέρου την ιδιαίτερα ευεργετική επίδραση που έχουν τα διεθνή συνεργατικά προγράμματα στην ανάπτυξη κοινωνικών, γνωστικών και συμπεριφορικών δεξιοτήτων στα παιδιά μας.

Οι συνεργατικές δράσεις που αναπτύσσονται μέσα από  τέτοιας φύσης προγράμματα έχουν ιδιαίτερη αξία και δίνουν την ευκαιρία σε μαθητές & εκπαιδευτικούς να έρθουν σε άμεση επαφή, να συνεργαστούν, να αποκτήσουν ποικίλες κοινωνικές & γνωστικές ικανότητες. Οι συγκεκριμένες δράσεις ενισχύουν δυναμικά την συμπεριληπτική, δημοκρατική παιδεία, διαμορφώνουν την ευρωπαϊκή ταυτότητα των μαθητών και τους ενδυναμώνουν στη διαμόρφωση χαρακτήρα & ικανοτήτων που θα τους φανούν πολύτιμες στο μέλλον.