2ο Γυμνάσιο Καβάλας: Από τα «Χελιδονίσματα 2024» μέχρι το… Αμβούργο

Επιμορφωτικές δράσεις και παρεμβάσεις μαθητών, μαθητριών και καθηγητών του Σχολείου

Το 2ο Γυμνάσιο Καβάλας ως μια κοινότητα μάθησης και επαγγελματικής εξέλιξης υλοποιεί καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς μια σειρά από δράσεις και παρεμβάσεις ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και επιμόρφωσης τόσο των γονέων και των μαθητών/μαθητριών όσο και των καθηγητών.

Πιο συγκεκριμένα, την 1η Μαρτίου διοργάνωσε με επιτυχία τα «Χελιδονίσματα 2024» με τη συμμετοχή δημοτικών σχολείων και γυμνασίων της πόλης μας, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Β’/θμιας και Α’/θμιας Εκπαίδευσης και το δήμο Καβάλας. Μια δράση θετικής ενέργειας και ευαισθητοποίησης του μαθητικού πληθυσμού, αλλά και της ευρύτερης κοινωνίας, με την έκφραση και διάχυση ουμανιστικών ιδανικών. Επιθυμία όλων των εμπλεκομένων είναι να γίνει θεσμός αυτή η δράση και κάθε χρόνο να καλωσορίζουμε την Άνοιξη στη ζωή μας με αισιοδοξία και μαχητικότητα.

Παράλληλα, στο πλαίσιο εφαρμογής του ευρωπαϊκού προγράμματος σχολικών ανταλλαγών του Ελληνογερμανικού Ινστιτούτου Νεολαίας (ΕΓΙΝ), το 2ο Γυμνάσιο επισκέφτηκε το Goethe-Schule στο Αμβούργο. Στην μετακίνηση που έγινε την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου συμμετείχαν 2 συνοδοί-καθηγήτριες και 17 μαθητές και μαθήτριες της Γ΄τάξης. Στόχος του προγράμματος ήταν η καλλιέργεια κλίματος ενσυναίσθησης, συμπερίληψης και καλών πρακτικών σε ζητήματα που αφορούν την διαφορετικότητα.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν αρχικά για τα παραπάνω θέματα από τις καθηγήτριες πριν από την αναχώρησή τους. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές/μαθήτριες αντάλλαξαν μέσω της ομαδοσυνεργατικής και της διάδρασης εμπειρίες και απόψεις και κατέληξαν σε συμπεράσματα. Τους ζητήθηκε η δημιουργία ποιημάτων από κοινού με τις ομάδες τους, που αφορούσαν στην συμπερίληψη και τέλος έγινε η παρουσίαση αυτών στην ολομέλεια. Παρακολούθησαν μία ώρα μαθήματος με τους partner τους κι έτσι είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές στο μάθημα μεταξύ των δύο χωρών.

Καθώς το σχολείο στο Αμβούργο είναι πολυπολιτισμικό που σημαίνει ότι φοιτούν μαθητές/μαθήτριες από διαφορετικές χώρες, με διαφορετικές κουλτούρες, γλώσσες και θρησκείες, έζησαν στην πράξη την διαφορετικότητα και την συμπερίληψη. Επίσης γνώρισαν την πόλη του Αμβούργου και την ιστορία της μέσω της επίσκεψής και της ξενάγησης μας στο δημαρχείο της πόλης, ενώ κατόπιν πρόσκλησης, επισκέφτηκαν το ελληνικό απογευματινό σχολείο όπου εκεί ενημερωθήκαν για τον τρόπο λειτουργίας του και συζήτησαν με την δασκάλα, αλλά και εκπροσώπους του συλλόγου των Ελλήνων του Αμβούργου θέματα σχετικά με την ζωή της ομογένειας.

Την Τετάρτη 6 Μαρτίου, στα πλαίσια δράσεων του Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Παιδεία και Μέσα» του Τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Σε συνεργασία με την ΔΠΕ Σερρών, το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου), στο οποίο Δίκτυο συμμετέχουν ως συνεργατική ομάδα το 2ο Γυμνάσιο Καβάλας και το Ειδικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Ν. Καρβάλης, πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη μέσω Webex με θέμα «Ψηφιακή Αφίσα-Από τη θεωρία στη πράξη». Μαθητές και μαθήτριες των δύο σχολείων είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις ψηφιακές αφίσες τους και να ανταλλάξουν εντυπώσεις πάνω στις δημιουργίες τους. Ευχαριστούμε τα παιδιά του ΕΕΕΕΚ και την διευθύντρια τους κα Κ.Λυτριάνη για την εποικοδομητική συζήτηση και την 2η κατά σειρά ευκαιρία να εντρυφήσουν οι μαθητές μας στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Την Παρασκευή 8 Μαρτίου, σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Καβάλας πραγματοποιήθηκε στους μαθητές της Γ’ τάξης βιωματική παρέμβαση με θέμα: «Διαπροσωπικές σχέσεις και διαχείριση συγκρούσεων» με τη συμβολή του κ. Βλ.Λεωνίδη. Σκοπός της βιωματικής, αυτής, παρέμβασης ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές και μαθήτριες συγκεκριμένες μεθόδους επίλυσης των μεταξύ τους συγκρούσεων με αποτέλεσμα τη δημιουργία σταθερών θεμελίων των διαπροσωπικών τους σχέσεων.

Σε συνεργασία με το Κέντρο Υγείας Καβάλας πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 11 Μαρτίου δράση ευαισθητοποίησης των μαθητών της Α’ τάξης με θέμα τις «Σχέσεις στην εφηβεία», ενώ στο τέλος του μήνα έχει προγραμματιστεί ανάλογη δράση με θέμα τον εκφοβισμό στο φυσικό και διαδικτυακό χώρο.

Άξια αναφοράς είναι και η δράση ενδοσχολικής επιμόρφωσης που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 5 Μαρτίου με ομάδα-στόχο τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, στην οποία παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν θέματα που άπτονται της ενεργητικής ακρόασης και αποτελεσματικής επικοινωνίας των μελών της σχολικής κοινότητας. Εισηγητές της δράσης αυτής ήταν μέλη του εκπαιδευτικού δυναμικού του σχολείου, και συγκεκριμένα οι: Κ.Εμμανουηλίδου-ψυχολόγος, Λ.Δουτσίνη-φιλόλογος παράλληλης στήριξης και Δ. Χασιλίδης-μαθηματικός παράλληλης στήριξης, κατόπιν πρότασης του διευθυντή του σχολείου.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι κατόπιν της προσομοίωσης μιας εναρκτήριας συνεδρίασης του Eυρωκοινοβουλίου που πραγματοποιήθηκε, σε συνεργασία με το Europe Direct ΑΜ-Θ, στα πλαίσια του προγράμματος Eurolab: 2nd Gymnasium of Kavala, A European Citizenship Laboratory στις 27 Φεβρουαρίου με τη συμβολή του κ. Δ.Σπιτσέρη, ομάδα εννέα μαθητών/μαθητριών με τη συνοδεία δύο καθηγητριών τους βρίσκονται στο Στρασβούργο για το διάστημα 11-15 Μαρτίου κατόπιν πρόσκλησης Έλληνα Ευρωβουλευτή στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Jean Monnet.