Την επαναφορά του λιμανιού της Καβάλας ως τελικός προορισμός στο δρομολόγιο Λαύριο, Αγ. Ευστράτιος, Λήμνος, ζητά (και) ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Λέσβου, Λήμνου, Αγ. Ευστρατίου Παναγιώτης Παρασκευαΐδης.
Με ανακοίνωσή του κάνει λόγο για επιβάρυνση του κόστους των μεταφορών από την Αλεξανδρούπολη, τους ισχυρούς δεσμούς Λήμνου-Καβάλας, ενώ κάνει γνωστή και την πρόταση που είχε καταθέσει στο Υπουργείο Ναυτιλίας ήδη από τον Οκτώβριο του 2024 για επιδότηση της εν λόγο γραμμής από το Λαύριο μέχρι και την Καβάλα, και όχι μέχρι τη Λήμνο που είναι μέχρι τώρα!
Η ανακοίνωση του κ. Παρασκευαΐδη αναφέρει σχετικά:
«Μετά από δύο άγονους διαγωνισμούς και μήνες ακτοπλοϊκής απομόνωσης του ιστορικού Αγίου Ευστρατίου από την πρωτεύουσα του κράτους, καθώς και την διακοπή των εμπορευματικών μεταφορών με πλοίο RO-RO της Λήμνου, με ζημιά της τοπικής οικονομίας σε συνδυασμό με τις διακοπές της ομαλής επιβατικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης της με το Λαύριο και την Καβάλα, το αναποτελεσματικό, δυστυχώς, Υπουργείο Ναυτιλίας, με απευθείας ανάθεση αποκατέστησε για μερικούς μήνες την Ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με το Λαύριο, δημιουργώντας όμως νέο πρόβλημα στους κατοίκους της Λήμνου με την τροποποίηση του δρομολογίου Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα και αντικατάσταση του τελικού Λιμένα της Καβάλας με την Αλεξανδρούπολη.
Η παραπάνω τροποποίηση, επιβαρύνει το κόστος επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών των κατοίκων της Λήμνου με την συμπρωτεύουσα Θεσσαλονίκη.
Αγνοεί, τους ισχυρούς εμπορικούς, τουριστικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς δεσμούς της Λήμνου με την πόλη της Καβάλας.
Αγνόησε, την αντίθεση της Αυτοδιοίκησης Λήμνου και Καβάλας καθώς και των φορέων της Λήμνου.
Εάν το Υπουργείο Ναυτιλίας, είχε δεχθεί την πρότασή μου με σχετική ΕΡΩΤΗΣΗ 549/31-10-2024 έγκαιρα στη Βουλή, για ΕΝΤΑΞΗ στο καθεστώς επιδότησης Άγονων Γραμμών του συνόλου της Ακτοπλοϊκής Γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνου – Καβάλα και όχι μέχρι τη Λήμνο μόνο, οι δυο διαγωνισμοί ίσως να μην είχαν αποβεί άγονοι αλλά και η νέα Ακτοπλοϊκή Εταιρεία ίσως δεχόταν την σύνδεση της Λήμνου με Καβάλα.
Δυστυχώς, το Υπουργείο Ναυτιλίας ούτε ακούει, ούτε ορθά πράττει.
Πληροφορήθηκα από τα ΜΜΕ, για σύσκεψη που έγινε στη Μύρινα το Σάββατο 8-2-2025 των φορέων της Λήμνου, υπό την αιγίδα της Δημάρχου Λήμνου καθώς και την αντίθεση των φορέων στην τροποποίηση του δρομολογίου.
Συντάσσομαι απόλυτα, με την επαναφορά της Καβάλας, επαναφέροντας την πρότασή μου να ενταχθεί στην επιδότηση της Ακτοπλοϊκής γραμμής από Λαύριο και το τμήμα Λήμνος – Καβάλα, όπως επιδοτείται με την άλλη άγονη γραμμή Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος, που εκτελεί η Blue Star Ferries».