Μιχάλης Αμοιρίδης: Ξεπερνά τον εθνικό μέσο όρο η αύξηση τουριστών στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ

Δηλώσεις του Εντεταλμένου Συμβούλου της ΠΑΜ-Θ σε θέματα Τουρισμού Μιχάλη Αμοιρίδη

Ιδιαίτερα θετικά είναι τα στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας  που αφορούν στην τουριστική κίνηση στην περιοχή μας. Τα στοιχεία αυτά που δείχνουν την ανοδική πορεία στον Τουρισμό σε όλα τα επίπεδα, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ο Εντεταλμένος Σύμβουλος της Περιφέρειας ΑΜ-Θ Μιχάλης Αμοιρίδης.

Αναλύοντας τα αποτελέσματα, ο κ. Αμοιρίδης επισημαίνει πως υπάρχει μία αύξηση στο τουριστικό ρεύμα, όχι μόνο στην παραλιακή ζώνη, αλλά και στα ορεινά με τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. «Η Στατιστική Υπηρεσία έδωσε ιδιαίτερα αυξημένα νούμερα στις διανυκτερεύσεις των αλλοδαπών, ενώ υπάρχουν αυξημένες μετακινήσεις και στις πορθμειακές γραμμές προς Θάσο και Σαμοθράκη. Επίσης, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά έχουμε αυξημένη προσέλευση αλλοδαπών επισκεπτών μέσω των αεροδρομίων μας, ιδιαίτερα της Καβάλας, που σηκώνει τον μεγαλύτερο όγκο των αφίξεων από το εξωτερικό.

Εξίσου σημαντική είναι και η αύξηση που έχουμε στις μετακινήσεις εσωτερικού. Η αύξηση στις αφίξεις εσωτερικού αγγίζει το 13% και στις αφίξεις αλλοδαπών το 6,5%. Ιδιαίτερα μεγάλη είναι η αύξηση στις αφίξεις Βρετανών και Γερμανών. Είναι δύο χώρες στις οποίες στοχεύουμε, επειδή φέρνουν στην Ελλάδα πάρα πολλούς επισκέπτες. Θέλουμε να αποκτήσουμε μεγαλύτερο μερίδιο από τις χώρες αυτές, το οποίο να διασπείρουμε όχι μόνο στη Θάσο που είναι ο κυρίαρχος προορισμός, αλλά και στην υπόλοιπη Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη.

Ο αείμνηστος Περιφερειάρχης μας Γιώργος Παυλίδης έδωσε μία άλλη ώθηση μέσα από τις διάφορες δράσεις  και ενέργειες, όπως και μέσα από τις επαφές που κάναμε με τους δήμους, τους τοπικούς φορείς και τους ιδιώτες. Θέλουμε να δουλεύουμε όλοι μαζί στην κατεύθυνση της τουριστικής ανάπτυξης. Θα πρέπει όμως να πιστεύουμε περισσότερο στον εαυτό μας, ώστε μέσα από τις ενέργειες και από την  συνεργασία να  καταφέρουμε να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».

Ο κ. Αμοιρίδης γνωστοποιεί ότι πέρα από την πολιτική στόχευση, προχώρησαν σε  συγκεκριμένες δράσεις οι οποίες δεν έχουν να κάνουν μόνο με τις εκθέσεις, όπου πλέον πηγαίνουμε πιο συγκεκριμένα και πιο στοχευμένα, κυρίως για να κάνουμε επαφές με φορείς του τουρισμού με αεροπορικές εταιρίες, αλλά και με διαδικτυακή διαφήμιση και προβολή, κυρίαρχα στο εξωτερικό και λιγότερο στην Ελλάδα, που δεν προσφέρει πάρα πολύ μεγάλα νούμερα λόγω της κρίσης.

«Θέλουμε να έχουμε μία παρουσία στη Θεσσαλονίκη και γενικά στη Βόρεια Ελλάδα. Η Αθήνα έχει πρόβλημα όσον αφορά το κόστος μετακίνησης, ακόμη και με το αυτοκίνητο, με τα διόδια, με το αυξημένο κόστος μετακίνησης κλπ. Έτσι, οι Αθηναίοι, που είναι ο μεγαλύτερος όγκος επισκεπτών, δυσκολεύονται να μας επιλέξουν για καθαρά οικονομικούς λόγους. Τα δικά μας καταλύματα είναι μικρομεσαία και επομένως δεν μπορούν να υποστηρίξουν χαμηλές τιμές. Από την άλλη, όλη αυτή η γεωπολιτική αναταραχή, μέρος της οποίας είναι και το προσφυγικό ζήτημα, προκαλεί αναταράξεις στην περιοχή, οπότε χάνουμε πράγματα και δεν κερδίζουμε.

Όσον αφορά την κρουαζιέρα, επειδή στην Τουρκία επικρατεί πολιτική αστάθειας και επειδή η κρουαζιέρα δεν είναι ένας μόνο προορισμός  αλλά αποτελείται από πολλούς επιμέρους παράγοντες , μέρος των οποίων είναι τα τουρκικά λιμάνια, όπως και τα νησιά μας που επλήγησαν  από το προσφυγικό, συνολικά υπάρχουν απώλειες από τον τομέα αυτό. Κάναμε μία προσπάθεια με τους ανθρώπους του τουρισμού, ιδιαίτερα της Θάσου και της Καβάλας για να αναστρέψουμε αυτή την εικόνα στο εξωτερικό και νομίζω ότι το καταφέραμε.

Παρόλα αυτά, σε μία δύσκολη συγκυρία για την περιοχή στην εποχή που ζούμε, καταφέραμε να έχουμε ανοδικά νούμερα και μάλιστα πολύ μεγαλύτερα από τον εθνικό μέσο όρο. Αυτό δείχνει το πόσο σημαντικοί είμαστε τουριστικά, εφόσον πιστέψουμε στον εαυτό μας. Ειδικά το νούμερο των διανυκτερεύσεων για τη Θάσο δείχνει πως είναι ένα νησί το οποίο βρίσκεται στον χάρτη των επιλογών, ότι έχει τεράστια τουριστική απήχηση, γι αυτό και είμαστε σε διαρκή συνεργασία με τους τουριστικούς φορείς του νησιού, έτσι ώστε  να καταφέρουμε να το αναδείξουμε ακόμη περισσότερο, να αναβαθμίσουμε το τουριστικό του προϊόν, προσελκύοντας πιο ποιοτικούς επισκέπτες. Αυτό μπορεί να γίνει σε μία βάση μακροχρόνιας συνεργασίας, ώστε να έχουμε σαφή και ορατά αποτελέσματα».