«Βουλιάζει» φέτος η κρουαζιέρα στην Καβάλα λόγω Τουρκίας

Μόλις 5 οι επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο «Απόστολος Παύλος» για το 2017 όπως πληροφόρησε ο πρόεδρος του ΟΛΚ Χρήστος Ηλιάδης κατά τη συνάντησή του με τον νέο θεματικό Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού της ΠΑΜ-Θ Κώστα Αντωνιάδη

Τον πρόεδρο του ΟΛΚ Χρήστο Ηλιάδη επισκέφτηκε την Τετάρτη 15 Μαρτίου ο νέος θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της ΠΑΜ-Θ Κώστας Αντωνιάδης, ο οποίος έθεσε όλα τα ζητήματα που αφορούν τις υποδομές στα λιμάνια, τον τουρισμό κρουαζιέρας και τις προοπτικές ανάπτυξης του λιμανιού της πόλης.

Σε δηλώσεις του ο κ. Ηλιάδης τόνισε ότι ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας είναι ένας αναπτυξιακός φορέας και έχει άρρηκτη σχέση με τον τουρισμό, επομένως η συνεργασία με τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού της ΑΜ-Θ θεωρείται επιβεβλημένη, ενώ πρόσθεσε ότι μια τέτοια συζήτηση δεν γίνεται για πρώτη φορά με τον κ. Αντωνιάδη, εκφράζοντας, παράλληλα, τη βεβαιότητα ότι «μπορούμε και θα πετύχουμε πολλά πράγματα».

Ο κ. Αντωνιάδης δήλωσε ότι τα προηγούμενα χρόνια είχε μια αγαστή και άριστη συνεργασία με τον κ. Ηλιάδη η οποία θα συνεχιστεί και τώρα «διότι στόχος μας είναι ο τουρισμός που αποτελεί πρωταρχικό κομμάτι για τον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειάς μας. Ο ΟΛΚ αποτελεί έναν πάρα πολύ σημαντικό εταίρο στην προσπάθεια που κάνουμε για την τουριστική προβολή της Περιφέρειάς μας και για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και γι’ αυτόν το λόγο θέλω να ενημερωθώ αφενός μεν για τα σχέδια και τις προοπτικές που έχει το λιμάνι της Καβάλας και αφετέρου για το πως μπορούμε εμείς ως Αντιπεριφέρεια Τουρισμού να συμβάλουμε στην όσο το δυνατόν βελτίωση των υποδομών του λιμανιού της Καβάλας».

Σε ύφεση ο τουρισμός κρουαζιέρας στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου

«Η αλήθεια είναι πως φέτος λόγω των προβλημάτων που υπάρχουν στην Τουρκία, ο τουρισμός κρουαζιέρας αναμένεται μειωμένος, επομένως χρειάζονται σοβαροί χειρισμοί ώστε η Καβάλα να κρατήσει σε υψηλό επίπεδο τους ρυθμούς προσέλευσης κρουαζιερόπλοιων που κατάφερε να έχει τα τελευταία χρόνια», δήλωσε ο κ. Αντωνιάδης.

«Το φετινό καλοκαίρι οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Καβάλας είναι 5 επιβεβαιωμένες. Η Θεσσαλονίκη περιμένει 7 πλοία, ενώ τα νησιά Χίος, Σάμος και Μυτιλήνη μετρούν κάτω από 10 αφίξεις πλοίων κρουαζιέρας. Όπως καταλαβαίνετε, η μείωση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων δεν αφορά μόνο το λιμάνι της Καβάλας αλλά αφορά όλα τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδος και φυσικά τουρισμός δεν είναι μόνο η κρουαζιέρα, αλλά και άλλες παράμετροι, όπως η ανάπτυξη υποδομών που είναι απαραίτητες για τον τουρισμό», ανέφερε ο κ. Ηλιάδης.

«Φάκελος» τουριστική προβολή και ανάπτυξη

«Άποψή μου είναι ότι όταν σχεδιάζεις την τουριστική προβολή ενός τόπου δεν τη σχεδιάζεις για τα επόμενα 5 χρόνια, αλλά σε βάθος χρόνου, επομένως και τα κρουαζιερόπλοια είναι ένα δυναμικό κομμάτι του τουρισμού, αλλά δεν πρέπει να μείνουμε σ’ αυτό. Διότι το λιμάνι της Καβάλας έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης και προβολής», δήλωσε ο κ. Αντωνιάδης.

Ο κ. Ηλιάδης πρόσθεσε, επίσης, ότι δεν πρέπει να παραβλέπεται η τουριστική δυναμική του λιμανιού της Κεραμωτής που βρίσκεται σε τουριστική ανάπτυξη, αλλά και άλλες παράκτιες περιοχές το μέλλον των οποίων συζήτησαν με τον κ. Αντωνιάδη και εξέτασαν την εξελικτική τους πορεία.

«Σίγουρα στο υπό ανάπτυξη λιμάνι της Κεραμωτής υπάρχου ελλείψεις στις υποδομές, όμως όλα θα τα εξετάσουμε και θα δούμε πως θα τα ρυθμίσουμε για να πάρουν το δρόμο της ανάκαμψης μέσα από τη συνεργασία που θα έχουμε με τον κ. Αντωνιάδη, αλλά και με άλλους φορείς», ανέφερε ο κ. Ηλιάδης.

Εστιάζοντας στο θέμα της αίθουσας επιβατών στο λιμάνι της Κεραμωτής είπε πως με πόρους του Οργανισμού Λιμένα θα προχωρήσουν οι εργασίες για τις υποδομές των τουριστικών σκαφών που τώρα είναι λίγες και ανεπαρκείς, ενώ αναμένονται εγκρίσεις για τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου το οποίο χαρακτήρισε απαραίτητο αφού εδώ και  χρόνια οι επισκέψεις των τουριστών στην περιοχή αυξάνονται ολοένα και περισσότερο.

Ο κ. Ηλιάδης έκανε λόγο και για το terminal της κρουαζιέρας σημειώνοντας πως θα γίνει μέσα από την αξιοποίηση του χώρου που βρίσκονταν οι αποθήκες του λιμανιού της Καβάλας, ξεπερνώντας βέβαια πρώτα τα ζητήματα της γραφειοκρατίας που αφορούν τον επενδυτή, μέσα και από τη συνεχή επαφή με το υπουργείο Ναυτιλίας.