Περιφερειακό «μπαϊράκι» ενάντια στην Εγνατία Οδό και τα νέα διόδια

Ανέβηκαν οι τόνοι στο Περιφερειακό Συμβούλιο με αφορμή τον νέο σταθμό Μέστης - Αναμένεται ψήφισμα του Σώματος και Ειδική Συνεδρίαση μόνο για τα διόδια παρουσία των βουλευτών της ΠΑΜ-Θ

Το θέμα των σταθμών διοδίων που «φυτρώνουν» κατά μήκος της Εγνατίας Οδού στο «κομμάτι» που διαπερνά την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης -και μάλιστα, χωρίς να έχει προηγηθεί διαβούλευση αλλά ούτε και υλοποίηση διαβεβαιώσεων που αφορούν στην ολοκλήρωση έργων- σχεδόν μονοπώλησε τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Τετάρτης 29 Μαρτίου 2017.

Αφορμή για να «ανάψει» η συζήτηση αποτέλεσε το αίτημα του Αντιπεριφερειάρχη Έβρου Δημήτρη Πέτροβιτς να επικαιροποιηθεί το ψήφισμα που εξέδωσε σε προγενέστερο χρόνο το σώμα, με την πρόσφατη υπογραφή της σύμβασης για τον νέο σταθμό Διοδίων στη Μέστη που αναμένεται σε λειτουργήσει σε έξι μήνες. Μάλιστα, ο κ. Πέτροβίτς είπε ότι κυκλοφορούν φήμες για την δημιουργία σταθμού διοδίων ακόμη και στον κάθετο άξονα του Αρδανίου, εκεί όπου ο δρόμος είναι ημιτελής και δυστυχώς υπάρχουν και καταγεγραμμένα θύματα από την κακή κατάστασή του!

Ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Σωτήρης Μποταΐτης εισήγαγε το αίτημα για την έκδοση ψηφίσματος και δοθείσης της ευκαιρίας η συζήτηση γενικεύτηκε και  έλαβε τις διαστάσεις ενός «κατηγορώ» για την Εγνατία Οδός ΑΕ, με τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θόδωρο Μαρκόπουλο να συνεχίζει την «επίθεση» που ξεκίνησε προ ημερών από την Καβάλα κατά της εταιρίας με αφορμή τον Ε61.

Τα κατά Μαρκόπουλο ψέματα της Εγνατίας

Συγκεκριμένα, ο κ. Μαρκόπουλος απαρίθμησε τα τέσσερα ψέμματα της Εγνατία Οδός ΑΕ: «Ψέμα 1ο, όταν ο κ. Τσακλίδης μάς έλεγε “ας μπουν προσωρινά τα διόδια και στη συνέχεια να ισχύσουν τα αναλογικά διόδια”, ψέμα 2ο, ο πρώτος σταθμός διοδίων επρόκειτο να γίνει στο Τιτάν, όμως ποτέ δεν έγινε, τουναντίον στην υπόλοιπη Εγνατία “φύτρωσαν” πολλοί σταθμοί, ψέμα 3ο, θέλουν διόδια στις καθέτους οδούς που δεν ολοκλήρωσαν και ψέμα 4ο, η Εγνατία άλλα έλεγε και άλλα κάνει για τον Ε61, επομένως πού πάει η αξιοπιστία της; Θα πρέπει να πούμε στην Εγνατία ότι εμάς δεν μας ενδιαφέρει η Θεσσαλονίκη, αλλά τι γίνεται στο κομμάτι της Καβάλας, της Δράμας, της Ξάνθης, της Ροδόπης και του Έβρου».

Αίτημα για Ειδική Συνεδρίαση

Πολλοί Περιφερειακοί Σύμβουλοι πήραν το λόγο και συμφώνησαν ότι πρέπει να επακολουθήσει σθεναρή αντίδραση, ενώ από κάποιο σημείο και μετά κατατέθηκε και η πρόταση από τον επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης Φώτη Καραλίδη να γίνει Ειδική Συνεδρίαση στην οποία να προσκληθούν όλοι οι βουλευτές της Περιφέρειας για να πάρουν θέση, τοποθέτηση με την οποία συμφώνησε και ο Βασίλης Τραϊφόρος, προσθέτοντας ότι τα ψηφίσματα συχνά καταλήγουν στα καλάθια των αχρήστων και ότι η κυβέρνηση από το μόνο που καταλαβαίνει είναι η πίεση των κυβερνητικών βουλευτών.

Κάποιοι ζήτησαν ακόμη πιο δυναμικές κινητοποιήσεις

Ο σύμβουλος της πλειοψηφίας Κωνσταντίνος Βενετίδης είπε: «Οι σημερινοί κυβερνώντες είχαν πρωτοστατήσει στο Κίνημα “Δεν Πληρώνω”, εμείς λοιπόν να κάνουμε το κίνημα “Δεν τα φτιάχνω”! Να απαιτήσουμε να ολοκληρωθεί και ο τελευταίος άξονας στην Περιφέρειά μας, να πέσει και το τελευταίο πετραδάκι και τότε να μιλήσουμε για νέους σταθμούς εννοείται δίκαια χωροθετημένους. Πριν δε, γίνει η Ειδική Συνεδρίαση με την παρουσία των βουλευτών, όλοι οι περιφερειακοί σύμβουλοι να κάνουμε μια δυναμική συγκέντρωση σε ένα σημείο. Στην Περιφέρειά μας πάσχουμε από δυναμισμό».

Αναμένοντας τη σύνταξη του ψηφίσματος

Ακούστηκαν και άλλες απόψεις, με τον Αρχέλαο Γρανά να δηλώνει σκωπτικά ότι οι εποχές άλλαξαν και αυτοί που άλλοτε σήκωναν τις μπάρες σήμερα εγκρίνουν νέους σταθμούς διοδίων και με  τους περισσότερους περιφερειακούς συμβούλους να κλίνουν προς την τοποθέτηση του κ. Βενετίδη.

Τελικά ο Περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος ανακοίνωσε ότι ναι μεν θα γίνει Ειδική Συνεδρίαση, αλλά καλό είναι να εγκριθεί και το ψήφισμα το οποίο θα αναφέρει την απόφαση για σύγκληση Ειδικής Συνεδρίασης. Το κείμενο του ψηφίσματος αναμένεται να συνταχθεί μέσα στις επόμενες ώρες.