ΤΕΙ ΑΜ-Θ: Θα «μιλήσουν» τα επιστημονικά στοιχεία για το αν πρέπει ή όχι να γίνουν τα διόδια

Ειδική επιτροπή που θα απαρτίζεται από τους κ. κ. Ραψομανίκη, Χριστοφορίδη και Σιμιτσή θα εξετάσει επιστημονικά και νομικά αν όλα είναι «ok» για την τοποθέτηση των διοδίων-Εντυπωσιακά τα στοιχεία εκτροπής στα διόδια της Μουσθένης

Τη δική του «εμπλοκή» στο θέμα των νέων διοδίων στην Εγνατία Οδό ανακοίνωσε το ΤΕΙ ΑΜ-Θ δια στόματος του προέδρου του Θανάση Μητρόπουλου κατά τη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης 8 Ιουνίου 2017, με τον κ. Μητρόπουλο να ξεκαθαρίζει εκ των προτέρων ότι το Ίδρυμα δεν παίρνει θέση για το θέμα, καθώς ο ρόλος του είναι κατεξοχήν ερευνητικός και συνεπώς το ΤΕΙ θα «πάρει θέση» εκ του επιστημονικού πορίσματος.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, ο κ. Μητρόπουλος τόνισε ότι το ΤΕΙ δεν είναι εναντίον των επενδύσεων και των έργων, «όμως αυτό που μπορούμε να κάνουμε εμείς είναι να φτιάξουμε μια επιτροπή η οποία θα μελετήσει τα τεχνικά στοιχεία του συγκεκριμένου έργου, καθώς και το αν οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν είναι οι προβλεπόμενες» και ευχαρίστησε παράλληλα τον καθηγητή, διευθυντή του Εργαστηρίου Περιβάλλοντος και Διαδικτυακής Τεχνολογίας από το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά» Σπύρο Ραψομανίκη και τον καθηγητή του τμήματος Μηχανικών Πετρελαίου του ΤΕΙ ΑΜ-Θ και μέλος του Εργαστηρίου Περιβάλλοντος Αχιλλέα Χριστοφορίδη οι οποίοι θα δουλέψουν εθελοντικά και αφιλοκερδώς για να εξαχθεί ένα πόρισμα που θα αποδεικνύει με απτά στοιχεία κατά πόσο τα νέα διόδια στο ύψος της Άσπρης Άμμου θα επιβαρύνουν ή όχι το περιβάλλον της πόλης.

«Ουσιαστικά θα αντιπαραβάλουμε τα στοιχεία που προτείνει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Όρων της εταιρίας Εγνατία Οδός ΑΕ με τα σενάρια που θα μας δώσουν τα υπόλοιπα εργαστήρια», δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΕΙ ΑΜ-Θ, υπενθυμίζοντας ότι στην επιτροπή συμμετέχει και ο Κωστής Σιμιτσής ως νομικός σύμβουλος, ο οποίος από τη δική του πλευρά θα ελέγξει αν πληρούνται όλες οι νομικές προδιαγραφές του έργου, ενώ αν τα στοιχεία των εργαστηρίων παρεκκλίνουν αυτών των Περιβαλλοντικών Όρων της εταιρίας, τότε είναι πιθανό να αξιοποιηθούν ως ακράδαντο επιχείρημα για να μη γίνουν τα διόδια, εφόσον ακολουθηθεί η δικαστική οδός.

Ο κ. Ραψομανίκης από την πλευρά του υπενθύμισε ότι έχει ήδη στοιχεία για την ατμόσφαιρα στην περιοχή, σύμφωνα με τις έρευνες του εργαστηρίου το οποίο διευθύνει, «όμως για να ξεκινήσει η έρευνα, θα πρέπει να δούμε τη Μελέτη των Περιβαλλοντικών Όρων-αν υπάρχει-και στη συνέχεια να χωρίσουμε την έρευνα σε δύο κομμάτια: το νομικό και το επιστημονικό και συνεπώς δεν μπορούμε να πούμε από τώρα πότε θα ξεκινήσει η έρευνα, ωστόσο από τη στιγμή που θα ξεκινήσει θα ολοκληρωθεί από 2-3 μήνες και πάνω», δήλωσε ο ίδιος.

40% η εκτροπή των οχημάτων στη Μουσθένη

Ο κ. Χριστοφορίδης προέβαλε και μια ακόμα πτυχή στο θέμα των διοδίων, αυτό της εκτροπής των οχημάτων, λέγοντας ότι βάσει στοιχείων, η εκτροπή στα διόδια Μουσθένης είναι εύκολη, ενώ τα νούμερα δείχνουν ότι το 40% των οχημάτων που διέρχονται της Εγνατίας εκτρέπουν την πορεία τους για να αποφύγουν τα διόδια. Στην περίπτωση, όμως, τοποθέτησης μετωπικών διοδίων στο ύψος της Άσπρης Άμμου η εκτροπή θα είναι πολύ δύσκολη-βάσει του σημείου-και εύλογα καταλαβαίνει κανείς ότι η πιο… προσιτή εκτροπή θα είναι το πέρασμα μέσα από την πόλη της Καβάλας.

Παράλληλα, ο καθηγητής υπενθύμισε ότι η ρύπανση δεν είναι μόνο περιβαλλοντική, αλλά αφορά και τον θόρυβο που προκαλούν τα οχήματα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «ο θόρυβος αρρωσταίνει τον άνθρωπο».

Για ΒΦΛ: Οι μετρήσεις αφορούν την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας και όχι εμένα

Σε ερώτηση για το αν το εργαστήριο του κ. Ραψομανίκη διαθέτει στοιχεία για τη μόλυνση της περιοχής πέριξ του εργοστασίου της ΒΦΛ, απάντησε ότι «οι εν λόγω μετρήσεις αφορούν την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας. Εμείς διαθέτουμε στοιχεία για τρία χρόνια, πριν τη δημιουργία της παράκαμψης της Εγνατίας και μετά, ήτοι από το 2000 μέχρι το 2004. Τα πιο πρόσφατα τα έχει η Περιφερειακή Ενότητα, τα οποία φυσικά θα τα ζητήσουμε για την έρευνα που θα κάνουμε».

Παρεμπιπτόντως, με βάση τα στοιχεία που επικαλέστηκε ο καθηγητής, η ατμοσφαιρική ρύπανση της πόλης ήταν πολύ πιο επιβαρυμένη προ Εγνατίας, όταν τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά περνούσαν μέσα από την πόλη.