Για μια ακόμη φορά, ο Σύλλογος των εργαζομένων στην Εγνατία Οδός ΑΕ δηλώνει την αντίθεσή του στην παραχώρηση του δικτύου σε ιδιώτη, θέση που διαχρονικά υποστηρίζει τόσο με ανακοινώσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας όσο και με απεργίες σε «κομβικής» σημασίας ημερομηνίες, όπως είναι οι ημέρες κατά τις οποίες η εταιρία σχεδιάζει κινήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση.
Έτσι και την Τρίτη 11 Ιουλίου 2017, ημέρα κατά την οποία η διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ έχει προγραμματίσει το «άνοιγμα» των προσφορών για τη δημοπράτηση των νέων μετωπικών σταθμών διοδίων σε Καβάλα και Στρυμονικό (διαβάστε σχετικά εδώ), οι εργαζόμενοι κηρύσσουν 24ωρη απεργία με σκοπό να «μπλοκάρουν» τη διαδικασία.
Σε ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος των εργαζομένων ζητά την άμεση υλοποίηση του ηλεκτρονικού, αναλογικού συστήματος είσπραξης των διοδίων, τη διατήρηση του κόστους στα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο κ.ά. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσής τους.
Όχι στον υπερδιπλασιασμό του κόστους των διοδίων
«Οι Εργαζόμενοι της Εγνατία Οδός Α.Ε. προκηρύσσουμε 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ για την ΤΡΙΤΗ 11.7.2017, ημέρα διεξαγωγής των Διαγωνισμών Κατασκευής Σταθμών Διοδίων Καβάλας και Στρυμονικού. Οι Εργαζόμενοι στηρίζουμε τις αντιδράσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των φορέων και των κοινωνιών της Βόρειας Ελλάδας ενάντια στην προβλεπόμενη από την πρόσφατη ΚΥΑ κατασκευή και λειτουργία πολλών νέων μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό και τους Κάθετους Άξονές της. Με τις πρόσφατες εξελίξεις καθίσταται αντιληπτό πλέον απ’ όλους ότι τα προβλήματα προκύπτουν αποκλειστικά από τη σχεδιαζόμενη παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού η οποία καταφανώς ακυρώνει τον αναπτυξιακό ρόλο της.
Με την απεργία μας διεκδικούμε και απαιτούμε:
- Την άμεση έναρξη υλοποίησης του ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικών διοδίων στην Εγνατία Οδό, με φορέα υλοποίησης την «Εγνατία Οδός Α.Ε.».
- Τη διατήρηση του κόστους των διοδίων της Εγνατίας Οδού στα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο, το οποίο ανταποκρίνεται και επαρκεί για την κάλυψη των δαπανών συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, με τους υφιστάμενους σταθμούς διοδίων. Είμαστε κάθετα αντίθετοι στον σχεδιαζόμενο υπερδιπλασιασμό του κόστους των διοδίων στα 7 λεπτά που γίνεται με αποκλειστικό κριτήριο την αύξηση της ελκυστικότητας της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.
- Από την Κυβέρνηση, τα Κόμματα, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους Φορείς της Β. Ελλάδας να μελετήσουν τα πραγματικά οικονομικά δεδομένα που έχουν ήδη δημοσιευθεί και να συναινέσουν σε μια ενιαία πρόταση για τη δημόσια διαχείριση της Εγνατίας Οδού με κριτήρια τη διατήρηση του αναπτυξιακού της χαρακτήρα παράλληλα με την εξασφάλιση υψηλού επιπέδου άνεσης και ασφάλειας της κυκλοφορίας.
- Την άμεση κατασκευή των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και την άμεση εκτέλεση των εργασιών «βαριάς» συντήρησης οδοστρωμάτων που απαιτούνται σε επιμέρους τμήματα του αυτοκινητόδρομου. Η διαρκής αναβολή τους, ώστε να υλοποιηθούν στο πλαίσιο της παραχώρησης, θέτει σοβαρότατους κινδύνους υποβάθμισης της παρεχόμενης ασφάλειας της οδού.
- Από τη Διοίκηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» να σταματήσει επιτέλους να απασχολείται αποκλειστικά με τους σκοπούς της παραχώρησης, να ασχοληθεί με τα πραγματικά προβλήματα της εταιρίας και να εργαστεί με σοβαρότητα για την ολοκλήρωση του έργου της και στην κατεύθυνση της ανάπτυξής της.
- Από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών την άμεση υλοποίηση των πρόσφατων δεσμεύσεών του αναφορικά με την αξιοποίηση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για την κατασκευή και διαχείριση έργων υποδομών στη Βόρεια Ελλάδα.
Παραμένουμε σταθεροί στην εναντίωσή μας στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και του συνόλου σχεδόν του ήδη κατασκευασμένου στρατηγικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας μήκους 1.000 χλμ, γιατί είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον, θα ωφελήσει μόνο τον πιθανό παραχωρησιούχο και θα επιβαρύνει περαιτέρω τους πολίτες από την αύξηση των διοδίων. Οι υπό παραχώρηση οδικές υποδομές της Εγνατίας Οδού έχουν χρηματοδοτηθεί πλήρως, είναι ήδη κατασκευασμένες και δεν υφίσταται ουδεμία τεκμηρίωση της σκοπιμότητας της παραχώρησής τους με οικονομικούς ή/και τεχνικούς όρους».