Φροντιστηριούχοι Καβάλας vs ιδιαίτερα: Αν έχουν μαγκιά ας ανοίξουν δικά τους φροντιστήρια

Για μια τεράστια φοροδιαφυγή με την οποία δεν ασχολείται κανείς μιλάει ο Σπύρος Κετζετζής, για διορισμένους καθηγητές που «θέλουν να βγάλουν και κανένα μεροκαματάκι με τα ιδιαίτερα» κάνει λόγο ο Νίκος Μουρτασάγας

Σταθερή παραμένει η εικόνα στις εγγραφές μαθητών στα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης στην Καβάλα για το σχολικό έτος που ξεκίνησε πριν λίγες ημέρες, ωστόσο τα ζητήματα που απασχολούν τους φροντιστές είναι πολλά και πολυποίκιλα. Από την μία πλευρά υπάρχει η ανασφάλεια σε γονείς και εκπαιδευτικούς για το ποιο τελικά θα είναι το σύστημα των εξετάσεων για τους μαθητές Λυκείου τα επόμενα χρόνια και από την άλλη τα φροντιστήρια αγωνιούν για την καθημερινή επιβίωσή τους, αφού πλήττονται τόσο από την υπερφορολόγηση όσο και από την εκπαιδευτική παραοικονομία, τα «μαύρα» ιδιαίτερα που εν καιρώ κρίσης αυξάνονται και πληθύνονται.

«Δεν ξέρουμε ακόμα τι σύστημα θα ισχύσει για τις εξετάσεις στο Λύκειο»

Αρχικά, μιλώντας στην εφημερίδα ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ για τα φετινά επίπεδα εγγραφών των μαθητών, αλλά και τους προβληματισμούς των γονέων ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδος Σπύρος Κετζετζής υποστήριξε: «Νομίζω ότι η εικόνα στις εγγραφές είναι λίγο-πολύ ίδια με τις προηγούμενες χρονιές. Υπάρχουν βέβαια ερωτήσεις των γονιών που τα παιδιά τους είναι στην Α’ Λυκείου για το τι σύστημα θα ισχύσει για τους μαθητές, γιατί είχαμε αυτή την ανακοίνωση του υπουργείου για αλλαγές που την πήραν πίσω και υπάρχει μία απορία και αναστάτωση στον κόσμο. Δεν έχουμε βέβαια συνολική εικόνα με ακριβή νούμερα, υπάρχουν στατιστικοί μηχανισμοί, αλλά δεν ενεργοποιούνται σε λίγες μέρες, χρειάζεται χρόνος για τα στοιχεία».

Η υπερφορολόγηση, η παρεμβατικότητα του υπουργείου και οι εξετάσεις

Περνώντας στα ζητήματα που απασχολούν και προβληματίζουν τους φροντιστές, την Ομοσπονδία τους, αλλά και τους γονείς των μαθητών, αναφέρθηκε στην υπερφορολόγηση, τις συνεχείς παρεμβάσεις του υπουργείου Παιδείας σε εξωλειτουργικά ζητήματα αλλά και στο πως τελικά θα δώσουν εξετάσεις οι μαθητές τις επόμενες χρονιές.




«Έχουμε προβλήματα τριών ειδών: Το πρώτο αφορά όλες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην χώρα που έχει να κάνει με την υπερφορολόγηση, τα ασφαλιστικά ταμεία, κλπ. Το δεύτερο είναι ότι μας έχουν βάλει ειδικά για εμάς κάποιες παραμέτρους στη δουλειά μας ότι πρέπει να έχουμε ώρες και ημέρες, Κυριακές να μην ανοίγουμε ούτε για διαγωνίσματα, δηλαδή περιορισμούς στην εργασία μας εκτός της πραγματικής δουλειάς. Το να επεμβαίνει το υπουργείο Παιδείας στη δουλειά μας, στα εκπαιδευτικά θέματα, είναι αποδεκτό φυσικά, αλλά επεμβαίνει και σε θέματα της λειτουργίας μας, κάτι το οποίο δεν το αποδεχόμαστε και είμαστε σε διαβούλευση για να τα λύσουμε. Επίσης έχουμε πρόβλημα με ποιο τρόπο θα δώσουν τελικά τα παιδιά εξετάσεις τα επόμενα χρόνια. Ακούγονται διάφορα, ο ένας υπουργός αναιρεί τον προηγούμενο, οπότε και οι γονείς και εμείς έχουμε πρόβλημα» εξηγεί ο κ. Κετζετζής.

«Εμείς πληρώνουμε τα άντερα μας στην εφορία και οι “μαύροι” δεν πληρώνουν τίποτα»

Το σοβαρότερο πρόβλημα, ωστόσο, που αφορά, όχι μόνο την Παιδεία και την ποιότητά της, αλλά ακόμη και την Εθνική οικονομία, είναι το ζήτημα της παραοικονομίας στον χώρο της φροντιστηριακής μάθησης, αφού τα λεγόμενα «ιδιαίτερα» αυξάνονται και χιλιάδες εκπαιδευτικοί και του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα παραδίδουν μαθήματα δίχως να φαίνονται πουθενά και χωρίς να αποδίδουν ούτε ένα ευρώ φόρο.

Ο κ. Κετζετζής λέει χαρακτηριστικά: «Το τελευταίο σοβαρό πρόβλημα είναι της παραοικονομίας στον χώρο, που είναι τεράστιο και κανείς δεν ασχολείται. Μιλάω για τα ιδιαίτερα, τόσο του δημοσίου όσο και του ιδιωτικού τομέα, που δεν γίνεται τίποτα για να ελεγχθούν και γιατί είναι και θέμα οικονομικό, αφού υπάρχει μία φοροδιαφυγή τεράστια. Εμείς πληρώνουμε τα άντερά μας στην εφορία και όλοι οι άλλοι, οι “μαύροι”, οι ελεύθεροι, ανεξέλεγκτα δεν πληρώνουν τίποτα. Επίσης, δεν έχει γίνει μία νομοθετική ρύθμιση για τα οικοδιδασκαλεία και τα κέντρα μελέτης και πρέπει κάποια στιγμή το Υπουργείο να ασχοληθεί και με αυτά».

Νίκος Μουρτασάγας: Στο σχολείο οι εκπαιδευτικοί της Γ’ Λυκείου δίνουν δικά τους φυλλάδια με ασκήσεις

Πολύ πιο οξύς ωστόσο ήταν ο δημοτικός σύμβουλος της δημοτικής παράταξης του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας Συμπαράταξη Πολιτών, φροντιστής-εκπαιδευτικός σε φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης Νίκος Μουρτασάγας, κάνοντας λόγο για  βιβλία που δεν διδάσκονται!

Συγκεκριμένα, εξήγησε: «Όταν μέσα στο σχολείο οι εκπαιδευτικοί της Γ’ Λυκείου δεν κάνουν το σχολικό βιβλίο, την θεωρία του βιβλίου και από την πρώτη βδομάδα δίνουν δικά τους φυλλάδια με ασκήσεις, το σχολικό βιβλίο ποιος θα το διδάξει; Τα παιδιά που δεν πήγαν φροντιστήριο το καλοκαίρι πως θα διδαχθούν αυτή την ύλη; Εάν ρωτήσετε τα παιδιά στα σχολεία θα σας πουν ποιοι καθηγητές τους έδωσαν από την πρώτη βδομάδα φυλλάδια με ασκήσεις. Να μην δίνει τότε το υπουργείο σχολικά βιβλία. Τα βιβλία είναι το μάθημα πάνω στο οποίο οι εξεταστικές επιτροπές τον Μάιο βγάζουν θέματα. Δε μπαίνουν τα θέματα του καθενός. Η συμπεριφορά αυτών των καθηγητών του δημοσίου στέλνει τα παιδιά στα φροντιστήρια».

«Οι διορισμένοι στα σχολεία έχουν τον μισθό τους και λένε να βγάλουμε κανένα μεροκαματάκι»

Στη συνέχεια ο κ. Μουρτασάγκας σύγκρινε το φαινόμενο των «ιδιαιτεράκηδων» με την UBER και την ζημιά που προκάλεσε στους οδηγούς ταξί: «Όταν αυτοί έχουν μόνιμο ωράριο 6ωρο και 7ωρο απογευματινό με ιδιαίτερα, το σχολείο το έχουν ως πάρεργο και μάλιστα ορισμένοι εξ’ αυτών αρέσκονται να λένε “έλα μωρέ θα βγάλουμε ένα μεροκαματάκι το απόγευμα”. Εγώ θα τους συγκρίνω με τους ταξιτζήδες και την εταιρία UBER, που έλεγε ότι “έλα μωρέ και τα ΙΧ ας κάνουν ένα μεροκαματάκι”. Έτσι θα εξαφανίσουν όμως όλη την τάξη των επαγγελματιών οδηγών ταξί. Το ίδιο και οι διορισμένοι στα σχολεία: έχουν τον μισθό τους, την ασφάλειά τους, το εφάπαξ και την σύνταξή τους και λένε “να βγάλουμε κανένα μεροκαματάκι” και δεν τους  νοιάζει για την τάξη στο σχολείο, για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών που δεν έχουν την δυνατότητα να βοηθηθούν».

«Αφήνουν τους λίγους να λυμαίνονται στην κυριολεξία τα σχολεία και οι πολλοί δεν μιλούν»

Ο κ. Μουρτασάγας ωστόσο δεν παραλείπει να αποδώσει και τις ευθύνες γι’ αυτήν την κατάσταση στα συνδικαλιστικά όργανα, άλλα και στους τίμιους εκπαιδευτικούς που σιωπούν μπροστά στο φαινόμενο, αφήνοντας τα παιδιά των οικονομικά αδυνάτων αβοήθητα: «Ειδικά τα τελευταία 8 χρόνια, ας πει η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ ποιες είναι οι βοήθειες που δώσανε στις λαϊκές οικογένειες; Πόσα μαθήματα κάνανε για τα παιδιά που δεν έχουν οικονομική δυνατότητα; Δεν μπορούν να φωνάζουν συνέχεια ότι φταίει το εκάστοτε υπουργείο Παιδείας, αλλά μπαίνει και ο ρόλος της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών που πραγματικά είναι λειτουργοί που όλα αυτά τα χρόνια δεν μιλάει κανένας. Τους άφηναν να λυμαίνονται στην κυριολεξία τα σχολεία και εξακολουθούν να τα λυμαίνονται οι λίγοι και οι πολλοί να μη μιλούν. Αν πιστεύουν ότι τα λεφτά που τους δίνουν είναι λίγα, ας παραιτηθούν και αν έχουν μαγκιά ας ανοίξουν δικά τους φροντιστήρια. Τα φροντιστήρια ό,τι και να λένε, είναι νόμιμες επιχειρήσεις και ελέγχονται από παντού. Η πλειονότητα των φροντιστηρίων στην επαρχία δεν είναι γαλέρες εργασιακά, προφανώς υπάρχουν και γαλέρες στα κέντρα, αλλά δεν θα μας τσουβαλιάσουν όλους. Η πλειονότητα των λειτουργών εκπαίδευσης για ποιο λόγο δε μιλάει;».

Η πρόταση για δημιουργία φροντιστηριακών μαθημάτων στα σχολεία κατά τις απογευματινές ώρες

Τέλος ο κ. Μουρτασάγας κατέθεσε και την δική του πρόταση, την οποία έχει καταθέσει από την… εποχή του Αρσένη, όπως λέει ο ίδιος. «Η δική μου άποψη από το 1997, με τον νόμο Αρσένη, είναι η δημιουργία φροντιστηριακών μαθημάτων, ενισχυτικής στα σχολεία κατά τις απογευματινές ώρες, όχι το μεσημέρι. Και με διδάσκοντες από τον πίνακα αδιόριστων, όχι όποιον βολεύει τον καθένα! Λυμαίνονται τα σχολεία στην ανάγκη των γονέων να πετύχουν τα παιδιά μας στις σχολές. Εμείς, σαν φροντιστήρια, έχουμε και δωρεάν μαθητές, αυτοί τι κάνουν για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών;» διερωτήθηκε.