Μια απάντηση από τον ΔΕΔΔΗΕ στο KAVALA POST για τις διακοπές-επανασυνδέσεις ρεύματος στη Θάσο

Άλλος θα έπρεπε να απαντήσει και άλλος απάντησε! - 350 εντολές διακοπής στη Θάσο εξέδωσε τον Οκτώβριο ο πάροχος ΔΕΗ!

Σε ρεπορτάζ μας που δημοσιεύτηκε στις 14 Οκτωβρίου 2017 (διαβάστε το εδώ) είχαμε εκθέσει το αντικειμενικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Θάσος από τις αρχές του μήνα και το οποίο αφορά στη μη δυνατότητα άμεσης επανασύνδεσης της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος που έχει «κοπεί» λόγω χρέους -ακόμη κι αν αυτό αποπληρωθεί- αφού στο νησί δεν λειτουργεί καθημερινά εμπορικό τμήμα (ταμείο, δηλαδή, και διεκπεραιώσεις που έχουν να κάνουν με χρηματικές συναλλαγές -συνδέσεις, διακοπές, μεταφορές, επανασυνδέσεις κτλ) αλλά μόνον κάθε… Πέμπτη!

Και ενώ το συγκεκριμένο -πολύ σοβαρό, που συνεχίζει να υφίσταται- πρόβλημα αφορούσε στον πάροχο του ηλεκτρικού ρεύματος, ήτοι τη ΔΕΗ, λάβαμε και δημοσιεύουμε μία απάντηση από τον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) η οποία, ναι μεν «καλύπτει» την επιχείρηση και τους ανθρώπους της που εκτελούν σωστά τη δουλειά τους, αλλά σε καμία περίπτωση δεν «απαντάει» στα εύλογα ερωτήματα που είχαμε θέσει και τα οποία ταλανίζουν τους Θασίτες…

Συγκεκριμένα, δια της Διεύθυνσης Περιφέρειας Μακεδονίας-Θράκης, ο ΔΕΔΔΗΕ μάς γνωστοποιεί τις συμβατικές του υποχρεώσεις απέναντι στον πάροχο (ΔΕΗ) και μας ενημερώνει ότι αυτές διεκπεραιώνονται κανονικά, όπως άλλωστε είχαμε επισημάνει και εμείς στο ρεπορτάζ. Καμία διχογνωμία, λοιπόν, επί των γραφομένων και της απάντησης στην επιστολή.

Επιμένουμε ότι στο πολύ σοβαρό αυτό θέμα μοναδικός αρμόδιος να απαντήσει είναι ο ίδιος ο πάροχος, η ΔΕΗ! Δεν είναι δυνατόν να εκτελεί -δια του Διαχειριστή ΕΔΔΗΕ- τις «διακοπές» όλες τις μέρες της εβδομάδας και να επανασυνδέει κατόπιν… εορτής (!) λόγω του ότι αδυνατεί να λειτουργήσει στο νησί ένα γραφείο που να εισπράττει και άμεσα να ενημερώνει το σύστημα και έτσι να ξεκινήσουν να «τρέχουν» οι διαδικασίες που ορίζει το πρωτόκολλο για την επανασύνδεση ενώσο ο καταναλωτής-πελάτης έχει πληρώσει!

Από την επιστολή του ΔΕΔΔΗΕ όμως προς το KAVALA POST όμως προέκυψε και μια ενδιαφέρουσα είδηση που «λέει» ότι μετά από έναν χρόνο περίοδο «χάριτος» για το νησί της Θάσου λόγω των καταστροφικών πυρκαγιών του Σεπτεμβρίου του 2016, η ΔΕΗ εξέδωσε, ούτε λίγες ούτε πολλές… τριακόσιες πενήντα (350!) εντολές αποκοπής!

Το πλήρες κείμενο της απάντησης του ΔΕΔΔΗΕ

Σε απάντηση της σχετικής ηλεκτρονικής δημοσίευσης σας πληροφορούμε τα ακόλουθα:

  1. Ως γνωστόν με τον Ν.4001/2011 παραχωρήθηκε η διαχείριση του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας στην ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ. Η κύρια αποστολή της εκτός των άλλων είναι η συντήρηση, η ανάπτυξη και η λειτουργία του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, καθώς και η αποτελεσματική διεκπεραίωση των αιτημάτων των Προμηθευτών Ηλεκτρικής Ενέργειας που εκδίδονται καθημερινά μέσω μηχανογραφικών συστημάτων στα κατά τόπους καταστήματα της Υπηρεσίας μας.
  2. Στο πλαίσιο αυτό η Υπηρεσία μας φροντίζει καθημερινά, όπως απορρέει και από τις συμβατικές της υποχρεώσεις, για την υλοποίηση όλων των αιτημάτων, οικειοθελών διακοπών, αποκοποπών λόγω χρέους, επανασυνδέσεων κτλ, με τρόπους και σε χρόνους, που έχουν καθοριστεί από τους Κώδικες και τα Εγχειρίδια Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας.
  3. Στη συγκεκριμένη περίπτωση σας γνωρίζουμε ότι μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές που συνέβησαν στο νησί, ο προμηθευτής ΔΕΗ έπαψε για σχεδόν ένα χρόνο να εκδίδει εντολές αποκοπών λόγω χρέους. Τον τελευταίο μήνα και για πρώτη φορά μετά από ένα χρόνο ο προμηθευτής εξέδωσε περίπου τριακόσιες πενήντα (350) εντολές αποκοπών.
  4. Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του ο ΔΕΔΔΗΕ/Περιοχή Καβάλας μετέβη στο νησί για εκτέλεση αυτών των εντολών. Οι εντολές επανασύνδεσης, που εκδόθηκαν μέσω μηχανογραφικού συστήματος, εκτελέσθηκαν άμεσα.