Παύλος Ζησίμου: Γιατί δεν παρεμβαίνει το Επιμελητήριο Καβάλας στο θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Καβάλας-Θάσου;

Ο υποψήφιος πρόεδρος του ΕΒΕ δηλώνει ότι για τον ίδιο και τον συνδυασμό του το θέμα αποτελεί πρώτη προτεραιότητα

Ως «μείζον θέμα» για την τοπική οικονομία που θα έπρεπε να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα και για τη διοίκηση του Εμπορικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Καβάλας χαρακτηρίζει ο Παύλος Ζησίμου τη σύνδεση –ή, καλύτερ, τη… μη-σύνδεση– του νησιού της Θάσου με το ηπειρωτικό κομμάτι του νομού Καβάλας μετά και τα όσα τραγελαφικά «είδαμε» να διαδραματίζονται και φέτος με την επί της ουσίας ακύρωσης των λιγοστών, έστω, δρομολογίων στη γραμμή Πρίνου-Καβάλας.

Ο υποψήφιος πρόεδρος του ΕΒΕ Καβάλας αναρωτιέται σε ανακοίνωσή του γιατί η νυν διοίκηση των επιχειρηματιών της Καβάλας όχι μόνον δεν παρεμβαίνει δυναμικά στο ζήτημα με παραστάσεις διαμαρτυρίας στο αρμόδιο υπουργείο και το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) αλλά ούτε καν εκδίδει μία απλή ανακοίνωση, «ένα γράμμα έστω»…

Ο επικεφαλής του συνδυασμού «Ανανέωση τώρα» δηλώνει ότι για τον ίδιο η απρόσκοπτη πρόσβαση των επιχειρηματιών της Καβάλας σε όλα τα μήκη και πλάτη του νομού αποτελεί πρώτη προτεραιότητα και δεσμεύεται ότι ως διοίκηση θα κινητοποιήσει κάθε δύναμη για να το πετύχει αυτό.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης Ζησίμου.

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Καβάλας – Θάσου είναι μείζον θέμα για την τοπική οικονομία  

«Για ακόμη μια χρονιά γινόμαστε μάρτυρες μιας σοβαρής στρέβλωσης στην τοπική μας οικονομία αναφορικά με τα όσα συμβαίνουν και φέτος στην ακτοπλοϊκή γραμμή που συνδέει τη Θάσο με την πρωτεύουσα του νομού. Μπροστά σε αυτό το «μπαλάκι ευθυνών» ανάμεσα σε –μη αποκεντρωμένες δυστυχώς- υπηρεσίες, θα περίμενε κανείς από το Επιμελητήριο Καβάλας να παρέμβει.

Όχι απλώς να εκφράσει τη δυσαρέσκειά του για τα όσα συμβαίνουν και αυτόν τον χειμώνα αλλά να κάνει μία δυναμική και επί της ουσίας παρέμβαση στα αρμόδια όργανα. Θα έπρεπε να δώσει το δικό του υπόμνημα προτάσεων στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στη συζήτηση για τα δρομολόγια της νέας δρομολογιακής περιόδου. Θα έπρεπε ακόμη και να στείλει εκπρόσωπό του στον Πειραιά και με φυσική παρουσία στο ΣΑΣ να κάνει ηχηρή την φωνή των επιχειρήσεων του νομού.

Το Επιμελητήριο εκπροσωπεί χιλιάδες επιχειρήσεις και είναι ο φορέας της «αγοράς» όλου του νομού. Φαίνεται ότι δεν έχει καταλάβει ακόμη τη δύναμή του. Το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της πρωτεύουσας του νομού έπρεπε να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των διεκδικήσεων.

Το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Καβάλας – Θάσου, ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες, πρέπει να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και σε κάθε περίπτωση να υπάρξουν συνέργειες ανάμεσα στο Επιμελητήριο και τους άλλους τοπικούς φορείς. Οι επιστολές και οι καταγγελίες από απόσταση δεν φέρνουν αποτέλεσμα. Δυστυχώς δεν είδαμε ούτε καν «ένα γράμμα», «μία ανακοίνωση».

Δεν είναι δυνατόν το Επιμελητήριο να δέχεται ότι μια επιχείρηση πρέπει να διανύει μετ΄ επιστροφής 200 ή 300 χιλιόμετρα, μέσα στον ίδιο νομό, για να φτάσει τα προϊόντα της στις πιο απομακρυσμένες περιοχές όπως τα Λιμενάρια ή ο Θεολόγος. Ούτε να δέχεται ότι οι κάτοικοι των περιοχών αυτών πρέπει να διανύουν τόσα χιλιόμετρα για να έχουν πρόσβαση στην κεντρική αγορά και τις κεντρικές υπηρεσίες της περιοχής.

Στο συνδυασμό «Ανανέωση Τώρα» θεωρούμε το ζήτημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ως ένα από τα μείζονα ζητήματα που αφορούν την οικονομία του νομού μας, μιας περιοχής που την χαρακτηρίζει και η νησιωτικότητα. Ο εφοδιασμός της Θάσου με προϊόντα της τοπικής αγοράς αλλά και οι εξαγωγές του νησιού, η απρόσκοπτη διακίνηση αγαθών γενικότερα, πρέπει να υποστηρίζονται από φορείς όπως το Επιμελητήριο, αν θέλουμε να ανθεί η τοπική μας οικονομία.

Για εμάς αποτελεί μία από τις σημαντικότερες διεκδικήσεις μας. Είναι υποχρέωση του Επιμελητηρίου να διευκολύνει τις συναλλαγές από και προς το νησί, 12 μήνες το χρόνο. Θα κινητοποιήσουμε κάθε δύναμη που μπορεί να συμβάλλει στην επίλυση αυτού του προβλήματος. Έχουμε και τη θέληση και τον τρόπο να το καταφέρουμε».