Μάκης Παπαδόπουλος: Ο δρόμος της ανάπτυξης στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ περνάει από τον Ε61

Παρέμβαση του Τόπου της Ζωής μας στο 6ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση ΑΜ-Θ στη συνεδρία «Υποδομές, Μεταφορές και Ψηφιακή Σύγκλιση»-Δεν τίθεται δίλημμα «Καβάλα ή Αλεξανδρούπολη»

Η παράταξη του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας Ο Τόπος της Ζωής μας και ο επικεφαλής της Μάκης Παπαδόπουλος καταθέτουν τις προτάσεις τους στο 6ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση ΑΜ-Θ στη συνεδρία «Υποδομές, Μεταφορές και Ψηφιακή Σύγκλιση».

Η παρέμβαση έχει ως αιχμή τον Οδικό Άξονα Ε61 και την αναίρεση του διλήμματος «Καβάλα ή Αλεξανδρούπολη» όσον αφορά την πρόταξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ΠΑΜ-Θ για τη χάραξη της αναπτυξιακής της πολιτικής, καθώς, όπως αναφέρει ο κ. Παπαδόπουλος, και οι δυο περιοχές είναι εξίσου σημαντικές προσφέροντας οφέλη όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλη την Ευρώπη, ελέω της στρατηγικής γεωγραφικής τους θέσης.

Διαβάστε αναλυτικά την παρέμβαση και τις προτάσεις της δημοτικής παράταξης

Στα πλαίσια του Αναπτυξιακού Συνεδρίου που διοργανώνεται στην Κομοτηνή, η δημοτική μας παράταξη κατέθεσε την ακόλουθη παρέμβαση:

Η Ανατολική Μακεδονία & Θράκη έχει το πλεονέκτημα να διαθέτει τη δυνατότητα δημιουργίας και λειτουργίας δύο κόμβων συνδυασμένων μεταφορών στην Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη.

Η λειτουργία τους είναι ΣΥΜΦΕΡΟΝ όχι μόνο τοπικό και περιφερειακό, όχι μόνο εθνικό, αλλά και Ευρωπαϊκό.

Οι κόμβοι βρίσκονται στο Νοτιοανατολικό άκρο της Ευρώπης, με τεράστια ενδοχώρα, θαλάσσια είσοδο-έξοδο για τις μεταφορές Ευρώπης-Ανατολής και ταυτόχρονα θα μπορούν να παίξουν τον ρόλο εναλλακτικής οδού αναφορικά με την παράκαμψη των Δαρδανελλίων.

Συχνά, η συζήτηση σε τοπικό επίπεδο για τη δημιουργία των 2 κόμβων αποπροσανατολίζεται από διλήμματα του τύπου «Ποιον από τους δύο;».

Η απάντηση είναι ότι ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ.

Δεν είναι θέμα της Καβάλας ή της Αλεξανδρούπολης ή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, είναι ΘΕΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ.

Οι δύο κόμβοι, για να είναι αποτελεσματικοί στον μέγιστο βαθμό, οφείλουν να εξυπηρετούνται από ένα δίκτυο χερσαίων μεταφορικών δικτύων.

Στα ήδη υπάρχοντα δίκτυα, πρέπει να προστεθεί μία νέα πρόταση: η σιδηροδρομική σύνδεση Κομοτηνή-Ποντγκόβα-Βουλγαρία, μία ΕΦΙΚΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ, καθώς απαιτεί μόνο 35 χιλιόμετρα νέου σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ Κομοτηνής-Ποντγκόβα.

Η σύνδεση αυτή μπορεί να κατασκευαστεί άμεσα και να λειτουργήσει εναλλακτικά στη σύνδεση Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο-Βουλγαρία και καταλήγει στο Ρούσε, στο λιμάνι του Δούναβη. Υπάρχει ήδη η πολύ θετική εμπειρία του οδικού άξονα Κομοτηνή-Νυμφαία-Μακάζα.

Για την Καβάλα, ο οδικός άξονας Ε61 Καβάλα-Δράμα-Σέρρες είναι κρίσιμο αναπτυξιακό στοίχημα.

Μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία ενός ενιαίου οικονομικού χώρου με πληθυσμό τουλάχιστον 150.000 κατοίκων περίπου και συμπληρωματικότητα σε παραγωγικούς τομείς, υποδομές μεταφορών, υγείας και παιδείας.

Ο οδικός άξονας Ε61:

  • είναι χαρακτηρισμένος διευρωπαϊκός άξονας και άρα μπορεί να χρηματοδοτηθεί από τα κοινοτικά και διαρθρωτικά προγράμματα
  • συνδέει το αναπτυξιακό δίπολο Δράμας-Καβάλας και τις Σέρρες με τον διευρωπαïκό οδικό άξονα EAST-WEST Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας-Σόφια-Ανατολική, Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, με άμεσα οφέλη στην ενίσχυση της τουριστικής κίνησης
  • συνδέει τη Δράμα με τη Θεσσαλονίκη τόσο μέσω Σερρών, που είναι και ο πιο κοντινός δρόμος, όσο και μέσω Αμφίπολης
  • συνδέει το εμπορικό λιμάνι και το αεροδρόμιο της Καβάλας με τον διευρωπαϊκό οδικό άξονα  EAST-WEST προς Ανατολική και Βόρεια Ευρώπη, δίνοντας εναλλακτική λύση στις μεταφορές προϊόντων σε σχέση με το εμπορικό λιμάνι και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης
  • συνδέει τα δύο αστικά κέντρα της Δράμας και της Καβάλας με έναν γρήγορο και ασφαλή δρόμο, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο μετάβασης από το ένα στο άλλο στα 20 λεπτά.

Η μελετητική ωριμότητα του οδικού άξονα Ε61 μπορεί και πρέπει να συνδυαστεί με την παράλληλη ωρίμανση της οδικής σύνδεσης Δράμας-Αμφίπολης, η οποία πρέπει να ενταχθεί οργανικά στον άξονα Ε61 ως κάθετος άξονας.

Η αναβάθμιση του εμπορικού λιμένα της Καβάλας και γενικά η ολοκλήρωση των λιμενικών υποδομών του Νομού Καβάλας είναι επιτακτική ανάγκη να προχωρήσουν, ώστε να παίξουν τον ρόλο που τους αξίζει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Τέλος, είναι σημαντικές για την Καβάλα η αξιοποίηση του αεροδρομίου του Αμυγδαλεώνα και φυσικά η κατασκευή της Περιμετρικής της Καβάλας, έργο ξεχασμένο αλλά πολύτιμο τόσο για την ίδια την εσωτερική λειτουργία της πόλης της Καβάλας, αλλά και ως εναλλακτική στην Εγνατία οδό.