Επιμελητήριο Καβάλας-βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: Έσπασε ο πάγος, ξεκινάει στενή συνεργασία για τα προβλήματα του «επιχειρείν»

Υπερφορολόγηση, υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές και ρευστότητα τραπεζών ιεραρχήθηκαν ως τα βασικότερα προβλήματα-Τι απάντησαν οι βουλευτές για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια και η φορολογικής φύσεως εξαγγελία για τη Θάσο

Με τους κυβερνητικούς βουλευτές της Καβάλας Δημήτρη Εμμανουηλίδη, Κώστα Μορφίδη και Γιώργο Παπαφιλίππου είχε την ευκαιρία να συναντηθεί το μεσημέρι της Δευτέρας ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας και μέλη της διοίκησης, θέτοντάς τους τα βασικά προβλήματα -25 στον αριθμό- τα οποία αντιμετωπίζει ο επιχειρηματικός κόσμος της Καβάλας, ενώ φαίνεται να έσπασε ο πάγος μεταξύ των δύο πλευρών, μετά τις βολές Δέμπα προς τους βουλευτές Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ για τη μη παρουσία τους στην κοπή της βασιλόπιτας του Επιμελητηρίου (διαβάστε τις σχετικές δηλώσεις εδώ), κάτι που -όπως αποδείχτηκε- ήταν μια παρεξήγηση η οποία παρακάμφθηκε και από τις 2 πλευρές, μιας και η αιτία της, ήτοι η μη αποστολή σχετικής πρόσκλησης, αποδόθηκε σε τεχνικούς λόγους.

Αρχικά ο κ. Δέμπας σχολίασε ότι φαίνεται μια σταθεροποίηση της οικονομίας το 2017 και κάποιοι κλάδοι παρουσιάζουν θετικούς δείκτες, όμως η υπερφορολόγηση και οι υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές ουσιαστικά «πνίγουν» τους επιχειρηματίες.

Τα βασικά προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει ο επιχειρηματικός κόσμος της Καβάλας δια στόματος Μάρκου Δέμπα

  • Υπερφορολόγηση-ασφαλιστικές εισφορές: «Ένα 50% και σε μερικές περιπτώσεις ακόμη και 75% των καθαρών κερδών μας καταλήγουν στο κράτος»
  • Έλλειψη ρευστότητας από το κλειστό τραπεζικό σύστημα
  • Ανάγκη για μείωση της φορολογίας στο 15% για την ΠΑΜΘ, ελέω της γειτνίασης με χώρες με χαμηλή φορολόγηση
  • Ρύθμιση των 120 δόσεων για τις ασφαλιστικές εισφορές: «Δυστυχώς τα κριτήρια είναι πολύπλοκα, γραφειοκρατικά και μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων μένουν εκτός.Το πλαφόν των 20.000 ευρώ για χρέη σωρευτικά είναι ελάχιστο και πετάει εκτός χιλιάδες επιχειρήσεις. Επίσης, πρέπει να “παγώσουν” οι παλιές ασφαλιστικές εισφορές»
  • Να υπάρξει σχεδιασμός για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό: «Είναι κοστοβόρα η διαδικασία διαμεσολάβησης και οι τράπεζες δεν έρχονται με ειλικρινή διάθεση στο τραπέζι»
  • Να θεσμοθετηθεί το ακατάσχετο των λογαριασμών, «ώστε για μικρά ποσά να μην αρπάζουν τους λογαριασμούς των επιχειρηματιών»
  • Δάνεια με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου: «Υπάρχουν 35.000 αγωγές από τράπεζες, στις οποίες δεν παρίσταται το Ελληνικό Δημόσιο»
  • Επιδότηση κόστους εργασίας: «Από το 2010 και μετά εκατοντάδες επιχειρήσεις που δεν πληρώθηκαν από το ελληνικό δημόσιο. Ανέφερε δε ότι έγιναν αγωγές των οποίων η εξέλιξη αναμένεται»
  • Μείωσης του ΦΠΑ στη Θάσο από το 24% στο 12%
  • Ακτοπλοϊκά δρομολόγια
  • Ολοκλήρωση των εργασιών στην Ιχθυόσκαλα
  • Λύση στο θέμα της υποστελέχωσης της Πολεοδομίας Καβάλας

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: Πρώτιστο μέλημα η συνέργεια και ο απεγκλωβισμός από τις τράπεζες

Οι κυβερνητικοί βουλευτές τόνισαν ότι η πλειοψηφία των αιτημάτων τα οποία έθεσε ο κ. Δέμπας είναι δίκαια, όμως πρέπει να υπάρξει μια επικαιροποίησή τους, μια ιεράρχηση και κυρίως, μια αδιάκοπη συνέργεια μεταξύ των δύο πλευρών, με τη συνεχή επισήμανση των προβλημάτων και πιέζοντας προς πάσα κατεύθυνση, μαζί με τους βουλευτές.

«Αν δεν απεγκλωβιστούμε από τις τράπεζες που “στραγγαλίζουν” τα πάντα, δεν βλέπω προκοπή», σχολίασε ο κ. Εμμανουηλίδης, σε κάτι που συμφώνησε ο κ. Δέμπας, διαφωνώντας, όμως, με το γεγονός ότι «στο θέμα της φορολόγησης δεν υπερβάλουμε, συγκριτικά με την Ευρώπη», όπως δήλωσε ο κ. Παπαφιλίππου, με τον βουλευτή να συμπληρώνει, πάντως, ότι θα υπάρξουν διορθωτικές κινήσεις, μιας και τα εισοδήματα των Ελλήνων δεν είναι τα ίδια με τα αντίστοιχα των Ευρωπαίων.

Στο θέμα της ρευστότητας των τραπεζών στάθηκε και ο κ. Μορφίδης, ωστόσο τόνισε ότι μέχρι τον Αύγουστο θα υπάρξουν σημαντικές αναπτυξιακές ανακοινώσεις από την κυβέρνηση οι οποίες θα δώσουν ανάσα στους επιχειρηματίες.

Η εξαγγελία για τη Θάσο

Στο θέμα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων Καβάλα-Θάσος, ο κ. Παπαφιλίππου ήταν ξεκάθαρος: «Η νομοθεσία για τις θαλάσσιες μεταφορές ενσωματώνει περιουσιακό δίκαιο, όπου κρατούσα αρχή είναι η αρχή της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών. Ας μην ελπίζουμε σε πράγματα που δεν γίνονται, καθώς η παρέμβαση του κράτους είναι ασήμαντη. Οι εταιρίες είναι αυτές που πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι οφείλουν να αναβαθμίσουν τη γραμμή, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής τους ευθύνης και γι’ αυτό πρέπει να πιέσουμε όλοι μαζί. Αισιοδοξώ, πάντως, ότι θα πυκνώσουν τα δρομολόγια, όπως και το ότι θα λυθεί και το θέμα της έλλειψης πλοίων επιφυλακής».

Όσον αφορά τη μείωση της φορολογίας, ο κ. Παπαφιλίππου δήλωσε ότι η κυβέρνηση ετοιμάζει ένα άλλο μέτρο για όλα τα νησιά -συμπεριλαμβανομένης της Θάσου- το οποίο θα αποφέρει περισσότερα οφέλη από ό,τι η μείωση του ΦΠΑ: Θα υιοθετηθεί το μεταφορικό ισοδύναμο, δηλαδή θα επιδοτείται το κόστος μεταφοράς των προϊόντων από και προς τα νησιά.