Τα εντυπωσιακά πλην όμως «δανεικά» νούμερα του αεροδρομίου «Μέγας Αλέξανδρος» και ο «βρόγχος» των ακριβών εισιτηρίων

Δεύτερη εταιρία, με φθηνότερο εισιτήριο μπαίνει στην γραμμή Αλεξανδρούπολη-Αθήνα την ώρα που τα «προσωρινά» εντυπωσιακά στατιστικά της Καβάλας ενθουσιάζουν-Γιατί στις πτήσεις εξωτερικού η Καβάλα πάει καλά, αλλά σε εκείνες του εσωτερικού όχι

Αύξηση-μαμούθ εμφανίζουν τα στατιστικά για την κίνηση στο αεροδρόμιο της Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» για τον Ιανουάριο του 2018, απόρροια φυσικά του μεταφορικού έργου που «φορτώθηκε» η Καβάλα λόγω των έργων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Φυσικά η εξέλιξη αυτή αφήνει τους πάντες ικανοποιημένους, αφού και μεγαλύτερη κίνηση είχε το αεροδρόμιο της Καβάλας σε μία παραδοσιακά «νεκρή» περίοδο, αλλά και δόθηκε η ευκαιρία στους κατοίκους των γύρω περιοχών να επωφεληθούν των low cost πτήσεων που πλέον έφευγαν από την Καβάλα και όχι από τη συμπρωτεύουσα για διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες.

Τα εντυπωσιακά, πλην προσωρινά νούμερα του «Μέγας Αλέξανδρος»

Όπως διαβάζουμε στο Voria.gr, «Σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport, τον μήνα Ιανουάριο η κίνηση (σ.σ.: στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης) κατέγραψε πτώση κατά 12,2% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2017 με 309.586 επιβάτες. Τον ίδιο μήνα, το αεροδρόμιο της Καβάλας, όπου κατευθύνθηκαν οι περισσότερες πτήσεις, παρουσίασε εντυπωσιακή άνοδο της κίνησης κατά 582,7% φθάνοντας τους 32.428 επιβάτες». Παράλληλα, σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για τον μήνα που μας πέρασε, το αεροδρόμιο το οποίο είχε το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης διακίνησης επιβατών ήταν το αεροδρόμιο της Καβάλας με άνοδο 572,8% (από 4.750 επιβάτες το Ιανουάριο του ’17 διακινήθηκαν 31.960 τον Ιανουάριο του ’18!).

Έξω πάμε καλά, μέσα όμως;

Ωστόσο, παρά τα εντυπωσιακά, ομολογουμένως, νούμερα αυτή είναι μία πλασματική εικόνα για το αεροδρόμιο της Καβάλας, αφού όταν αποχωρήσουν οι εταιρίες οι οποίες είναι «δανεικές» από τη Θεσσαλονίκη θα επιστρέψουμε στην προηγούμενη πραγματικότητα, η οποία μπορεί σε σχέση με το παρελθόν να είναι πολύ αισιόδοξη όσον αφορά τις πτήσεις εξωτερικού ιδίως τους θερινούς μήνες με δρομολόγια πέραν της Γερμανίας, να προστίθενται προς το Βέλγιο και τη Ρωσία, αλλά στις πτήσεις εσωτερικού η κατάσταση όπως όλα δείχνουν θα επιδεινωθεί.

Η δυσοίωνη πρόβλεψη προκύπτει από έναν συνδυασμό παραγόντων. Πρώτον, όπως ανακοίνωσε η αεροπορική εταιρεία Sky Express, από 1η Μαΐου 2018 ξεκινάει απευθείας πτήσεις από Αθήνα για Αλεξανδρούπολη και αντίστροφα, με δύο καθημερινές πτήσεις. Αυτό σημαίνει ότι θα αυξηθούν τα δρομολόγια στο αεροδρόμιο «Δημόκριτος» και οι επιβάτες θα έχουν περισσότερες επιλογές πτήσεων (αφού πλέον για Αθήνα θα πετούν 2 εταιρίες), ενώ πολλοί ελπίζουν πως η παρουσία και δεύτερης αεροπορικής εταιρείας θα βοηθήσει στη μείωση των τιμών των εισιτηρίων. Η Καβάλα ωστόσο παραμένει μόνο με την πτήση της Aegean.

Το επικοινωνιακό παιχνίδι στην Αλεξανδρούπολη

Όπως διαβάζουμε στο alexpolisonline.com, «Το γεγονός έσπευσε να εκμεταλλευτεί η δημοτική αρχή της Αλεξανδρούπολης, ως δική της επιτυχία, η οποία με ανακοίνωσή της υποστηρίζει ότι οι νέες πτήσεις της Sky Express επιτεύχθηκαν με προσπάθειες του δημάρχου Αλεξανδρούπολης Βαγγέλη Λαμπάκη. Και όλη η “φασαρία”, από πλευράς δημοτικής αρχής, γιατί γίνεται; Γιατί ο κ. Λαμπάκης, ο οποίος επανειλημμένα έχει καταφερθεί εναντίον της αεροπορικής εταιρείας Aegean Airlines και την έχει κατηγορήσει για ακριβές τιμές εισιτηρίων και μονοπωλιακή πρακτική και την είχε καταγγείλει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ελπίζει ότι με την έλευση της νέας αεροπορικής εταιρείας -που νομίζει ότι ο ίδιος την έφερε- θα πέσουν οι τιμές των εισιτηρίων».

Η εικόνα των εισιτηρίων στην Αλεξανδρούπολη

Στη συνέχεια η ιστοσελίδα επιχειρεί μία μικρή έρευνα στις τιμές των εισιτηρίων, με τα νέα δεδομένα που προκλήθηκαν. Όπως αναφέρεται: «Εμείς δοκιμάσαμε να κλείσουμε εισιτήριο, από τις επίσημες ιστοσελίδες των αεροπορικών εταιρειών, από Αλεξανδρούπολη για Αθήνα με επιστροφή την περίοδο που θα ξεκινήσει δρομολόγια η Sky Express. Συγκεκριμένα επιλέξαμε πτήση Αλεξανδρούπολη-Αθήνα στις 3 Μάιου με επιστροφή στις 4 Μαΐου.

Το αποτέλεσμα είναι το εξής: Οι βραδινές πτήσεις, που συνήθως είναι πιο φτηνές, κοστίζουν:

  • Aegean Airlines: Αλεξανδρούπολη-Αθήνα 27,30 ευρώ. Αθήνα-Αλεξανδρούπολη 48,94 ευρώ. Σύνολο 76,24 ευρώ
  • Sky Express: Αλεξανδρούπολη-Αθήνα 23,86 ευρώ. Αθήνα-Αλεξανδρούπολη 57,50 ευρώ. Σύνολο 81,36 ευρώ

Οι πρωινές πτήσεις κοστίζουν:

  • Aegean Airlines: Αλεξανδρούπολη-Αθήνα 44,30 ευρώ. Αθήνα-Αλεξανδρούπολη 56,94 ευρώ. Σύνολο 101,24 ευρώ
  • Sky Express: Αλεξανδρούπολη-Αθήνα 32,54 ευρώ. Αθήνα-Αλεξανδρούπολη 57,50 ευρώ. Σύνολο 90,04 ευρώ

Σε δύο μέτωπα ηττάται η Καβάλα

Ποιο είναι, όμως, το ζητούμενο μας και εξετάζουμε τόσο την περίπτωση της Αλεξανδρούπολης; Μα φυσικά το γεγονός ότι είτε το θέλουμε είτε όχι το αεροδρόμιο του Έβρου μπορεί και πλέον είναι ανταγωνιστικό προς αυτό της Καβάλας. Γιατί είναι λογικό πως όταν ένας κάτοικος Ξάνθης ή Ροδόπης ο οποίος θα αμφιταλαντευόταν για το ποια πόλη να επιλέξει για να πετάξει για Αθήνα, τώρα θα έχει τις διπλάσιες πτήσεις και επιλογές από την Αλεξανδρούπολη σε σχέση με την Καβάλα. Αυτό θα είναι ένα επιπλέον πλήγμα στην ήδη προβληματική και υποβαθμισμένη αλλά και πανάκριβη εσωτερική πτήση Καβάλα-Αθήνα από την Aegean η οποία δραστηριοποιείται μόνη της.

Το δεύτερο πλήγμα έρχεται όταν το ζήτημα περνάει στο κόστος των εισιτηρίων. Επιλέξαμε τις ίδιες ημερομηνίες με τις πτήσεις από Αλεξανδρούπολη ώστε να έχουμε ίσα μέτρα και σταθμά. Διαπιστώνουμε, λοιπόν, πως αν κάποιος ταξιδέψει με τη μοναδική πτήση της ημέρας για Αθήνα στις 3 Μαΐου (08:55) και επιστρέψει νωρίς το πρωί της επομένης, 4 Μάιου -αφού δεν υπάρχει δυνατότητα επιστροφής την ίδια μέρα- θα πληρώσει 95 ευρώ.

Αν, δε, επιλέξει την ίδια πτήση από Καβάλα, αλλά φύγει με την βραδινή (21:00) από Αθήνα στις 4 Μαΐου, τότε το κόστος εκτοξεύεται στα 123 ευρώ. Αν, όμως, κάποιος ήθελε να ταξιδέψει στις 15 Φεβρουαρίου για Αθήνα και να επιστρέψει το Σάββατο 17 Φεβρουαρίου (δεν υπάρχει απευθείας επιστροφή την Παρασκευή) τότε θα πλήρωνε μισό… μισθό, ήτοι 251 ευρώ στην καλύτερη περίπτωση! Σε όλες τις περιπτώσεις το «Μέγας Αλέξανδρος» εμφανίζεται ακριβότερο του «Δημόκριτος».

Τα δεδομένα αυτά φέρνουν σε δυσχερή θέση το «Μέγας Αλέξανδρος», αφού μειονεκτεί στις εσωτερικές πτήσεις τόσο σε πλήθος όσο και σε κόστος.