Το λιμάνι της Καβάλας «Απόστολος Παύλος»… φούλαρε και κοιτάει προς τα δυτικά

Η ενίσχυση του λιμανιού της Ιχθυόσκαλας και το μεγαλόπνοο σχέδιο για την κατασκευή 2 μαρίνων οι οποίες θα καλύπτουν τις ανάγκες μεγάλων γιοτ, με τον ΟΛΚ να πιστεύει στην πράξη ότι είναι «μέγα το της θαλάσσης... αναπτυξιακό κράτος»

Το λιμάνι της Καβάλας «Απόστολος Παύλος» γέμισε από σκάφη αναψυχής και ιστιοπλοϊκά και δεν μπορεί να δεχτεί άλλα. Μπορεί, όμως, να… επεκταθεί.

Ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας «βλέπει» ήδη την ενίσχυση του κρηπιδώματος του λιμανιού της Ιχθυόσκαλας και την ενίσχυση της ασφάλειάς του, μέσα από Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας, έχοντας ήδη στείλει αίτημα και έχοντας αποσπάσει την υπόσχεση των ιθυνόντων του υπουργείου ότι σύντομα θα ξεκινήσει η μελέτη. και μετά από ένα εύλογο (και μεγάλο, ένεκα γραφειοκρατίας) χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει και το έργο.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα μεταφερθούν στο εν λόγω λιμάνι όλα τα αλιευτικά σκάφη, με το «Απόστολος Παύλος» να παίρνει ανάσα και να αυξάνει τη δυνατότητα ελλιμενισμού αρκετών, ακόμα, σκαφών αναψυχής.

Το σχέδιο για 2 σύγχρονες μαρίνες

Ο ΟΛΚ, όμως, δεν στέκεται εκεί. Έχοντας διαχρονικά υπόψη ότι η ανάπτυξη της Καβάλας θα έρθει από τη θάλασσα και συνεχίζοντας να πιστεύει στην πράξη ότι είναι «μέγα το της θαλάσσης… αναπτυξιακό κράτος», βρίσκεται ήδη σε επαφές με εταιρεία στην Αθήνα, δρομολογώντας μια προμελέτη για τη δημιουργία 2 υπερσύγχρονων μαρίνων, μία στο λιμάνι της Καβάλας και μια στη Νέα Πέραμο.

Οι εν λόγω μαρίνες θα διαθέτουν υπερσύγχρονες χερσαίες και θαλάσσιες εγκαταστάσεις, ικανές να υποστηρίξουν τη φιλοξενία γιοτ άνω των 30 μέτρων, τα οποία δε θα ελλιμενίζονται απλώς για λίγες μέρες, αλλά θα τους παρέχονται οι κατάλληλες υπηρεσίες ώστε να μένουν στην Καβάλα για μεγάλο διάστημα.

Όλα αυτά, βέβαια, απαιτούν χρόνο και ελιγμούς ώστε να παρακαμφθούν οι γραφειοκρατικοί σκόπελοι, ωστόσο δίνεται, πλέον, η αίσθηση ότι το λιμάνι της Καβάλας πλέει σε άλλη ρότα.

*Κεντρική φωτογραφία: Βασίλης Τουνουσίδης