Η Θάσος της τουριστικής εκτόξευσης αλλά και της ελάχιστης κατανάλωσης για μια… ξαπλώστρα

Ένα ρεπορτάζ του insider.gr παρομοιάζει τη Θάσο με τη... Μύκονο, ως προς την τιμολογιακή πολιτική, «απενοχοποιώντας», όμως, το νησί του βορείου Αιγαίου, καθώς ακολουθεί το πλαίσιο «του ελεύθερου ανταγωνισμού»

Ένα ρεπορτάζ του insider.gr και της Πένης Χαλάτση για το νησί της Θάσου θίγει τη νέα «μόδα» της ελάχιστης κατανάλωσης στις ξαπλώστρες στην παραλία, μια «μόδα» η οποία ήρθε από τα… νότια και εξαπλώθηκε όχι μόνο στη Θάσο, αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας, της Βόρειας Ελλάδας και δη της Καβάλας.




Το ρεπορτάζ, ωστόσο, «δικαιολογεί» αυτήν την τακτική, με το αιτιολογικό του «ελεύθερου ανταγωνισμού», αλλά και του γεγονότος ότι η φετινή τουριστική σεζόν συρρικνώθηκε έτι περισσότερο από τις κακές καιρικές συνθήκες οι οποίες επικρατούσαν τον Ιούλιο, με τους επιχειρηματίες να προσπαθούν να καλύψουν το χαμένο έδαφος.

Παράλληλα, γίνεται καθ’ υπερβολή λόγος για «τιμολογιακές πολιτικές που θυμίζουν… Μύκονο», κάτι το οποίο ίσως αδικεί το νησί, καθώς έχουν γίνει τεράστια τουριστικά αναπτυξιακά βήματα και κάθε άλλο παρά “outsider” είναι πλέον -όπως χαρακτηρίζεται στο ίδιο ρεπορτάζ- στο πεδίο του Τουρισμού.

Αναλυτικά το ρεπορτάζ του insider.gr

Το αδιαχώρητο επικρατεί σε πολλά «outsider» νησιά όπως είναι για παράδειγμα η Θάσος και η Σαμοθράκη. Με τουρίστες από τα Βαλκάνια αλλά και πολλούς Έλληνες από τη Βόρεια Ελλάδα, οι οποίοι επιλέγουν τα συγκεκριμένα νησιά λόγω εγγύτητας, φαινομενικά οι ντόπιοι επιχειρηματίες από τον κλάδο του Τουρισμού δεν θα έπρεπε να έχουν παράπονο.

Μάλιστα σε κάποιες περιοχές οι τιμολογιακές πολιτικές θυμίζουν… Μύκονο. Για παράδειγμα, επιχειρηματίας που νοικιάζει ξαπλώστρες και ομπρέλες στην παραλία θέτει ως προϋπόθεση για την ενοικίαση την κατανάλωση φαγητών και ποτών στην ταβέρνα που διαθέτει κοντά στις ξαπλώστρες αξίας 50 ευρώ.

Σε άλλη οργανωμένη παραλία, για μια θέση στις ξαπλώστρες της πρώτης σειράς τίθεται η προϋπόθεση ελάχιστης κατανάλωσης 20 ευρώ ενώ το κόστος πέφτει στα 10 ευρώ εάν επιλέξει κάποιος να κάτσει στις πίσω σειρές.

Πρόκειται για μια τακτική marketing η οποία συναντάται και σε άλλες περιοχές και θεωρείται θεμιτή καθώς η οικονομία λειτουργεί στο πλαίσιο του ελεύθερου ανταγωνισμού.

Εξίσου ακριβή είναι και η διαμονή με τα απλά δίκλινα ενοικιαζόμενα δωμάτια (χωρίς θέα) να ξεκινούν από 80 ευρώ ενώ στο νησί υπάρχουν και πολυτελή ξενοδοχεία μεγάλων γνωστών αλυσίδων με αντίστοιχες βέβαια τιμές.

Τι λένε οι επιχειρηματίες

Οι επιχειρηματίες του νησιού μιλώντας στο insider.gr κάνουν λόγο για πολύ συρρικνωμένη τουριστική περίοδο (Ιούλιος-Αύγουστος) ενώ ειδικά για φέτος σημειώνουν ότι δεν δούλεψαν καλά ούτε καν τον Ιούλιο εξαιτίας των καιρικών συνθηκών. Αυτό τους αναγκάζει να πωλούν σε υψηλότερες τιμές για να καταστούν οι επιχειρήσεις τους βιώσιμες ενώ σημαντική «ανάσα» για το νησί της Θάσου αποτελεί το γεγονός ότι βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το λιμάνι της Καβάλας κάτι που την καθιστά εύκολο και φθηνό (όσον αφορά στα έξοδα μεταφοράς) προορισμό για τους Έλληνες της Βόρειας Ελλάδας.