Εργαζόμενοι στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ: Τελικά ποιον συμφέρει η ιδιωτικοποίηση του δρόμου;

Ο Σύλλογος Εργαζομένων υποστηρίζει ότι με τα τρέχοντα δεδομένα δεν τεκμηριώνεται η σκοπιμότητα της παραχώρησης, επιμένοντας να εναντιώνεται στην ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητοδρόμου

Αυξήσεις «φωτιά» θα επιφέρει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ και στο περίπτερο της Εγνατίας Οδού, οι εργαζόμενοι του οδικού άξονα (ΣΕΤΕΟ) διένειμαν ενημερωτικό υλικό, στο οποίο αναδείκνυαν τις αρνητικές συνέπειες-σύμφωνα με εκείνους- από την ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητοδρόμου.

Στο σχετικό φυλλάδιο αναγράφεται ότι «οι εργαζόμενοι της “Εγνατία Οδός ΑΕ” παραμένουμε σταθεροί στην εναντίωσή μας στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων, δηλαδή του συνόλου του δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας, μήκους σχεδόν 1.000 χλμ.».

Με τα τρέχοντα δεδομένα, όπως υποστηρίζουν, δεν τεκμηριώνεται η σκοπιμότητα της παραχώρησης, καθώς υπό την παρούσα διαχείριση:

  • Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική (0,05 ευρώ/χλμ.) τα ετήσια έσοδα των διοδίων το 2019 εκτιμώνται σε περίπου 200.000.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, οι δαπάνες διαχείρισης (συντήρηση, λειτουργία, ενέργεια κ.λπ.), συμπεριλαμβανομένων πλέον των εργασιών βαριάς (δομικής) συντήρησης, θα ανέρχονται σε 70-80.000.000 ευρώ ανά έτος.

Το πλεόνασμα από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού θα είναι αρχικά πάνω από 100.000.000 ευρώ ανά έτος αυξανόμενο σε βάθος χρόνου αντίστοιχα με την αύξηση της κυκλοφορίας, ενώ σε ορίζοντα 35ετίας θα προσεγγίζει τα 300.000.000 ευρώ ανά έτος.

  • Στο σύνολο της 35ετίας και διατηρώντας σταθερή την τιμή διοδίων στα 0,05 ευρώ/χλμ., το αθροιστικό πλεόνασμα από τα έσοδα διοδίων υπερβαίνει τα 7 δισ. ευρώ. Εάν μάλιστα αυξηθούν περαιτέρω τα διόδια στο ύψος των παραχωρήσεων (0,07 ευρώ/χλμ.) το πλεόνασμα θα προσεγγίζει τα 10 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι είναι σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ, η διαγωνιστική διαδικασία για την Εγνατία Οδό, με τις δεσμευτικές προσφορές να αναμένονται τέλη του 2018-αρχές του 2019

*Πηγή: www.metaforespress.gr