Ιχθυόσκαλα Καβάλας: Αλλάζει μορφή και δίνει ανάσα στον τουρισμό και στο «Απόστολος Παύλος»

Από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων η χρηματοδότηση των έργων στο λιμανάκι της Ιχθυόσκαλας στο οποία προβλέπεται να μεταφερθούν όλα τα αλιευτικά σκάφη-Τι παρεμβάσεις προβλέπονται

Ως τις αρχές του Δεκέμβρη του 2018 αναμένει ο πρόεδρος του ΟΛΚ, Χρήστος Ηλιάδης την έγκριση των έργων στην Ιχθυόσκαλα Καβάλας, με χρηματοδότηση από τη δεύτερη φάση του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Ο ΟΛΚ υπέβαλλε στο υπουργείο Ναυτιλίας Τεχνικό Δελτίο για τα έργα στην Ιχθυόσκαλα Καβάλας τον Νοέμβρη του 2017 στο πλαίσιο του σχεδιασμού του το λιμάνι της Καβάλας να διατηρήσει και να επαυξήσει τον επιβατικό και τουριστικό του χαρακτήρα. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ΟΛΚ, στην Ιχθυόσκαλα Καβάλας, η οποία θα πάρει την εικόνα ενός ασφαλούς αλιευτικού καταφυγίου, θα μεταφερθούν όλα τα αλιευτικά σκάφη τα οποία τώρα καταλαμβάνουν, χρησιμοποιώντας το λιμάνι μόνο ως σημείο πρόσδεσης, ζωτικό χώρο από τα τουριστικά σκάφη και δη τα μεγάλα, άνω των 25 μέτρων, που δεν μπορούν να ελλιμενιστούν το λιμάνι «Απόστολος Παύλος».

«Από τον Μάιο και μετά υπάρχει αδυναμία να καλύψουμε τις ανάγκες των τουριστικών σκαφών, καθώς η ζήτηση είναι ασύλληπτη και δεν μπορούμε να την καλύψουμε. Οι πλωτές εξέδρες είναι γεμάτες και ο χώρος που απομένει για να δέσουν μεγάλα τουριστικά σκάφη είναι πολύ μικρός. Σεβόμενος τη σχέση που έχουν με την παράδοση αυτού του τόπου τα αλιευτικά σκάφη, δεν θα μπορούσαμε να τα διώξουμε κι έτσι από καιρό επεξεργαζόμασταν την ιδέα να μεγαλώσουμε την Ιχθυόσκαλα και εκεί να δένουν όλα τα αλιευτικά σκάφη. Δεν παρακωλύουμε τη λειτουργία τους και την παραγωγική τους δραστηριότητα, αφού το λιμάνι το χρησιμοποιούν μόνο για να δέσουν. Ψαρεύουν, ξεφορτώνουν στην Ιχθυόσκαλα και επιστρέφουν στο λιμάνι.

»Σύμφωνα με το προσχέδιο που έχουμε ετοιμάσει, θα επεκταθεί η κρηπίδωση στην Ιχθυόσκαλα μέχρι τον Μύλου Μώλο κατά 20-30 μέτρα, ενώ θα επεκταθεί και ο υφιστάμενος προσήνεμος μώλος. Οι μελέτες θα έχουν κόστος 300.000 ευρώ. Πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε ότι ο βασικός πυλώνας ανάπτυξης της Καβάλας είναι ο τουρισμός και όταν μιλάμε για μεγάλα τουριστικά σκάφη, δε μιλάμε μόνο για τα λιμενικά τέλη, αλλά για ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, όπως σχολές εκμάθησης κλπ.» δήλωσε στην εφημερίδα Νέα Εγνατία ο πρόεδρος της ΟΛΚ ΑΕ, Χρήστος Ηλιάδης.

Όσο για τα σχέδια επέκτασης των πλωτών εξεδρών, υπάρχει και για το έργο αυτό προμελέτη, ανεξάρτητη της μελέτης για τα έργα της Ιχθυόσκαλας, την οποία ο κ. Ηλιάδης θα παρουσιάσει σύντομα.