«Σήμα κινδύνου» για τα λιμάνια 10 νησιών: Στη λίστα και ένα λιμάνι της Θάσου

Ποιους κινδύνους αναφέρει στην έκθεσή της προς το υπουργείο Ναυτιλίας για το λιμάνι του Πρίνου η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού-Ποιο είναι το πιο επικίνδυνο νησιωτικό λιμάνι της χώρας

Το μπλακ άουτ στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη έφερε στο φως και τα τεράστια προβλήματα υποδομών που υπάρχουν τόσο στο λιμάνι του νησιού όσο και σε δεκάδες άλλα λιμάνια στα νησιά του Αιγαίου.

Βραχονησίδες χωρίς σήμανση, ακατάλληλοι κυματοθραύστες, αβαθή, μικρές προβλήτες και σπασμένα κρηπιδώματα, τα μετατρέπουν σε λιμάνια της αγωνίας, με τους πλοιάρχους να δίνουν «μάχη» για να μπορέσουν να δέσουν με ασφάλεια και τους νησιώτες, κατοίκους κι επιχειρηματίες, να «τρέμει το φυλλοκάρδι τους» κάθε φορά που ο καιρός έχει… λίγα μποφόρ παραπάνω.




Μπορεί ο τουρισμός να αποτελεί βαριά βιομηχανία για την Ελλάδα και τα νησιά του Αιγαίου να είναι πόλος έλξης για εκατομμύρια τουρίστες απ’ όλο τον κόσμο, σε κάποια λιμάνια όμως η κατάσταση μοιάζει τριτοκοσμική, σύμφωνα με όσα καταγράφει σε έκθεσή της η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΑΠΕΝ).

Ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι τον Οκτώβριο του 2018 ξεκίνησε η εκβάθυνση του λιμανιού στον Πρίνο, ένα έργο προϋπολογισμού 100.000 ευρώ το οποίο υλοποιεί το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείου Θάσου μέσα από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (διαβάστε εδώ το ρεπορτάζ).

«Σήμα κινδύνου» για 10 λιμάνια

Οι πλοίαρχοι στην έκθεσή τους η οποία στάλθηκε τον Φεβρουάριο του 2019 στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέπεμψαν σήμα κινδύνου για τα λιμάνια 10 νησιών.

Για τα συγκεκριμένα λιμάνια αναφέρουν χαρακτηριστικά:

  • ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ: Ίσως το πιο επικίνδυνο λιμάνι της χώρας. Απαραίτητη η φωτοσήμανση των βραχονησίδων ΠΟΛΥΟ-ΞΕΡΕΣ-ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΙΑ και του Ακ. ΛΑΤΙΝΗ, καθιστά επικίνδυνη την  είσοδο και έξοδο των πλοίων. Επέκταση προβλήτα προς Α. Προσκρουστήρες, σκιάδες, W.C. Εκβάθυνση
  • Θηρασιά: Επικίνδυνη η προσέγγιση μεγάλων πλοίων λόγω αδυναμίας αγκυροβολίας εξαιτίας του μεγάλου βάθους. Επέκταση προβλήτα προς Β
  • Σαντορίνη: Επειδή ο συγκεκριμένος χώρος (ΑΘΗΝΙΟΣ) είναι αδύνατον να γίνει λιμάνι λόγω του μεγάλου βάθους, είναι επιβεβλημένη η μεταφορά του λιμανιού σε άλλη περιοχή
  • Ανάφη: Χρήζει άμεσης εκβάθυνσης. Άκρως επισφαλής και επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση του πλοίου. Δεν είναι προστατευμένος ο προβλήτας στους εξωτερικούς κυματισμούς
  • Σύρος: Σε πολλά σημεία της λιμενολεκάνης το βάθος έχει ελαττωθεί με αποτέλεσμα να δυσχεραίνονται οι χειρισμοί των πλοίων με μεγάλο βύθισμα. Δεν διατίθεται θέση πρυμνοπλαγιοδέτησης για ασφαλή παραμονή πλοίου όταν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες
  • Κέα: Επέκταση προβλήτα προς Β και προς Ν. Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Φωτοσήμανση λιμενοβραχίονα. Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες. Επέκταση λιμενοβραχίονα κατά 30 μ. το λιγότερο
  • Άνδρος (Γαύριο): Σε όλη τη λιμενολεκάνη απαιτείται εκβάθυνση. Λόγω του περιορισμένου βυθίσματος και του λασπώδους βυθού δημιουργούνται προβλήματα στις αναρροφήσεις των πλοίων κατά τη διάρκεια χειρισμών
  • Αλόννησος: Επικίνδυνη πρυμοδότηση στον εξωτερικό προβλήτα λόγω γειτνίασης με τα βράχια του λιμενοβραχίονα
  • Θάσος (Πρίνος): Αλλαγή τοποθέτησης νέων δεστρών στις ήδη κατεστραμμένες. Χρήζει άμεσης εκβάθυνσης-Άκρως επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση των φορτωμένων πλοίων εκτός της ΝΟ2 θέσης
  • Κεφαλλονιά (Πόρος): Δεν παρέχει ασφάλεια στα πλοία από άποψη καιρικών συνθηκών. Είναι εντελώς απροστάτευτο και εκτεθειμένο στους περισσότερους καιρούς

*Πηγή: ethnos.gr