Και επίσημα ένα δρομολόγιο λιγότερο από το λιμάνι της Καβάλας προς τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου

Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ενέκρινε 18 δρομολόγια, με βάση το νέο πλάνο των άγονων γραμμών, με τη μόνη αλλαγή να αφορά το λιμάνι «Απόστολος Παύλος» που «στέλνει» ένα δρομολόγιο στη Θεσσαλονίκη

Δέκα οκτώ νέους απομακρυσμένους προορισμούς οι οποίοι βρίσκονται κυρίως στην ακριτική γραμμή του Βόρειου-Ανατολικού και Νότιου-Ανατολικού Αιγαίου και οι οποίοι εντάχθηκαν στο νέο πλάνο των άγονων γραμμών μετά τη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) ανακοίνωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, με τη μόνη αλλαγή να αφορά το λιμάνι της Καβάλας «Απόστολος Παύλος» το οποίο «χάνει» ένα δρομολόγιο προς τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου.

Αυτή η εξέλιξη, άλλωστε, είχε στην ουσία προαναγγελθεί από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το οποίο είχε δώσει πριν από μερικές μέρες «πράσινο φως» στο πάγιο αίτημα των κατοίκων του βορειανατολικού Αιγαίου για σύνδεση των νησιών με τη Θεσσαλονίκη. Η πρόταση, η οποία έτυχε θετικής γνωμοδότησης, αφορούσε σε δύο επιδοτούμενα δρομολόγια την εβδομάδα, με το ένα να συνδέει τα νησιά με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και το δεύτερο με το λιμάνι της Καβάλας, καθώς μέχρι σήμερα και τα δύο δρομολόγια είχαν ως προορισμό και αφετηρία το «Απόστολος Παύλος» (διαβάστε εδώ το ρεπορτάζ).

Συγκεκριμένα οι νέοι προορισμοί είναι οι εξής:

  • Αλεξανδρούπολη, Σαμοθράκη, Λήμνος
  • Κως, Νίσυρος, Τήλος, Χάλκη, Σύμη, Ρόδος
  • Ρόδος, Μεγίστη (Καστελόριζο)
  • Σητεία, Κάσος, Κάρπαθος, Ρόδος
  • Πάτμος, Ικαρία (Αγ. Κήρυκος), Φούρνοι
  • Ένα δρομολόγιο σύνδεσης νησιών του Β.Α. Αιγαίου με την Θεσσαλονίκη, αντί της Καβάλας

Οι παραπάνω προορισμοί αποτελούν την Α’ Φάση κάλυψης επιπλέον άγονων γραμμών, ενώ θα ακολουθήσει και Β’ Φάση.

Υπενθυμίζεται ότι μετά από εισήγηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη η ετήσια αποζημίωση για την κάλυψη άγονων γραμμών αυξήθηκε κατά 40 εκατομμύρια ευρώ, ήτοι από τα 90 στα 130 εκ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης και της κάλυψης του αυξημένου κόστους των νέων καυσίμων κίνησης των πλοίων η οποία με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων χρηματοδοτείται από το Π.Δ.Ε.

*Πηγή: vradini.gr