Τράβηξε «χειρόφρενο» η μεγάλη επένδυση της Volkswagen στη Θάσο σύμφωνα με την Καθημερινή

Επτασφράγιστο μυστικό τα υπόλοιπα υποψήφια ελληνικά νησιά τα οποία «ανταγωνίζονται» τη Θάσο για την επένδυση-Το... beauty contest, οι εκτάσεις και τα κίνητρα τα οποία θα προτείνουν ή όχι οι αυτοδιοικητικές αρχές

Πριν από λίγους μήνες η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» αποκάλυψε την πρόθεση της Volkswagen να κατασκευάσει στη Θάσο πίστα αυτόνομης οδήγησης, αναφέροντας ότι για τον λόγο αυτό ήρθε στην Ελλάδα αποστολή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για να εξετάσει τον χώρο, ενώ οι υπογραφές της συμφωνίας αναμένονταν να «πέσουν» στα μέσα του Μαρτίου του 2020 (διαβάστε εδώ το ρεπορτάζ).

Μάλιστα, ο υφυπουργός Εξωτερικών -και Καβαλιώτης- Κώστας Φραγκογιάννης εμφανίζονταν στο ρεπορτάζ των «ΝΕΩΝ» ως ο «μεσολαβητής» αυτής της σημαντικής επένδυσης, ενώ ο δήμαρχος Θάσου, Λευτέρης Κυριακίδης είχε εκδώσει σχετική ανακοίνωση, επιβεβαιώνοντας επί της ουσίας ότι η μεγάλη αυτή επένδυση της Volkswagen όντως υπάρχει περίπτωση να πραγματοποιηθεί στο «πράσινο νησί» που ευελπιστεί να γίνει… «έξυπνο» (διαβάστε εδώ την ανακοίνωση του δημάρχου Θάσου).

Οι εξελίξεις, όμως, δεν φαίνεται να δικαιώνουν τους εγχώριους «οικοδεσπότες» του εγχειρήματος, καθώς σε έναν άτυπο διαγωνισμό beauty contest, στον οποίο οι υποψήφιοι θα πρέπει να γοητεύσουν τον επενδυτή, εξελίσσεται, σύμφωνα με ρεπορτάζ της «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ», η υπόθεσης της πρώτης επένδυσης της Volkswagen στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν, κλιμάκιο επιτελών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να περιοδεύσει σε πέντε ελληνικά νησιά που έχουν επιλεγεί μεταξύ άλλων, για να διαμορφώσει πιο ολοκληρωμένη άποψη σχετικά με το ποιο θα επιλέξει για να «τρέξει» το πιλοτικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης.

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, η Θάσος, που μέχρι προ διμήνου εφέρετο ως ο επιλαχών προορισμός, έχει τώρα περάσει σε δεύτερη μοίρα. Αν και δεν αποκαλύπτεται ακόμα ποια είναι τα πέντε υποψήφια ελληνικά νησιά, πιθανολογείται ότι θα είναι κάποια από τα χαρακτηρισμένα ως παραμεθόρια, ώστε η συγκεκριμένη δραστηριότητα να είναι σύννομη με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και να τύχει των σχετικών στηρίξεων που προβλέπονται για τις ακριτικές αυτές περιοχές.

Σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες κυβερνητικές πληροφορίες, ο γερμανικός όμιλος έχει λάβει απόφαση για την Ελλάδα, αλλά όχι για το πού ακριβώς. Το… beauty contest έγκειται στις εκτάσεις και στα κίνητρα που θα προτείνουν ή δεν θα προτείνουν οι αυτοδιοικητικές αρχές της κάθε περιοχής. Η ελληνική πλευρά είχε προτείνει τη Θάσο ως τοποθεσία όπου θα μπορεί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να αναπτύξει το δίκτυο που απαιτείται για να δοκιμάζει οχήματα με αυτόνομη οδήγηση με την παρουσία προσώρας στο όχημα οδηγού.

Στο συγκεκριμένο project όμως αποδίδεται από την ελληνική πλευρά πολύ μεγαλύτερη σημασία. Αν «τρέξει» ομαλά, εκτιμάται ότι αυξάνεται η «βαθμολογία» της χώρας στις σχετικές αξιολογήσεις της Volkswagen για την επιλογή χώρας ανάπτυξης νέου εργοστασίου, μετά τη ματαίωση των σχετικών επενδυτικών σχεδίων που συζητούσε με την Τουρκία.

Βεβαίως, μετά τις τελευταίες εξελίξεις από την πανδημία και την πτώση της ζήτησης που φέρνει η οικονομική κρίση, η ανάγκη για πρόσθετη παραγωγική δυναμικότητα περιορίζεται έστω και προσωρινά, αναφέρουν οι ειδικοί. Τον «φάκελο Volkswagen» επιμελούνται τόσο ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης όσο και ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία, Κώστας Φραγκογιάννης.

*Πηγή: kathimerini.gr