Καβάλα, ΟΛΚ ΑΕ, «Φάκελος» κρουαζιέρα: Μετά τη θαλασσοταραχή έρχεται η νηνεμία. Τι «λένε» οι αριθμοί

Πότε αναμένεται να «αποπλεύσει» η κρουαζιέρα για τα επίπεδα του 2019, με την Καβάλα να δηλώνει παρούσα - Η προετοιμασία του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας ΑΕ, το ειδικό σχέδιο διαχείρισης κρίσης και οι πρώτες επαφές με εταιρίες του Luxury Cruising

Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας σε όλον τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα επλήγη από την «καταιγίδα» του κορονοϊού με αποτέλεσμα τη μείωση της δραστηριότητας για το 2020 ακόμα και σε ποσοστό -85%. Έτσι από 30,2 εκ. επιβάτες το 2019, το 2020 αναμένεται να κλείσει λίγο πάνω από τα 4 εκ. Συνεπώς οι εταιρείες βρίσκονται σε στάδιο αναδιάταξης και έχουν προχωρήσει στην υιοθέτηση συγκεκριμένων διαδικασιών και αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων τα οποία θα εφαρμόζονται και για όλο το 2021, ανεξαρτήτως εμβολίου και τεστ (PCR & Rapid).

Τα μέχρι τώρα στοιχεία υποδηλώνουν μια σταδιακή επανέναρξη της κρουαζιέρας και στην περιοχή μας και συγκεκριμένα στην Καβάλα από τον Απρίλιο του 2021, με τις πληρότητες να ξεκινούν από το 60-65% φτάνοντας μέχρι και το 75-80% προς το τέλους του χρόνου. Το σημαντικό είναι ότι παρόλο που μπορεί να υπάρξουν μικρές καθυστερήσεις στις παραδόσεις, καμία εταιρεία δεν έχει ακυρώσει τις νέες παραγγελίες της.

Έτσι, υπολογίζεται ότι με τα 28 πλοία που δόθηκαν για scrap μέσα στη χρονιά που διανύουμε, αλλά και τα 17 νέα κρουαζιερόπλοια του 2020 (συνολική χωρητικότητα 27.768 επιβάτες), τα 27 του 2021 (συνολική χωρητικότητα 39.808 επιβάτες) και τα 31 του 2022 (συνολική χωρητικότητα 57.776 επιβάτες) και με δεδομένο ότι η «μετά Covid εποχή» θα αρχίσει στις αρχές του 2022, η κρουαζιέρα θα επανέλθει στα επίπεδα του 2019 το 2023, πολύ νωρίτερα από ό,τι υπολογιζόταν μέχρι τώρα.

Ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας ΑΕ, στο πλαίσιο προετοιμασίας του τόσο για την επόμενη χρονιά όσοι και για τις επόμενες, προχώρησε σε συνεννόηση με τους υπόλοιπους αρμόδιους φορείς (Δήμος Καβάλας και Επιμελητήριο) και τη βοήθεια του ειδικού συνεργάτη του, Ιωάννη Μπρα της Five Senses Consulting, ο οποίος έχει εργαστεί στην ανάπτυξη των εθνικών πρωτοκόλλων για τα λιμάνια, στην κατάρτιση ειδικού σχεδίου διαχείρισης κρίσης το οποίο περιλαμβάνει σειρά από πρωτόκολλα, δράσεις και διαδικασίες έτσι ώστε να εναρμονιστεί με τις οδηγίες του Υπουργείου, αλλά και να καταφέρει να εντάξει χαρακτηριστικά «έμμεσης πληροφορίας» για τον προορισμό στα στοιχεία αποστασιοποίησης τα οποία θα χρησιμοποιήσει.

Πάντως κανείς δεν είναι ακόμη σίγουρος για το πώς θα κυλήσει το 2021, ωστόσο οι εταιρείες συνεχίζουν τον προγραμματισμό τους για τις επόμενες χρονιές. Στο πλαίσιο αυτό η Ο.Λ.Κ. Α.Ε., μέσω του εξειδικευμένου συνεργάτη της, βρίσκεται ήδη σε φάση προετοιμασίας, ακόμη και εν μέσω πανδημίας, πραγματοποιώντας σειρά πρώτων επαφών με την κατηγορία του Luxury Cruising και ήδη πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τις εταιρείες Azamara Cruises, SeaDream, Silversea Cruises, Seabourn και Star Clippers.

Στις συναντήσεις συζητήθηκαν οι εξελίξεις σχετικά με την κατάσταση, το εμβόλιο και την προσδοκώμενη επανεκκίνηση της κάθε εταιρείας. Έγινε ειδική ανάλυση για τον προορισμό της Καβάλας και το επόμενο διάστημα θα σταλούν στις εταιρίες οι πληροφορίες οι οποίες ζητήθηκαν, ενώ θα πραγματοποιηθεί και 2ος κύκλος επαφών και με άλλες εταιρίες οι οποίες δραστηριοποιούνται ή θα δραστηριοποιηθούν στην ευρύτερη περιοχή, έτσι ώστε η Καβάλα να είναι παρούσα κατά το στάδιο του σχεδιασμού των εταιριών.

Στο πλαίσιο του παραπάνω σχεδιασμού η Ο.Λ.Κ. Α.Ε. έδωσε το «παρών» και στη Γενική Συνέλευση της Μεσογειακής Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας (MedCruise) όπου συζητήθηκαν εσωτερικά θέματα, αλλά και το μέλλον του κλάδου της κρουαζιέρας.