Καβάλα: «Καθ’ οδόν» ο μετωπικός σταθμός διοδίων

Ξεκινάει να λειτουργεί και ο πλευρικός σταθμός στην Ασπροβάλτα-Οι αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική της Εγνατία Οδός ΑΕ-Ποιοι δικαιούνται εκπτώσεις

Ένας νέος σταθμός διοδίων στην Εγνατία Οδό, στο Αρδάνιο Έβρου, θα λειτουργήσει από την 1η Φεβρουαρίου 2021, ενώ από την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2021 ξεκινούν τη λειτουργία τους ακόμα 3 πλευρικοί σταθμοί, στη Σιάτιστα, στο Πολύκαστρο και στην Ασπροβάλτα. Ο σχεδιασμός της Εγνατίας περιλαμβάνει ακόμη 2 μετωπικούς σταθμούς διοδίων, στην Καβάλα και στον Πλάτανο Ημαθίας και περί τους 10 πλευρικούς, ενώ «παγωμένοι» παραμένουν οι διαγωνισμοί για 4 σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Εγνατίας Οδού, η λειτουργία του νέου μετωπικού και των 3 πλευρικών σταθμών θα φέρει «ανακατατάξεις» στις χρεώσεις. Για παράδειγμα, η τιμή του διοδίου για ένα Ι.Χ. θα γίνει 1,40 ευρώ στους σταθμούς Μαλακασίου, Πολυμύλου και Ιεροπηγής, ενώ θα είναι 1,20 ευρώ στο Αρδάνιο, στον νέο σταθμό. Παράλληλα με τους νέους σταθμούς, η Εγνατία ξεκινάει για πρώτη φορά εκπτωτική πολιτική για τους συχνούς χρήστες. Τα δύο προγράμματα που άρχισαν από την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2021 απευθύνονται μόνον σε κατόχους του πομποδέκτη της Εγνατίας (Egnatia Pass). Το πρώτο ονομάζεται Smart και αφορά κλιμακωτά αυξανόμενη έκπτωση από 5% (για περισσότερες από 6 διελεύσεις τον μήνα) και φθάνει το 30% (για περισσότερες από 46 διελεύσεις τον μήνα) για όλες τις κατηγορίες οχημάτων πλην δικύκλων, ενώ το δεύτερο ονομάζεται Citizen και αφορά μόνο Ι.Χ., παρέχοντας έκπτωση 5% στις πρώτες 27 διελεύσεις και 100% από την 28η έως την 50ή διέλευση.

Πάντως, ο σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ και της Εγνατίας Οδού για τα διόδια δεν έχει ολοκληρωθεί. Απομένει η κατασκευή των μετωπικών σταθμών Πλατάνου, στο σημείο «εισόδου» από την ΠΑΘΕ στην Εγνατία με κατεύθυνση τη Βέροια και ο σταθμός της Καβάλας, ο οποίος επαναμελετήθηκε, καθώς η αρχική χωροθέτηση κρίθηκε ακατάλληλη. Και οι δύο σταθμοί παραμένουν ακόμα στο στάδιο των μελετών, ενώ σταδιακά θα προστεθούν περί τους 10 πλευρικούς σταθμούς, στον κεντρικό και στους κάθετους άξονες. Όσο για τους ΣΕΑ, οι 4 διαγωνισμοί βρίσκονται «μπλοκαρισμένοι» αφότου το ΣτΕ δέχθηκε τα ασφαλιστικά μέτρα μιας εκ των εταιρειών που διεκδίκησε τα έργα.

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της συντήρησης και λειτουργίας του άξονα σε ιδιώτη από το ΤΑΙΠΕΔ έχει «παγώσει» από τα τέλη Δεκεμβρίου. Αιτία, η προσφυγή δύο κοινοπραξιών στο Συμβούλιο της Επικρατείας, οι οποίες δεν πρόλαβαν να καταθέσουν εμπρόθεσμα προσφορά (κατέθεσε μόνο η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-EGIS).

*Πηγή: kathimerini.gr-Ρεπορτάζ: Γιώργος Λιάλιος