Ηεπαναδρομολογήση των ferry boats στη γραμμή Καβάλα-Πρίνος αποδείχτηκε… πρόσκαιρη, αφού από τη Δευτέρα 1 Μαρτίου 2021 και τουλάχιστον μέχρι τις 15 Μαρτίου 2021 δεν θα πραγματοποιηθούν δρομολόγια από καμία ναυτιλιακή εταιρεία, καθώς με τη λήξη της επιδότησης η οποία ίσχυε μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2021, έληξαν και τα δρομολόγια!
Στις αντιδράσεις κατοίκων και φορέων του νησιού της Θάσου για το «κλείσιμο» της γραμμής που ενώνει το νησί με το ηπειρωτικό κομμάτι του νομού Καβάλας έρχεται να προστεθεί και αυτή του Σωματείου Συνταξιούχων ΝΑΤ Καβάλας-Θάσου.
Σε ανακοίνωσή τους οι «απόμαχοι» ναυτεργάτες αναφέρονται στα πλείστα προβλήματα που προκαλεί η έλλειψη απευθείας σύνδεσης της Θάσου με την Καβάλα και ζητούν από την Κυβέρνηση «εδώ και τώρα» να λάβει τα μέτρα της.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του Σωματείου Συνταξιούχων ΝΑΤ Καβάλας-Θάσου.
Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό
«Συνεχίζεται η αδιαλλαξία των Ναυτιλιακών Εταιριών που εκμεταλλεύονται τις πορθμειακές γραμμές της Θάσου-Καβάλας, με στήριγμα την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης υπουργείου Ναυτιλίας, προχωρούν για άλλη μια φορά στην διακοπή των δρομολογίων Πρίνου-Καβάλας. Με αφορμή την πανδημία υλοποιούν το καταστροφικό τους σχέδιο για κατάργηση της σύνδεσης Πρίνου-Καβάλας αν δεν τους δοθεί νέα επιδότηση!!!
Οι κάτοικοι του νησιού, οι ναυτεργάτες από το 2001 που εφαρμόζεται το αντιλαϊκό έκτρωμα (Νόμος 2932/2001) για την απελευθέρωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών βιώνουμε την ασυδοσία των ναυτιλιακών εταιριών, πληρώσαμε και πληρώνουμε ακριβά την πολιτική που έχει ως κριτήριο τα κέρδη τους σε βάρος των αναγκών των κατοίκων του νησιού και των δικαιωμάτων των ναυτεργατών.
Η απελευθέρωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών, η ανταγωνιστικότητα έφερε τα σημερινά αποτελέσματα, επιλέγουν όπου και όταν θέλουν να βάλουν δρομολόγια, τώρα με αφορμή την πανδημία αξιώνουν νεα προνόμια έχουν κάνει τις θαλάσσιες συγκοινωνίας οικονομικό τους τσιφλίκι. Επιλέγουν τη χρυσοφόρα γραμμή, αυτή του Λιμένα-Κεραμωτής, για την οποία η κυβέρνηση τους επιδοτεί με έξτρα “μπόνους” 5 δρομολόγια την ημέρα και 3000 ευρώ το καθένα, για τη γραμμή του Πρίνου το ελάχιστο χρονικό διάστημα που λειτούργησε 4000 ευρώ για ένα δρομολόγιο την ημέρα!!!
Την ώρα που η πανδημία παίρνει διαστάσεις στο νησί και η σύνδεση Πρίνου-Καβάλας είναι ζωτικής σημασίας, αναγκαία όσο ποτέ για την γρήγορη μεταφορά ασθενών στο Νοσοκομείο Καβάλας. Την ώρα που η κυβέρνηση δεν προμήθευσε με επαρκή εμβόλια το Κέντρο Υγείας, αδιαφορεί πώς θα μεταφερθούν οι ηλικιωμένοι άνθρωποι του νησιού στα εμβολιαστικά κέντρα της γύρο περιοχής. Την ώρα που την μονάδα τεχνητού νεφρού και το φαρμακείο ΕΟΠΥΥ τα κατάπιε η πολιτική της κυβέρνησης κόστους-οφέλους, αδιαφορεί πώς θα πάνε οι νεφροπαθείς στην Καβάλα για αιμοκάθαρση, οι ασθενείς με βαριές και χρόνιες ασθένειες πώς θα πάνε στον γιατρό τους αλλά και πώς θα προμηθευτούν τα φάρμακά τους από τον ΕΟΠΥΥ στην Καβάλα. Με αποτέλεσμα όλος αυτός ο κόσμος να μπαίνει σε απίστευτη ταλαιπωρία να κάνει ένα ταξίδι-οδύσσεια μέσο Κεραμωτής για να πάει και να έρθει στην Καβάλα, εκτός το οικονομικό κόστος που επιβαρύνει το οικογενειακό εισόδημα.
Την ώρα που οι ναυτιλιακές εταιρίες απολαμβάνουν διαρκή προνόμια με φοροαπαλλαγές, απαλλαγή από το ΝΑΤ, απαλλαγή από λιμενικά τέλη, απαλλαγή από το ΦΠΑ στα εισιτήρια, μειωμένες οργανικές συνθέσεις, με αφορμή την πανδημία η κυβέρνηση δίνει έξτρα “μπόνους” επιδοτήσεις για τους πληγέντες πλοιοκτήτες!!!
Για τους ναυτεργάτες συνεχίζεται η ανεργία η ωμή καταπάτηση των δικαιωμάτων τους, ενώ ακόμα και τα ψίχουλα του επιδόματος αναστολής 530 ευρώ χωρίς να το δικαιούνται όλοι, δεν έχει καταλυθεί από τον ΟΚΤΩΒΡΙΟ!!!
Σε απόγνωση οι χιλιάδες συνταξιούχοι του ΝΑΤ, από τις πολύμηνες καθυστερήσεις στην έκδοση κύριων και επικουρικών συντάξεων και εφάπαξ.
Καλούμε Σωματεία φορείς της Θάσου και της Καβάλας να αντιδράσουν με κάθε τρόπο να μην επιτρέψουμε στις ναυτιλιακές εταιρίες και στην Κυβέρνηση να κάνουν πράξη το καταστροφικό τους σχέδιο για κλείσιμο της γραμμής Πρίνου–Καβάλας.
Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε:
- Aπρόσκοπτη και τακτική σύνδεση, να προγραμματιστούν εδώ και τώρα δρομολόγια στην γραμμή Πρίνου–Καβάλας που να εξυπηρετούν τις ανάγκες χωρίς καμία επιδότηση.
- Δραστική μείωση των εισιτηρίων, δωρεάν εισιτήρια για ανέργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχοι, πολύτεκνοι, φοιτητές, φαντάροι, ΑΜΕΑ).
- Υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα των ναυτεργατών (ΣΣΕ, κοινωνική ασφάλιση, με πλήρης-σταθερή εργασία για όλους, προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα).
- Ανάκληση του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 της ΕΕ του Νόμου έκτρωμα 2932/2001 κατάργηση όλον των νόμων που απελευθερώνουν την ασυδοσία των πλοιοκτητών.