Το λιμάνι της Καβάλας στη λίστα του υπό αναθεώρηση Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών

Για την αναθεώρηση τέθηκαν εκ νέου τα κριτήρια επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης για την τριετία 2017-2019. Τι σημαίνει αυτή η εξέλιξη για το λιμάνι της Καβάλας η οποία ανακοινώθηκε δια στόματος του Γενικού Γραμματέα Λιμένων

Πρόσβαση στη Χρηματοδοτική Διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη 2» σηματοδοτούν οι νέες εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση  με την αναθεώρηση του Κανονισμού για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών για 17 επιπλέον λιμένες στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου και του λιμανιού της Καβάλας «Απόστολος Παύλος».

Αυτό ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος μέσω Tweet στον προσωπικό του λογαριασμό στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Οι διευκολύνσεις στη χρηματοδότηση και το υπάρχον δίκτυο

Την τρέχουσα περίοδο βρίσκεται σε φάση διαπραγμάτευσης στις Βρυξέλλες η αναθεώρηση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ΕΚ) 1315/2013 που διέπει τη λειτουργία του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Από τη χώρα μας διέρχεται ο Διάδρομος Ανατολής-Ανατολικής Μεσογείου στο βασικό δίκτυο του οποίου με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030, εντάσσονται οι λιμένες Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Ηγουμενίτσας, και Ηρακλείου Κρήτης, ενώ στο εκτεταμένο δίκτυο με ορίζοντα ολοκλήρωσής το 2050, εντάσσονται οι λιμένες Μυτιλήνης, Χίου, Ρόδου, Χανίων, Μυκόνου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Θήρας, Λαυρίου, Ραφήνας, Χαλκίδας, Ελευσίνας, Καλαμάτας, Πύργου, Βόλου, Σκιάθου, Καβάλας, Κέρκυρας και Κυλλήνης.

Για τις ανάγκες αναθεώρησης του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ο οποίος δεν αναμένεται να τεθεί σε ισχύ πριν από τις αρχές του 2024), τέθηκαν εκ νέου τα κριτήρια επιβατικής ή/και εμπορευματικής κίνησης για την τριετία 2017-2019, για όλους τους λιμένες του Διευρωπαϊκού Δικτύου.

Από την ολοκλήρωση της άσκησης αυτής και κατόπιν σειράς διμερών επαφών της χώρας μας με την αρμόδια Διεύθυνση της Ε. Επιτροπής (DGMOVE), στον νέο Κανονισμό προστίθενται για τη χώρα μας οι ακόλουθοι λιμένες που ικανοποίησαν τα εν λόγω κριτήρια:

Κύριο δίκτυο

  • Αγίων Θεοδώρων (Κόρινθος)

Εκτεταμένο δίκτυο

  • Αργοστόλι, Ληξούρι, Πόρος (Κεφαλονιά), Ζάκυνθος, στα Ιόνια Νησιά
  • Αίγινα, Φανερωμένη και Παλούκια Σαλαμίνας, Πόρος Τροιζηνίας, στον Αργοσαρωνικό
  • Γαύριο (Άνδρος), Τήνος, στις Κυκλάδες
  • Κως και Βαθύ Σάμου, στα Δωδεκάνησα
  • Θάσος, στο Βόρειο Αιγαίο
  • Ρέθυμνο και Σητεία, στην Κρήτη
  • Λάρυμνα, στη Στερεά Ελλάδα

Οι λιμένες αυτοί με τη θέση του Κανονισμού σε ισχύ, αποκτούν πρόσβαση σε ευρωπαϊκές συγχρηματοδοτήσεις μέσω της Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη 2», του χρηματοδοτικού εργαλείου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πραγμάτωση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.