Καβάλα: Λίγο πριν την «απογείωση» του πρώτου Αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας της χώρας

Στην τελική φάση όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες και το αεροδρόμιο στον Αμυγδαλεώνα αναμένεται να αρχίσει να λειτουργεί στις αρχές Ιανουαρίου του 2023

Μετά από 12 χρόνια προσπαθειών, τέλος του 2021 και μετά από θετική παρέμβαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου, η εταιρεία υπέγραψε σύμβαση με το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας, το οποίο της εκμίσθωσε το παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο στον Αμυγδαλεώνα, για περίοδο 40 ετών. Τότε ξεκίνησε, στη βάση ενός συμφωνημένου σφικτού χρονοδιαγράμματος, το πρόγραμμα έργων Α’ Φάσης με αποτέλεσμα, σήμερα, το LGKM Lydia Aerodrome να είναι πανέτοιμο να λειτουργήσει.

Με τη δημιουργία του Lydia Aerodrome, η Εgnatia Aviation διπλασιάζει την εκπαιδευτική της δυναμικότητα στους 400 υποψήφιους πιλότους, ενώ θα εμπλουτίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες σε εκπαιδευόμενους αλλά και τρίτες εταιρείες-πελάτες, πάνω στους τρεις βασικούς πυλώνες δραστηριοποίησης του γκρουπ, που είναι:

  • Εκπαίδευση υποψηφίων πιλότων
  • Λειτουργία και διαχείριση Αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας
  • Συντήρηση αεροσκαφών

«Είμαστε πλέον στην τελική φάση όλων των προβλεπόμενων διαδικασιών, έχουν εκτελεσθεί τα απαιτούμενα έργα, έχουν γίνει οι έλεγχοι και περιμένουμε την έκδοση της αδείας λειτουργίας ίσως και εντός αυτής της εβδομάδας. Το αεροδρόμιο αναμένεται να αρχίσει να λειτουργεί στις αρχές Ιανουαρίου του 2023», δήλωσε στο GRTimes.gr ο διευθυντής ανάπτυξης της Egnatia Aviation, Γιώργος Τριανταφυλλίδης.

Παράλληλα, η Egnatia Aviation θα συνεχίσει να λειτουργεί στις δομές του αεροδρομίου της Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος», όπου περιλαμβάνονται κτιριακές εγκαταστάσεις άνω των 1.000 τμ. Όμως με την νέα επένδυση διπλασιάζονται οι δυνατότητες και το δυναμικό της εταιρείας σε όλα τα επίπεδα, τόσο σε ό,τι αφορά στην εκπαίδευση πιλότων όσο και στη συντήρηση αεροσκαφών.

«Εgnatia Aviation»- 16 χρόνια δίνει φτερά στην Αεροπορία

Ποια όμως είναι η Egnatia Αviation, η εταιρεία (εγκεκριμένη από EASA) που συνολικά θα επενδύσει στο αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα άνω των 6 εκ. ευρώ και η οποία εκπαιδεύει πιλότους για ελληνικές και ξένες αεροπορικές εταιρείες;

Η Egnatia Aviation δημιουργήθηκε από τους κυρίους Γιώργο Ζωγραφάκη και Δημήτρη Λυμπεράκη και άρχισε να λειτουργεί το 2006. Η εταιρεία κατατάσσεται στο top-5 των σχολών εκπαίδευσης πιλότων στην Ευρώπη, διαθέτει 19 ιδιόκτητα αεροσκάφη της Diamond Aircraft Industries και 6 εξομοιωτές πτήσεων της Alsim, τεχνική βάση συντήρησης αεροσκαφών και στα χρόνια λειτουργίας της έχει εκπαιδεύσει περισσότερους από 2.550 πιλότους. Κάθε χρόνο πραγματοποιεί άνω των 25.000 ωρών εκπαιδευτικών πτήσεων και στην παρούσα φάση τα προγράμματά της παρακολουθούν 241 σπουδαστές.

Μία διεθνής Ακαδημία Υποψήφιων Πιλότων

Το 50% των εκπαιδευόμενων πιλότων στην Εgnatia Aviation προέρχεται από χώρες της Ευρώπης και το υπόλοιπο 50% από χώρες της Μέσης Ανατολής. Να σημειωθεί ότι η συμμετοχή γυναικών στο σύνολο των εκπαιδευόμενων ανέρχεται στο 14%, ποσοστό πολύ υψηλότερο από το διεθνή μέσο όρο που βρίσκεται κοντά στο 6%.

Το καλύτερο συστατικό για την Egnatia Aviation αποτελούν οι αεροπορικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται. Οι σημαντικότερες συνεργασίες είναι αυτές με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες μέσω των προγραμμάτων εκπαίδευσης των μελλοντικών τους πιλότων. Αυτές είναι οι: Aegean/Olympic, Wizz Air και Iraqi Airways, ενώ έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με την Qatar Airways και την Air Arabia από τις οποίες είναι και εγκεκριμένη.

Να σημειωθεί ότι η Aegean, στο νέο πρόγραμμα υποτροφιών που ανακοίνωσε για υποψήφιους/ες πιλότους, Έλληνες και Κυπρίους, έχει συμπεριλάβει και τη σχολή της Egnatia Aviation ως κέντρο εκπαίδευσης.

Επενδύσεις 6 εκατ. στο Lydia Aerodrome

Το επενδυτικό πλάνο της Egnatia Aviation προβλέπει την δημιουργία του 1ου Αεροδρομίου Γενικής Αεροπορίας στην Ελλάδα ως ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό αεροπορικό κέντρο, το οποίο θα προσφέρει υπηρεσίες σε ένα ευρύ επιχειρηματικό και επιχειρησιακό φάσμα.

Η συνολική επένδυση στο Lydia Aerodrome, υπολογίζεται ότι θα διαμορφωθεί κοντά στα 6 εκ. ευρώ και χρηματοδοτείται από ίδια κεφάλαια και προγράμματα χορηγήσεων τραπεζών.

Η εταιρεία συνεχίζει την υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος παρότι, στη διάρκεια της πανδημίας, οι οικονομικές της επιδόσεις επηρεάστηκαν σημαντικά, όπως συνέβη με όλη την αεροπορική βιομηχανία. Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Τριανταφυλλίδης, από το β’ εξάμηνο του 2022 η Egnatia Aviation εμφάνισε θετικό πρόσημο, με τις προβλέψεις να τοποθετούν τον κύκλο εργασιών, στο τέλος του 2023, στα επίπεδα του 2019, δηλαδή στα 13 εκ. ευρώ.

Όπως εξήγησε ο κ. Τριανταφυλλίδης, στο Lydia Aerodrome θα μπορούν να δραστηριοποιούνται και άλλες σχολές εκπαίδευσης πιλότων εκτός της Egnatia Aviation, οργανισμοί συντήρησης αεροσκαφών, ενώ θα παρέχονται υπηρεσίες ανεφοδιασμού. Επίσης, θα μπορεί να γίνεται χρήση του αεροδρομίου και από ιδιωτικά αεροπλάνα. Στην ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου, θα παρέχονται υπηρεσίες εστίασης, θα υπάρχουν εστίες διαμονής φοιτητών, χώροι αθλητικών δραστηριοτήτων, ενώ θα δοθεί ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στη συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα και ερευνητικούς φορείς.

Τα έργα της Α’ και Β΄Φάσης

Η Α’ Φάση του Σχεδίου έχει ήδη ολοκληρωθεί, με την επένδυση να έχει ως τώρα διαμορφωθεί στα περίπου 2,5 εκ. ευρώ. Η συγκεκριμένη φάση περιλάμβανε την πλήρη ανακατασκευή του διαδρόμου προσαπογειώσεων και την αναβάθμισή του με φώτα για νυχτερινές εκπαιδεύσεις, ανακαίνιση των υφισταμένων κτιριακών εγκαταστάσεων και του πύργου ελέγχου, ανακαίνιση και επέκταση του υπάρχοντος υποστέγου συντήρησης αεροσκαφών, δημιουργία 28 θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών και, κατασκευή παράλληλου ασφάλτινου τροχόδρομου.

Το αεροδρόμιο είναι απολύτως έτοιμο να τεθεί σε λειτουργία, μόλις δοθεί η σχετική άδεια.

Η Β’ Φάση του επενδυτικού σχεδίου, που προϋπολογίζεται στα 3,5 εκ. ευρώ και πλέον, περιλαμβάνει την κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων 6.000 τ.μ. οι οποίες θα στεγάσουν τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες της Egnatia Aviation, κατασκευή νέου υποστέγου συντήρησης αεροσκαφών, κατασκευή εστιών διαμονής, γηπεδικών εγκαταστάσεων, εγκαταστάσεων για τον ανεφοδιασμό αεροσκαφών, εστιατορίου και εμπορικού καταστήματος για την πώληση ειδών σχετιζόμενων με την αεροπορία. Τα έργα της Β’ Φάσης προβλέπεται να ολοκληρωθούν στην επόμενη τετραετία.

Οι αναπτυξιακοί στόχοι

Η Εgnatia Aviation έχει επιτύχει, διαχρονικά, να διακρίνεται για την αξιοπιστία της, υπογράμμισε ο κ. Τριανταφυλλίδης. «Παρέχουμε στο 100% τις υποσχόμενες υπηρεσίες, εκπαίδευση βάσει των προτύπων των αεροπορικών εταιρειών, 16 χρόνια εμπειρίας, στενή συνεργασία και έγκριση από ηγέτιδες στον χώρο αεροπορικές εταιρείες, απρόσκοπτη λειτουργία η οποία βασίζεται σε ιδιόκτητο στόλο, αεροδρόμιο και εγκαταστάσεις, επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό με πλάνο ανάπτυξης και συνεχούς εκπαίδευσης του κάθε συνεργάτη ξεχωριστά. Στόχος της Egnatia Aviation είναι η κορυφή. Στοχεύουμε σε διεύρυνση των παρεχομένων υπηρεσιών, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που διαθέτει η εταιρεία, αλλά και το νέο αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα. Έχουμε το τρίπτυχο υποδομές, γνώση και εμπειρία, που πιστεύουμε ότι θα μας εξασφαλίσουν νέα αεροπορικά συμβόλαια», αναφέρει.

*Πηγή: grtimes.gr-Άννη Καρολίδου