Σύνδεση Καβάλας-Λήμνου: «Πρωταθλήτρια» η γραμμή στις ποσοστιαίες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων

Τα στοιχεία του νέου ψηφιακού εργαλείου του Υπουργείου Ναυτιλίας για τον Οκτώβριο για τις τιμές των πραγματικών εισιτηρίων που έχουν εκδοθεί στις κυριότερες ακτοπλοϊκές συνδέσεις από τα πρακτορεία ή ηλεκτρονικά

Μεγάλες ποσοστιαίες αυξήσεις στις τιμές εισιτηρίων των ταχυπλόων για τον Οκτώβριο κατέγραψε το νέο ψηφιακό εργαλείο του Υπουργείου Ναυτιλίας, το Παρατηρητήριο Τιμών.

Ραφήνα-Μύκονος και Σύρος-Τήνος είχαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε σχέση με τον περσινό Οκτώβρη. Για τα συμβατικά πλοία, με εξαίρεση δρομολόγια όπως Καβάλα-Λήμνος και Ραφήνα-Άνδρος, τα περισσότερα ήταν φθηνότερα σε σχέση με το 2023.

Το Παρατηρητήριο, που εφαρμόζεται πιλοτικά πάνω από έξι μήνες και πλέον είναι διαθέσιμο στο κοινό, καταγράφει τις τιμές των ήδη εκδοθέντων εισιτηρίων, παρουσιάζοντας μια ρεαλιστική εικόνα των αυξομειώσεων στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Πρακτικά σε αυτό δεν βλέπεις τις τιμές με τις οποίες ένας επιβάτης «κλείνει» ένα εισιτήριο αν πάει σε κάποιο πρακτορείο, αλλά με βάση τα εισιτήρια που κόπηκαν για τα συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα που καταγράφει πού κινήθηκε ο μέσος όρος των τιμών αυτών.

Για τον Οκτώβριο του 2024, το συμβατικό δρομολόγιο Βόλος-Σκιάθος κατέγραψε αύξηση 20,09%, με τη μέση τιμή από τα εισιτήρια που κόπηκαν να είναι στα 27,56 ευρώ, το Καβάλα-Λήμνος 36,51% και την τιμή της οικονομικής θέσης στα 21,35 ευρώ, το Ραφήνα- Ανδρος 19,10% και 20,08 το οικονομικό εισιτήριο και το Κάλυμνος-Πυθαγόρειο 15,54% αύξηση και το εισιτήριο στα 12,94 ευρώ. Αντίστοιχα, η σύγκριση του Οκτωβρίου του 2024 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2023 έδειξε μείωση στις τιμές στο Πειραιάς-Μήλος κατά 17,18% και 33,35 ευρώ η τιμή του εισιτηρίου, το Σίφνος-Μήλος μειούμενο κατά 25,65% και το Κάλυμνος-Κως κατά 11,69%.

Στα ταχύπλοα μεγάλη αύξηση κατέγραψε το δρομολόγιο Ραφήνα-Μύκονος κατά 51,57%, με την τιμή να διαμορφώνεται στα 58,81, το Ραφήνα-Τήνος 25,27% στα 38,47 ευρώ, το Νάξος-Πάρος στα 24,72% και την τιμή στα 24,22 ευρώ, το Σύρος-Τήνος στο 41,06% και την τιμή στα 11,13 και το Ρόδος-Κως 28,56% και την τιμή στα 34,44 ευρώ. Μείωση εμφανίζει η γραμμή της Σύρου-Μυκόνου στα ταχύπλοα κοντά στο 40% για τον Οκτώβριο και τη μέση τιμή ναύλου στα 21,63 ευρώ.

Τι είναι το «Παρατηρητήριο Τιμών»

Η ψηφιακή εφαρμογή «Παρατηρητήριο Τιμών» δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης των πραγματικών τιμών και συγκεκριμένα της μέσης τιμής του μικτού ναύλου (τιμή τελικού εισιτηρίου) σε περίπου 1.000 συνδέσεις λιμένων, δηλαδή παρουσιάζονται οι τιμές των πραγματικών εισιτηρίων που έχουν εκδοθεί από τα πρακτορεία ή ηλεκτρονικά από τους ίδιους τους καταναλωτές.

Δεδομένου ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρίες υποχρεούνται να υποβάλλουν στοιχεία αναφορικά με τα εκδοθέντα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων, η συλλογή δεδομένων των παραπάνω στοιχείων ναύλων πραγματοποιείται μέσω του Ηλεκτρονικού Συστήματος Κράτησης Θέσεως και Έκδοσης Εισιτηρίων Επιβατών και Αποδείξεων Μεταφοράς Οχημάτων (ΗΣΚΘΕΕΑ).

Για τις ανάγκες του Παρατηρητηρίου Τιμών από τα υποβληθέντα στοιχεία, χρησιμοποιούνται, μεταξύ άλλων, δεδομένα που αφορούν στους λιμένες αναχώρησης/προορισμού, στην πλοιοκτήτρια εταιρία, στον τύπο του πλοίου, στην ημερομηνία διενέργειας του δρομολογίου, στη θέση επί του πλοίου και στην κατηγορία του οχήματος.

Αξιοποιώντας όλα τα δεδομένα και με αντικειμενική επεξεργασία, μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα αναφορικά με την τιμολόγηση των υπηρεσιών των ακτοπλοϊκών εταιριών, τις μεταβολές των τιμών των ναύλων και τη διαχρονική τους εξέλιξη. Στην ενότητα «Παρατηρητήριο Τιμών» θα δημοσιεύονται σε εβδομαδιαία, μηνιαία και σε ετήσια βάση, Δελτία Τύπου, στα οποία θα παρέχονται στοιχεία για 40, ενδεικτικά, συνδέσεις, οι οποίες δύναται να τροποποιούνται ανάλογα με το ενδιαφέρον αξιολόγησής τους.

Από τις 40 αυτές γραμμές, οι 20 αφορούν σε συνδέσεις με μεγάλη ακτοπλοϊκή κίνηση, κυρίως από τον Πειραιά, οι 10 σε ενδονησιωτικές (συνδέσεις μεταξύ νησιών) και οι υπόλοιπες 10 αφορούν σε άγονες γραμμές. Το Υπουργείο τονίζει ότι οι τιμές αφορούν σε εκδοθέντα εισιτήρια.

*Πηγή: elefterostypos.gr-limnosfm100.gr, Παναγιώτης Σκαπέτης