«Θερμό» το Γ’ θέμα, αλλά… «καυτό» το Δ’!

Προτεινόμενες λύσεις στο μάθημα των Μαθηματικών


 

Του Θανάση Ταμβάκη

 


Το πρωί της Παρασκευής 9 Ιουνίου 2017, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου εξετάστηκαν στο μάθημα των Μαθηματικών (Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) με τα θέματα να χαρακτηρίζονται ως απαιτητικά και με αυξημένο βαθμό δυσκολίας, αφού απευθύνονταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές και απαιτούσαν καλή γνώση των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου.

Εν τάχει:

  • Α: Η καινοτομία βρίσονταν στο Α2 β όπου απαιτούνταν αιτιολόγηση.
  • Β: Βατό αναμενόμενο χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες (ίσως το Β4 που χρειάζονταν γραφική παράσταση)
  • Γ: Είχε αφορμή ασκήσεων σχολικού βιβλίου (8 και 12 σελ 233)
  • Δ: Πολύ απαιτητικό,ωστόσο η συνάρτηση υπάρχει σε άσκηση του σχολικού βιβλίου (σελ 122 9ii)

Θεωρώ ότι οι περισσότεροι υποψήφιοι θα πρέπει να δυσκολεύτηκαν. Γενικά, απαιτούνταν γνώσεις τριγωνομετρίας από Β’ Λυκείου.

Διαβάστε τις εκφωνήσεις των θεμάτων εδώ


Οι απαντήσεις

Ο Θανάσης Ταμβάκης είναι μαθηματικός


Οι λύσεις που παραθέτουμε είναι ενδεικτικές και αντανακλούν την φιλοσοφία μας και τη μεθοδολογία με την οποία διδάσκουμε το μάθημα.