Το μάθημα βαρύτητας ήταν… «βαρύτερο» σε σχέση με πέρυσι!

Προτεινόμενες λύσεις στο μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» (ΑΟΘ)


 

Tου Μιχάλη Μόσχου

 


Το πρωί της Τετάρτης 14 Ιουνίου 2017, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου εξετάστηκαν στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) με τα θέματα να χαρακτηρίζονται γενικώς βατά. Σε σχέση όμως με προηγούμενες χρονιές, η αλήθεια είναι πως απαιτούσαν περισσότερη προσοχή από τους μαθητές, ιδιαίτερα στις ασκήσεις.

Εν τάχει:

  • ΘΕΜΑ Α: Οι ερωτήσεις τύπου «Σωστού – Λάθους» και Πολλαπλής Επιλογής ήταν σχετικά εύκολες και θεωρούμε ότι ένας καλά διαβασμένος μαθητής δε θα έπρεπε να προβληματιστεί ιδιαίτερα σε κανένα σημείο.
  • ΘΕΜΑ Β: Το 2ο θέμα, αυτό της ανάπτυξης, προέκυψε από το 1ο Κεφάλαιο. Ήταν αναμενόμενο, εύκολο και θεωρούμε ότι όλοι οι υποψήφιοι θα έπρεπε να μπορούν να το απαντήσουν.
  • ΘΕΜΑ Γ: Το θέμα αυτό ήταν από το 3ο και 4ο κεφάλαιο και η πραγματικότητα είναι ότι θα μπορούσε να προβληματίσει τους μαθητές,ειδικά στο ερώτημα Γ4.
  • ΘΕΜΑ Δ: Η άσκηση αυτή ήταν μια άσκηση συνδυαστική, από το 5ο Κεφάλαιο, το οποίο απαιτεί συνδυασμό γνώσεων από τα προηγούμενα κεφάλαια. Χρειαζόταν προσοχή από τους μαθητές οι οποίοι δεν θα έπρεπε να μπερδευτούν από τις μεταβολές στη ζήτηση και την προσφορά του αγαθού από τη στιγμή που η τιμή ισορροπίας παρέμενε σταθερή, ενώ και η εύρεση της νέας συνάρτησης ζήτησης θα μπορούσε να προβληματίσει. Συνολικά το θέμα αυτό κρίνεται αυξημένης δυσκολίας σε σχέση με προηγούμενες χρονιές.

Διαβάστε τις εκφωνήσεις των θεμάτων εδώ


Οι απαντήσεις

 

Ο Μιχάλης Μόσχου είναι οικονομολόγος


Οι λύσεις που παραθέτουμε είναι ενδεικτικές και αντανακλούν την φιλοσοφία μας και τη μεθοδολογία με την οποία διδάσκουμε το μάθημα.