Τομέας Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας: Μια απάντηση στον Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ

Ο Τομέας Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας απαντά σε πρόσφατη ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο.

Με ανακοίνωσή του, ο τομέας Παιδείας του ΠΑΣΟΚ κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Υπουργό Παιδείας πως αντιγράφουν τις προτάσεις και τα έργα του ΠΑΣΟΚ στην παιδεία. Ας μην ανησυχούν όμως στον τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ. Δεν πρόκειται να τους αντιγράψουμε. Τους αφήνουμε να είναι περήφανοι για τα έργα τους.

Τα έργα τους που οδήγησαν μεταξύ άλλων:
 σε ένα Λύκειο – απέραντο εξεταστικό κέντρο 27 μαθημάτων («μεταρρύθμιση» Αρσένη)
 σε σχολεία χωρίς βιβλία («μεταρρύθμιση» Διαμαντοπούλου)
 σε τιμωρητική αξιολόγηση και σύνδεση με μισθό για τους εκπαιδευτικούς και
 κατηγοριοποίηση σχολείων («έργο» Διαμαντοπούλου)
 σε διαθεσιμότητα – απολύσεις 2.500 εκπαιδευτικούς και διάλυση την Επαγγελματική εκπαίδευση (σε συγκυβέρνηση με ΝΔ, εδώ μοιράζεστε τη δόξα)
 σε ακύρωση της προϋπηρεσίας χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών
 σε αυτόματη ποινικοποίηση κάθε κινητοποίηση μαθητών και σε πολιτική επιστράτευση των εκπαιδευτικών το 2013
 σε κλείσιμο και συγχωνεύσεις 2000 σχολικών μονάδων (κι αυτό «έργο» Διαμαντοπούλου)
 σε διαθεσιμότητα τους διοικητικούς των Πανεπιστημίων και σε συγχωνεύσεις σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ με το σχέδιο «Αθηνά»
 σε τεράστια μείωση των εκπαιδευτικών δαπανών κατά 34% από το 2009 μέχρι το 2015.

Μην ανησυχείτε λοιπόν αγαπητοί φίλοι του τομέα παιδείας του ΠΑΣΟΚ. Είναι δικά σας αυτά τα έργα στην παιδεία. Σας υποσχόμαστε πως δεν θα τα αντιγράψουμε. Ευτυχώς ακόμα διατηρούμε τη μνήμη μας…
Σε αντίθεση με τα παραπάνω, από το Γενάρη του 2015, παρά τη λυσσαλέα αντίδραση Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ – ΠΟΤΑΜΙΟΥ, στην εκπαίδευση έγιναν πολλά. Ακόμα και σ’ αυτή την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, βασικά αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος αποτυπώθηκαν σε νομοθετικές παρεμβάσεις τα δύο τελευταία χρόνια.

Ας θυμηθούμε όμως ποια θετικά βήματα έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, αφού επισημάνουμε ότι για πρώτη φορά φέτος μετά από πολλά χρόνια τα σχολεία άνοιξαν έγκαιρα και κανονικά:
 με τις αλλαγές στα Γυμνάσια καθιερώθηκαν τα δύο τετράμηνα, μειώθηκε ο εξεταστικός φόρτος των μαθητών και καθιερώθηκε η ενισχυτική διδασκαλία για τους μετεξεταστέους.
 καταργήθηκε η τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο
 με τις αλλαγές στα ΕΠΑΛ υλοποιούνται οι προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος: ενιαία Α΄ τάξη, τομέας στη Β΄, ειδικότητα στη Γ΄, μεταλυκειακό έτος μαθητείας
 καταργήθηκε ο νόμος που νομιμοποίησε την πράξη νομοθετικού περιεχομένου που ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών
 θεσμοθετήθηκε ο Νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου εξασφαλίζοντας σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας, από 4/θέσια και πάνω, την ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων (από 1.337 σε 3.555) και καταργήθηκαν τα εξοντωτικά για τους μαθητές/-τριες 7ωρα.
 για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια ιδρύθηκαν 600 Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης (ΣΜΑΕΑ) και Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και προσλήφθηκαν χιλιάδες εκπαιδευτικοί αναπληρωτές
 θεσμοθετήθηκε ο Νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, οριοθετήθηκε το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών και από 4θεσιο νηπιαγωγείο και πάνω το ωράριο εξισώθηκε με αυτό των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου.
 ξεκίνησε η λειτουργία των Τμημάτων Υποδοχής στα δημόσια σχολεία για τα προσφυγόπουλα – μεταναστόπουλα.
 επανήλθε ο έλεγχος και η εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων στο Υπουργείο Παιδείας, μπήκε φραγμός στην αυθαιρεσία των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων
 στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση έγινε προκήρυξη 1.000 θέσεων ΔΕΠ (πρώτη φορά επί μνημονίων), καταργήθηκε η διαγραφή φοιτητών, οργανώθηκαν προγράμματα ενίσχυσης απόρων φοιτητών.
 καταργήθηκε οριστικά ο θεσμός της διαθεσιμότητας με αποτέλεσμα:
 την επιστροφή των 2500 εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα και την ταυτόχρονη επαναλειτουργία των αντίστοιχων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ
 την επιστροφή στις θέσεις τους των διοικητικών των Πανεπιστημίων, καθώς και των σχολικών φυλάκων που είχαν τεθεί επίσης σε διαθεσιμότητα.
 έσπασε από τη φετινή χρονιά το καθεστώς αδιοριστίας με το διορισμό, μέσα στο 2016, εκπαιδευτικών διοριστέων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008.
 πάγωσαν οι διαδικασίες αξιολόγησης με τα χαρακτηριστικά που αυτή είχε και καταργήθηκε η σύνδεσης της αξιολόγησης με μισθό και βαθμό
 καταργήθηκε οριστικά ο θεσμός της αυτοδίκαιης αργίας.
 εκδημοκρατισμός της διαδικασίας επιλογής διευθυντών σχολείων και διοίκησης, που συμπεριλαμβάνει με ψηφοφορία και την έκφραση γνώμης των εκπαιδευτικών
 κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών
 αναγνώριση ολόκληρης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών μετά το 2010 και η κατάργηση της διαγραφής των αναπληρωτών από τους πίνακες για δύο χρόνια
 καταργήθηκε το ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια
 εντάσσονται σε οργανικές θέσεις οι μεταταχθέντες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από το 2013, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων
 καταργήθηκε η διάταξη με την οποία οι διατελέσαντες Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι Οργανισμών που εποπτεύονται από το ΥΠΠΕΘ καθώς Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς του ΥΠΠΕΘ, ορίζονταν με τη λήξη της θητείας τους ως σχολικοί σύμβουλοι χωρίς καμία κρίση

Τέλος, με τον προϋπολογισμό του 2017, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, αυξάνονται οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση στο 2,85 % επί του ΑΕΠ και με αυτό τον τρόπο ανατρέπεται η αρνητική πρόβλεψη του μεσοπρόθεσμου 2014-18 της προηγούμενης κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟ για συνεχή μείωση των δημόσιων δαπανών για την παιδεία, οι οποίες θα μειώνονταν με βάση αυτή την πρόβλεψη το 2017 στο 2,15% επί του ΑΕΠ (700 εκ. λιγότερα) και θα έφταναν μόλις στο 1,9 % επί του ΑΕΠ το 2018.