Ο Βαγγέλης Τσομπανόπουλος απαντά επί προσωπικού στην ανακοίνωση της Δύναμης Πολιτών Νέστου

Ο δήμαρχος Νέστου «χρεώνει» στον Περικλή Αμπεριάδη «ευαισθησία αλά καρτ» και παλαιοκομματικές πρακτικές τύπου «Μαυρογιαλούρου»!

Στις 18 Ιανουαρίου 2017, η δημοτική παράταξη Δύναμη Πολιτών Νέστου εξέδωσε μία «αιχμηρή» ανακοίνωση σχετικά με τους χειρισμούς της Δημοτικής Αρχής κατά την επέλαση της «Αριάδνης». Σε αυτήν, ο επικεφαλής της παράταξης Περικλής Αμπεριάδης έθετε μεταξύ άλλων εννέα (9) συγκεκριμένα ερωτήματα, οι «απαντήσεις» στα οποία, κατά τον ίδιο, επιβεβαιώνουν την ανεπάρκεια του δημάρχου Βαγγέλη Τσομπανόπουλου στο θέμα της διαχείρισης της κακοκαιρίας.

Σήμερα, ο δήμαρχος Νέστου απαντά με μία μακροσκελή ανακοίνωση που υπογράφει ο ίδιος προσωπικά και στην οποία απαντά ένα-ένα τα ερωτήματα που είχε θέσει προ δεκαημέρου ο κ. Αμπεριάδης. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης Τσομπανόπουλου.

Ανυπόστατες και συκοφαντικές οι δηλώσεις Αμπεριάδη

«Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε δελτίο τύπου από τον επικεφαλή της ελάσσονος αντιπολίτευσης κ. Αμπεριάδη με 9 ερωτήματα- τοποθετήσεις οι οποίες είναι εντελώς ανυπόστατες,  ψευδείς και συκοφαντικές προκειμένου ο ίδιος να υποστηρίξει το πολιτικό του «πρότζεκτ» και να έχει κάτι να πει κι αυτός. Απαντώ λοιπόν με στοιχεία και προς αποκατάσταση της αλήθειας για την ενημέρωση των συμπολιτών μας σ’ ένα προς ένα τα ερωτήματά του:

1Στο ερώτημα της μη αγοράς εκχιονιστικού μηχανήματος από τον Δήμο του απαντώ ότι έχει επιλεκτική ευαισθησία κι ότι ως υποστηρικτής του κ. Μιχαηλίδη και της διοίκησής του δεν αναφέρθηκε ποτέ για την αδιαφορία του  για τον εξοπλισμό και την προμήθεια 4χ4. Ωστόσο, η δική μας δημοτική αρχή το Νοέμβριο με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου  προχώρησε σε ενέργειες για την αγορά 4χ4 με παρελκόμενα ενώ την Τετάρτη 25 Ιανουαρίου έγινε ο διαγωνισμός για την αγορά  ύψους 52.000€ και μάλιστα υπήρξε ανάδοχος. Σημειώνω δε, πως η μοναδική αλατιέρα που διαθέτει ο Δήμος Νέστου είχε αγοραστεί από την διοίκηση Μωυσιάδη. Τι έκανε η διοίκηση Μιχαηλίδη 8 χρόνια για το συγκεκριμένο θέμα δεν απασχόλησε  τον κ. Αμπεριάδη. Εμείς σε δύο χρόνια που διοικούμε προβήκαμε σε αγορά εκχιονιστικού  μηχανήματος. Το ποιος γνωρίζει από προγραμματισμό αποδεικνύεται από τα πεπραγμένα.

2Στο ερώτημα γιατί δεν κηρύχθηκε ο Δήμος Νέστου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης του απαντώ πως το βράδυ της Τρίτης 10 Ιανουαρίου στις 10 το βράδυ εγώ προσωπικά με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Βαλσαμίδη βρεθήκαμε στο Δημαρχείο όπου επικοινωνήσαμε με τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Μαρκόπουλο και αιτηθήκαμε να κηρυχθούμε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Βλέποντας όμως την ύφεση που φαινόταν όλη τη νύχτα και με επικοινωνία που είχαμε με τον υπεύθυνο της Πολιτικής Προστασίας αντιληφθήκαμε ότι δεν θα είχαμε ιδιαίτερη βοήθεια διότι οι Δήμοι Καβάλας και Παγγαίου εξέπεμπαν sos. Έτσι την επομένη στις 6 το πρωί ανακάλεσα την αίτησή μου. Δικαιωθήκαμε τελικά διότι η ανακήρυξή μας ήρθε το μεσημέρι στις 2 όταν πια τα δύσκολα άρχισαν να αντιμετωπίζονται με δικά μας μέσα.

3Στο ερώτημα-τοποθέτηση για το αν ο Δήμος είχε έλλειψη αλατιού και πως έγινε παραγγελία στις 10 Ιανουαρίου αλλά και για την ανάγκη ρήψης θαλασσινού νερού του απαντώ πως ο Δήμος δεν ξέμεινε ποτέ από αλάτι,  είχαμε ήδη προμηθευτεί 70 τόνους πριν την κακοκαιρία διότι ρίχναμε εδώ και ένα μήνα στον Ορεινό όγκο για τον παγετό. Σημειώνω δε, ότι όλες τις ημέρες της κακοκαιρίας ο Δήμος Νέστου έριξε 250 τόνους αλάτι. Ο Δήμος Νέστου επίσης, ήδη κατασκευάζει υπόστεγο για την αποθήκευση αλατιού. Επισημαίνω ακόμη, για τη σύσκεψη που έγινε με τους Αντιδημάρχους στις 3 Ιανουαρίου για τον προγραμματισμό-συντήρηση. Ακόμη αναφέρω πως όταν τηλεφωνήσαμε για να αγοράσουμε αλάτι από γνωστή εταιρεία μας κοινοποίησαν ότι ο Δήμος Νέστου χρωστάει τιμολόγιο 1350 € αρ. τιμ. 1166/29-11-2010 επί διοίκησης Μιχαηλίδη το οποίο έπρεπε πρωτίστως να εξοφληθεί. Αυτό και πράξαμε. Ωστόσο δεν παραγγείλαμε ποτέ. Θαλασσινό νερό ρίξαμε μόνο την Τρίτη 10 Ιανουαρίου για να χρησιμοποιήσουμε και το 2ο όχημα της υδροφόρας αφού το εκχιονιστικό μηχάνημα ήταν σε διαρκή λειτουργία στον Ορεινό. Στην Καβάλα ρίχνανε θαλασσινό νερό όλη την ημέρα.

4Στο ερώτημα για το πώς θα υπήρξε πρόσβαση στη ΔΕΥΑΝ για προμήθεια αλατιού αφού κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό απαντώ πως όλοι οι κεντρικοί δρόμοι ήταν ανοιχτοί, η υπηρεσία της ΔΕΥΑΝ με ανακοίνωση μας ήταν προσβάσιμη. Άλλωστε το αποδεικνύει πως πάνω από 50 συμπολίτες μας βρήκαν τον δρόμο ανοιχτό για να το προμηθευτούν.

5Στο ερώτημα γιατί δεν ενεργοποιήθηκαν ομάδες έκτακτης παρέμβασης απαντώ πως δυστυχώς δεν υπήρξαν εθελοντές ενώ η διανομή αλατιού γινόταν με αγροτικό του Δήμου και τους εργάτες καθαριότητας στα σχολεία, στο Κέντρο Υγείας, στα καταστήματα και σε δημοτικά κτίρια. Εξαιρετικό παράδειγμα εθελοντισμού έδωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ζαρκαδιάς. Στη δε ψευδέστατη αναφορά ότι δεν έβρισκαν στα τηλέφωνα τους Αντιδημάρχους αναφέρω πως ο κάθε Αντιδήμαρχος δέχτηκε πάνω από 600 κλήσεις προσπαθώντας σχεδόν επί 24ωρου βάσεως να διευθετούν την κατάσταση ενώ χαρακτηριστικό είναι το ότι δεν αποκλείστηκε κανένα χωριό, δεν έγινε χρήση αλυσίδων για την κυκλοφορία από κανέναν ενώ η αλατιέρα του Δήμου και οι Αντιδήμαρχοι ήταν παντού και όπου χρειαζόταν. Μάλιστα τα εύσημα έδωσαν σ’ αυτούς πρώην Αντιδήμαρχοι της διοίκησης Μιχαηλίδη.

6Στο ερώτημα γιατί δεν προχώρησε ο Δήμος σε εκμίσθωση ιδιωτικού μηχανήματος αναφέρω πως από την πρώτη ημέρα επικοινωνήσαμε με το ΤΟΕΒ, την Ταξιαρχία Ξάνθης, πολλούς ιδιώτες οι οποίοι κάποιοι απ’ αυτούς αρνήθηκαν ενώ άλλοι που δέχθηκαν δε μπορούσε να επιχειρήσει το μηχάνημα γκρέιτερ να λειτουργήσει λόγω των φρεατίων.

7Στο ερώτημα γιατί δεν βοήθησε η Περιφέρεια κι αν υπήρξαν οχλήσεις προς αυτήν ή στο ότι δε μας παίρνουν σοβαρά απαντώ πως ουδείς τηλεφώνησε στον Δήμο μας για να πληροφορηθεί την υφιστάμενη κατάσταση παρά μόνο τα ΜΜΕ. Πρέπει να γνωρίζει ο κ. Αμπεριάδης πως ο Δήμος δεν είναι ο Δήμαρχος ούτε η Διοίκηση αλλά οι πολίτες του και άρα όποιος δεν τους παίρνει στα σοβαρά τότε κι αυτοί θα πράξουν ανάλογα. Γνωστοποιώ ακόμη, ότι η κατάσταση στον πρώην Δήμο Ορεινού είναι πάγια σε ότι έχει να κάνει με τις χιονοπτώσεις και τον παγετό ακόμη και μέχρι πρόσφατα. Η Πολιτική Προστασία δεν έστειλε μηχανήματα λόγω της απασχόλησης των στους άλλους Δήμους. Εμείς όμως ως δημοτική αρχή αντίθετα, δεν αφήσαμε παρά του ότι δεν είναι δική μας ευθύνη την πρόσβαση στο αεροδρόμιο να μην είναι εφικτή, τον δρόμο προς Καρβάλη ακόμη και αυτόν προς το Κέντρο Υγείας της Σταυρούπολης. Βοηθήσαμε ακόμη και στην εκφόρτωση αλατιού στα μηχανήματα  του Δήμου Θάσου.

8Στο ερώτημα περί μη έγκαιρης ενημέρωσης για το κλείσιμο των σχολείων αναφέρω πως η χιονόπτωση ξεκίνησε στις 11 το βράδυ της Κυριακής όπου από εκείνη τη στιγμή ο Δήμος ήταν σε επιφυλακή ενώ την επομένη στις 6 το πρωί ημέρα Δευτέρα οι Πρόεδροι της Α/θμιας και της Β/θμιας Επιτροπής ανακοίνωσαν το κλείσιμο των σχολείων. Άλλωστε δεν είχαμε καμία αναφορά από δάσκαλο ή γονέα για τυχόν ταλαιπωρία τους. Κρατήσαμε δε, ύστερα από επικοινωνία με τους Διευθυντές των σχολείων ζεστά τα κτίρια με την λειτουργία των καλοριφέρ. Κάθε μέρα στη 1 το μεσημέρι ανακοινώναμε αξιολογώντας την κατάσταση για τη λειτουργία των σχολείων.

9Στο ερώτημα για την έλλειψη υδροδότησης αναφέρω πως το πρόβλημα εντοπίστηκε πριν την χιονόπτωση λόγω της οκτάμηνης ανομβρίας και ξηρασίας που έφερε ως αποτέλεσμα το άδειασμα των δεξαμενών. Επίσης, λόγω παγετού οι κάτοικοι άφηναν τις βρύσες τους ανοιχτές όλο το 24ωρο. Ωστόσο, εμείς έγκαιρα βάλαμε ανακοινώσεις στα καφενεία της περιοχής για το πρόβλημα ενώ αναγκαστήκαμε να κάνουμε διακοπή για να συγκεντρωθεί το νερό. Στο πρόβλημα συνέβαλε ακόμη και το γεγονός πως οι πηγές ήταν παγωμένες.

Λυπάμαι πολύ για το ολίσθημα του κ. Αμπεριάδη που συνέταξε 9 ερωτήματα ανυπόστατα για να πράξει δήθεν το χρέος του  έναντι της κοινωνίας.  Η ευαισθησία αλά καρτ ήταν χαρακτηριστικό άλλων παλαιοκομματικών εποχών τύπου «Μαυρογιαλούρου».