Ανταπάντηση Σιμιτσή στην απάντηση Τσακίρη για το στρατόπεδο Ασημακοπούλου

Συνεχίζεται η ανταλλαγή επιχειρημάτων μεταξύ του τ. δημάρχου Καβάλας και του πολιτευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων μέσω του KAVALA POST

Μια νέα επιστολή του Κωστή Σιμιτσή, ανταπάντηση αυτήν τη φορά στην… απάντηση του Γιώργου Τσακίρη σχετικά με την αξιοποίηση του στρατοπέδου Ασημακοπούλου από τον δήμο Καβάλας, με φόντο την πρόσφατη δωρεάν, κατά χρήση παραχώρηση από το υπουργείο Άμυνας του στρατοπέδου Ζήση στη Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως.

Για όσους δεν έχουν «παρακολουθήσει» από την αρχή αυτήν την ιδιότυπη δημόσια «συζήτηση», το ιστορικό της έχει ως εξής:

  1. Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017, η Εφημερίδα Νέα Εγνατία αποκαλύπτει στο κύριο θέμα της την παραχώρηση του στρατοπέδου Ζήση. Διαβάστε το ρεπορτάζ εδώ.
  2. Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017, ο πολιτευτής και μέλος του Εθνικού Συμβουλίου των Ανεξάρτητων Ελλήνων Γιώργος Τσακίρης κάνει «τι έχει κάνει η Διοίκηση του δήμου Καβάλας για να παρουσιάσει ένα επενδυτικό πλάνο για το Ασημακοπούλου»; Διαβάστε τις δηλώσεις εδώ.
  3. Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017, η δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα κάνει δηλώσεις επί του θέματος. Διαβάστε τις εδώ.
  4. Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017, ο τ. δήμαρχος Κωστής Σιμιτσής, με κείμενό του στο KAVALA POST σχολιάζει τις δηλώσεις Τσακίρη. Διαβάστε το κείμενο εδώ.
  5. Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2017, ο Γιώργος Τσακίρης απαντά στο κείμενο του Κωστή Σιμιτσή. Διαβάστε το εδώ.

Ώσπου φτάνουμε… σήμερα, με τον τ. δήμαρχο να… ανταπαντά στην τελευταία απάντηση του κ. Τσακίρη. Μένει να δούμε εάν αυτή η «συζήτηση» θα οδηγήσει σε νέο κύκλο «αλληλογραφίας» μέσω των κ.κ. Σιμιτσή και Τσακίρη ή αν θα υπάρξει, όπως επισημαίνει και εμμέσως επιζητεί, κάποια παρέμβαση της Δημοτικής Αρχής.

Η ανταπάντηση Σιμιτσή

«Μια έντονη και ενδιαφέρουσα (ελπίζω) συζήτηση έχει ανάψει ανάμεσα στον κ. Γ. Τσακίρη και εμένα για το μέλλον και τον τρόπο αξιοποίησης του στρατοπέδου Ασημακοπούλου. Και ενώ τα εκατέρωθεν επιχειρήματα δίνουν και παίρνουν, δεν έχει παρέμβει ακόμη το πιο αρμόδιο πρόσωπο: η δήμαρχος Καβάλας. Φαίνεται πως η κ. Τσανάκα έχει χαθεί μέσα στη μετάφραση των νόμων, των διατάξεων, των γραφειοκρατικών απαιτήσεων για την παραχώρηση δημόσιας γης και δεν της μένει ούτε ο στοιχειώδης χρόνος για να απαντήσει σε όσα της καταμαρτυρεί ο κ. Τσακίρης. 

Στα δικά μας τώρα. Στο πρώτο του σημείωμα ο κ. Τσακίρης ισχυρίστηκε πως η σημερινή δημοτική αρχή δεν εκμεταλλεύθηκε τις δυνατότητες που δίνει ο Ν. 4407/2016 για να ζητήσει την παραχώρηση του στρατοπέδου. Απάντησα εγώ, αφού η κ. Τσανάκα δεν θέλησε να παρέμβει. Τόνισα πως η απαίτηση του νόμου αυτού για την καταβολή ενοικίου, ύψους 5% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου, τον καθιστά ανεφάρμοστο και επιχειρηματολόγησα υπέρ της πρότασης του Δήμου Καβάλας που είχε ψηφιστεί επί δικής μου διοικήσεως και υιοθετήθηκε -στα λόγια τουλάχιστον- από τη σημερινή διοίκηση. Άλλωστε, όπου παραχωρήθηκαν στρατόπεδα (στις Σέρρες και στην Αλεξανδρούπολη) δεν υπήρξε πιστή και κατά γράμμα εφαρμογή του Ν. 4407/2016.

Ποια είναι τα βασικά στοιχεία της ανταπάντησης Τσακίρη; 

  1. Ότι στις Σέρρες ο Δήμος υπέβαλε μια πρόταση αξιοποίησης που έγινε δεκτή από το Υπουργείο. Σύμφωνα με τις δικές μου πληροφορίες, το τίμημα δεν θα είναι 5% της αξίας του στρατοπέδου αλλά κάτι άλλο, τελείως διαφορετικό. Δεν υπεισέρχομαι σε λεπτομέρειες από σεβασμό προς την εκεί τοπική κοινωνία που κάνει τον δικό της αγώνα. Αν λοιπόν κάποιος μας κλείνει το μάτι λέγοντας “προχωρήστε, όλα είναι σχετικά”, τότε πράγματι η σημερινή διοίκηση του Δήμου Καβάλας πρέπει να παύσει να ολιγωρεί, αφού ο νόμος εφαρμόζεται στο περίπου. 
  2. Ότι στην Αλεξανδρούπολη δεν εφαρμόστηκε ο Ν. 4407/2016 αλλά ο Ν. 3883/2010, που προβλέπει παραχώρηση των στρατοπέδων κατά χρήση για κοινωφελείς και εθνικούς σκοπούς. Συμφωνώ γενικά πως η ανέγερση μιας εκκλησίας είναι κοινωφελής και εκεί σταματώ. Διότι όλα τα άλλα (εθνικός σκοπός, γεωθρησκεία, επενδύσεις, Ρώσοι τουρίστες κλπ) είναι νάχαμε να λέμε και πρωτίστως δεν αποτελούν συνηγορία στο εφαρμόσιμο του Ν. 4407/2016.

Όπως προκύπτει από τα γραφόμενα του Γ. Τσακίρη και εγώ δεν βρίσκω λόγο να διαφωνήσω, ο Ν. 4407/2016 δεν κατάργησε τις προβλέψεις των προηγούμενων σχετικών Νόμων 2745/1999 και 3883/2010. Συνεπώς, πράγματι η σημερινή διοίκηση μπορεί να υποβάλει εκ νέου τη γνωστή πρόταση του Δήμου μας, που εμπεριέχει και σημαντικές πολεοδομικές ρυθμίσεις για την περιοχή, συνοδευόμενη για πρώτη φορά από τεχνική και οικονομική μελέτη για την αξία των 28/13 στρεμμάτων που είναι προς ανταλλαγή. 

Όσο δεν το κάνει, η ευθύνη βαρύνει την ίδια. Όταν το κάνει, θα μεταθέσει την ευθύνη στο Υπουργείο».