Ανοιχτή Πόλη προς διοίκηση Τσανάκα: Κάνατε την ΑΝΑΣΑ… βρόγχο για την Καβάλα

Για... πάρεργα και ημέρες της νυν διοίκησης του δήμου κάνει λόγο ο Κωστής Σιμιτσής-Βολές για σπατάλη χρημάτων, για χάσιμο πολύτιμου χρόνου, για οικειοποίηση έργων της διοίκησής του και για πολιτικές σκοπιμότητες πίσω από το... Ασημακοπούλου

Με τα συγχαρητήρια στον δήμο Καβάλας για την επιτυχή διοργάνωση του Cosmopolis ξεκίνησε τη συνέντευξη Τύπου το μεσημέρι της Δευτέρας 24 Ιουλίου 2017 από το ξενοδοχείο LUCY ο τέως δήμαρχος Καβάλας και επικεφαλής της παράταξης του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας Ανοιχτή Πόλη. Ο Κωστής Σιμιτσής τόνισε ότι τέτοιες εκδηλώσεις πρέπει να γίνονται και να συνεχίζονται προς όφελος των Καβαλιωτών και της Καβάλας, συμπληρώνοντας ότι πάντα υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης, με την παράταξή του να τίθεται στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου για την παροχή γνώσης, εμπειρίας και προτάσεων.

Ωστόσο, ο τέως δήμαρχος Καβάλας, ο οποίος πλαισιώνονταν από τους δημοτικούς συμβούλους Θόδωρο Μουριάδη, Λεωνίδα Παππά και Χρήστο Τσοχαταρίδη, δεν παρέλειψε να σχολιάσει ότι «κάποιοι αναρωτιούνται γιατί δεν γίνονταν τόσα χρόνια κάποιες εκδηλώσεις, όπως τα Δαβιτζόγλεια, όταν κάποιοι τώρα ανακάλυψαν ότι υπάρχει… γήπεδο στην Καβάλα», ενώ τόνισε ότι «η ΑΝΑΣΑ της κ. Τσανάκα έγινε βρόγχος για όλη την Καβάλα και τους Καβαλιώτες».

«Φάκελος» Περιγιάλι και η πρόταση Σιμιτσή

Περνώντας στο κυρίως μενού, ο κ. Σιμιτσής αναφέρθηκε στο θέμα του Περιγιαλίου, ένα θέμα που όπως είπε, προσπαθούν να το λύσουν 3 δήμαρχοι από το 1991 και τελικά φτάνουμε στο 2010 όπου όπως είπε, 2.500 στρέμματα απέκτησαν χαρακτήρα πόλης και αντίστοιχες χρήσεις γης από 3.000 ιδιοκτήτες, ενώ 22 στρέμματα ανήκουν στον δήμο Καβάλας για να κάνει τράπεζα γης, δηλαδή να έχει τη δυνατότητα για ανταλλαγές για να εφαρμόσει το Σχέδιο Πόλης αλλού, χωρίς να χρειάζεται να πληρώνει χρήματα.

Ο κ. Σιμιτσής απόρησε «γιατί το Περιγιάλι δεν είναι στις προτεραιότητες της διοίκησης Τσανάκα και ούτε φαίνεται να δρομολογεί κάτι στο μέλλον, τη στιγμή που απασχολεί τόσους συνδημότες μας τους οποίους “χαρατσώνει” χωρίς να αντιλαμβάνεται τις δυσκολίες της εποχής;», ενώ διερωτήθηκε «γιατί δεν βρέθηκε ούτε ένας εκπρόσωπος της διοίκησης του δήμου στη συνάντηση των ιδιοκτητών ακινήτων που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα», σε αντίθεση με την παράταξή του την οποία εκπροσώπησε ο ίδιος στη συνάντηση.

Η πρόταση της παράταξης Σιμιτσή για το Περιγιάλι είναι να «παγώσουν» οι εισφορές σε χρήμα και να μη δοθούν προς βεβαίωση στη ΔΟΥ και παράλληλα να πιεστεί η κυβέρνηση μέσω του δήμου και των βουλευτών του Νομού ώστε να αλλάξει ο σχετικός νόμος, αλλά και να προχωρήσει η ενθάρρυνση της ανταλλαγής της εισφοράς σε χρήμα με ανταλλαγή της εισφοράς σε γη, κάτι που μπορεί να γίνει, όπως ανέφερε ο κ. Σιμιτσής.

Παράλληλα, δήλωσε ότι τα περίπου 400.000 ευρώ που έχουν συγκεντρωθεί από τις εισφορές σε χρήμα να έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα. ενώ πρόσθεσε ότι η κ. Τσανάκα, «το μόνο που έχει καταφέρει να διακινήσει μέχρι τώρα είναι η δική μας Πολεοδομική Μελέτη του 2013».

Πολιτική σκοπιμότητα πίσω από το Ασημακοπούλου «βλέπει» ο Σιμιτσής

Όσον αφορά την εκμετάλλευση του στρατοπέδου Ασημακοπούλου, ο κ. Σιμιτσής τόνισε ότι «η κ. Τσανάκα χρονοτριβεί με την παραχώρηση γιατί ίσως βάζει πολιτικούς όρους πίσω από το θέμα… Ίσως γιατί αυτή η κυβέρνηση είναι άλλη από αυτή που θα προτιμούσε η κ. Τσανάκα κι αναρωτιέμαι αν αυτός είναι ο λόγος που δεν παλεύει το θέμα, ενώ απαιτούμε να στύψει το μυαλό της και να κατεβάσει ιδέες μαζί με την παράταξή της»

Όσον αφορά τη συνεκμετάλλευση του στρατοπέδου υπό τον όρο της αμοιβαιότητας μεταξύ Στρατού και δήμου, ο κ. Σιμιτσής δεν βλέπει να βλάπτεται κανείς.

Να απολογηθεί η διοίκηση Τσανάκα για τα «πεταμένα λεφτά» στο κτίριο του πρώην ΕΟΚ

Αναφερόμενος στο κτίριο του πρώην Εθνικού Οργανισμού Καπνού (ΕΟΚ), με τον 1ο και 2ο όροφο και κατά το ήμισυ τον 5ο να ανήκουν στον δήμο Καβάλας και τον σχεδιασμό να προβλέπει τη μεταφορά των υπηρεσιών του δήμου στο εν λόγω κτίριο, ο κ. Σιμιτσής διαπίστωσε σοβαρά προβλήματα στο ίδιο το έργο της ανακαίνισης του κτιρίου, αλλά και έλλειψη σχεδιασμού.

Το βασικότερο πρόβλημα, όμως, σύμφωνα με τον κ. Σιμιτσή είναι ότι θα βγουν από τα ταμεία του δήμου 400.000 και πλέον ευρώ για να φτιαχτεί ο μισός 1ος όροφος, όπως είπε ο ίδιος, όταν το έργο θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί στο σύνολό του από το ΕΣΠΑ, όπως ανέφερε ο τέως δήμαρχος Καβάλας, ενώ τόνισε ότι ο σχεδιασμός είναι λειψός, μιας και δεν συμπεριλαμβάνει την ανακαίνιση του μεγαλύτερου μέρους του κτιρίου.

«Σε συνεργασία με την Περιφέρεια, στην οποία ανήκουν 2 όροφοι, θα έπρεπε να γίνει ένας συνολικός σχεδιασμός», τόνισε ο κ. Σιμιτσής, παρουσιάζοντας φωτογραφίες από το εσωτερικό του κτιρίου, «φωτογραφίες που δείχνουν τις κακοτεχνίες στον όροφο που γίνεται η ανακαίνιση αλλά και την εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν οι άλλοι όροφοι. Μιλάμε για ένα άχρηστο έργο, πεταμένα λεφτά του δήμου Καβάλας, κάτι για το οποίο θα πρέπει να απολογηθεί κάποια στιγμή η διοίκηση Τσανάκα», όπως ανέφερε ο κ. Σιμιτσής, ενώ πρότεινε να αξιοποιηθεί όλο το κτίριο, όπως και ο εξοπλισμός του, φιλοξενώντας κάποιες από τις δραστηριότητες που στεγάζονται τώρα στο κτίριο του Πυθαγόρα.

Παρεμπιπτόντως, δε, τόνισε ότι «το μόνο δικό της έργο που έχει να επιδείξει η διοίκηση Τσανάκα είναι το Βερούλειο-για το οποίο έχω επιφυλάξεις-κι όλα τα υπόλοιπα είναι έργα που ξεκινήσαμε εμείς».

Γιατί εφαρμόζεται ακόμα η λίστα δικαιούχων της ΠΝΟΗΣ για το Κοινωνικό Παντοπωλείο;

Όσον αφορά το 4ο θέμα που έθιξε ο κ. Σιμιτσής, ήτοι το θέμα της λειτουργίας του Κοινωνικού Παντοπωλείου, ο επικεφαλής της Ανοιχτής Πόλης αναρωτήθηκε γιατί χρησιμοποιείται ακόμα η παλιά λίστα δικαιούχων της ΠΝΟΗΣ και δεν έγινε η επικαιροποίηση της λίστας που προβλέπει ο Κανονισμός λειτουργίας του Παντοπωλείου, ένας Κανονισμός που όπως είπε, δεν εφαρμόζεται.

Παράλληλα, υπενθύμισε ότι όταν είχε ψηφιστεί επί διοίκησής του ο εν λόγω Κανονισμός «και η μόνη που δεν τον είχε ψηφίσει ήταν η κ. Τσανάκα, καθώς διαφωνούσε με τα εισοδηματικά κριτήρια, γιατί ήθελε να ωφελούνται από το Κοινωνικό Παντοπωλείο οι πάντες. Αναρωτιέμαι αν και τώρα θα έλεγε το ίδιο η κ. Τσανάκα».

Δήλωσε, επίσης, ότι «η κ. Τσανάκα βρήκε λεφτά και ασκεί κοινωνική πολιτική, το δικό μας πλεόνασμα που αφήσαμε. ύψους 2 και πλέον εκ. ευρώ, δηλαδή σπαταλάει χρήματα του δήμου, αντί να εκμεταλλευτεί ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως του ΕΣΠΑ, όπως κάνουν άλλοι δήμοι και Περιφέρειες, όπως η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, η Περιφέρεια Κρήτης και η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων κι αναρωτιέμαι: Τόσο καλές χέσεις έχει αναπτύξει η κ. Τσανάκα με τον κ. Μέτιο, γιατί δεν μπόρεσε να εισηγηθεί στη δική μας Περιφέρεια κάποια πράγματα τα οποία εφαρμόζουν άλλες Περιφέρειες; Γιατί να χάνουμε λεφτά; Διότι τη μεγαλύτερη ευθύνη την έχουν οι δήμοι κι όχι τόσο οι παράγοντες της Περιφέρειας».

Τι γίνεται με το έργο της Κηπούπολης;

Όσον αφορά το έργο αλλαγής του δικτύου ύδρευσης στην Κηπούπολη, ο πρώην πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ Χρήστος Τσοχαταρίδης σχολίασε ότι το έργο είχε δημοπρατηθεί, είχε ανάδοχο, ήταν έτοιμο, αλλά δεν πέρασε στην επόμενη προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ και δεν υλοποιείται, παρόλο που υπάρχει ανοιχτή πρόσκληση στο ΕΣΠΑ για να ενταχθεί στην επόμενη προγραμματική περίοδο, όπως είπε ο ίδιος.


Τα σημεία της συνέντευξης Σιμιτσή-Ανοιχτής Πόλης όπως παρουσιάστηκαν αναλυτικά

 

Περιγιάλι

Η επέκταση του Σχεδίου Πόλης στο Περιγιάλι ήταν ένας στρατηγικός στόχος για την ανάπτυξη της Καβάλας.
Οι προσπάθειες ξεκίνησαν πριν από το 1990 και ολοκληρώθηκαν το 2010 με τη δημοσίευση του Σχεδίου Πόλης στο ΦΕΚ και το 2013 με την έγκριση της Πράξης Εφαρμογής.
2.500 στρέμματα απέκτησαν χαρακτήρα πόλης με τις αντίστοιχες χρήσεις γης.
3.000 ιδιοκτήτες απέκτησαν γη με οικοπεδική αξία.
22 στρέμματα ανήκουν στον Δήμο Καβάλας ως Τράπεζα Γης.
Όλα αυτά είναι γνωστά και γι’ αυτό τρεις δήμαρχοι παλέψαμε όλα αυτά τα χρόνια για να ολοκληρωθεί το Σχέδιο.
Η οικοδόμηση του Περιγιαλίου θα δώσει δουλειά σε εκατοντάδες οικοδόμους και συναφή επαγγέλματα.
Θα δώσει δουλειά σε εμπόρους και μηχανικούς.
Θα ξαναφέρει χρήμα στην αγορά της πόλης.
Δυστυχώς, το Περιγιάλι δεν βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες της σημερινής διοίκησης του Δήμου Καβάλας.
Δεν έχει κάνει κανένα έργο στην περιοχή.
Δεν σχεδιάζει να κάνει έργο.
Δεν ξεκίνησε την παραμικρή μελέτη οδοποιίας.
Δεν επικαιροποίησε τη μελέτη ύδρευσης και αποχέτευσης, που είχε ξεκινήσει επί Στ. Εριφυλλίδη και ολοκληρώσαμε εμείς.
Αντίθετα, χαρατσώνει τους συμπολίτες χωρίς να λαμβάνει υπόψη την οικονομική κρίση και τις δυσκολίες.
Η πρότασή μας είναι:
Να παγώσει τις διαδικασίες εισφοράς σε χρήμα και να επιδιώξει σε συνεργασία με τους κατοίκους την αλλαγή του νομικού πλαισίου.
Να ξεκινήσει μελέτες και έργα στην περιοχή, έστω και μεμονωμένα.
Να ενθαρρύνει την ανταλλαγή της εισφοράς σε χρήμα με εισφορά σε γη. Έτσι θα ανακουφιστούν οι συμπολίτες μας και ο Δήμος θα ωφεληθεί με την Τράπεζα Γης.
Να μην προχωρήσει στο ανώφελο έργο της κατασκευής κόμβου στον Βασιλόπουλο (ή, πάντως, να μη χρησιμοποιήσει χρήματα από τον κωδικό των εισφορών σε χρήμα των ιδιοκτητών του Περιγιαλίου).

Στρατόπεδο Ασημακοπούλου

Για μια ακόμη φορά η υπόθεση της παραχώρησης κόλλησε.
Η νέα καθυστέρηση οφείλεται στη σημερινή διοίκηση του Δήμου, που τρία χρόνια τώρα δεν έχει παρουσιάσει το παραμικρό σχέδιο οικονομικής εκμετάλλευσης και λειτουργίας του στρατοπέδου μετά την παραχώρησή του από το Υπουργείο Άμυνας.
Αυτό που μέχρι τώρα διακινείται ως ιδέα του Δήμου είναι η πολεοδομική μελέτη που ολοκληρώσαμε εμείς το 2013.
Όμως άλλο πράγμα η πολεοδομική μελέτη και άλλο το σχέδιο οικονομικής εκμετάλλευσης.
Ζητάμε από τη σημερινή διοίκηση να μη χρονοτριβεί άλλο, γιατί μας βάζει σε σκέψεις αν πράγματι επιθυμεί να γίνει τώρα η παραχώρηση.
Απαιτούμε να στύψει το μυαλό της και να κατεβάσει ιδέες.
Ας είναι ευέλικτη μέσα στο αρχικό πλάνο.
Το να έχει ένα ποσοστό 5% το Υπουργείο επί των κερδών των επιχειρήσεων που θα στηθούν μέσα στο στρατόπεδο δεν είναι κακό, υπό την προϋπόθεση της αμοιβαιότητας (ό,τι ισχύει για τη μια πλευρά να ισχύσει και για την άλλη).
Ήδη αυτό αναφέρεται στη συμφωνία του Δήμου Παύλου Μελά με το Υπουργείο Άμυνας.

Κτήριο ΕΟΚ

Η καπναποθήκη του πρώην Εθνικού Οργανισμού Καπνού παραχωρήθηκε στον Δήμο Καβάλας το 2002.
Σκοπός ήταν να στεγάσει τις υπηρεσίες του τότε Δήμου Καβάλας.
Το ισόγειο ανήκει στο Υπουργείο Γεωργίας.
Ο 1ος και ο 2ος όροφος ανήκουν στον Δήμο Καβάλας.
Ο 3ος και ο 4ος όροφος ανήκουν στην Περιφέρεια ΑΜΘ.
Ο 5ος όροφος ανήκει εξ ημισείας στον Δήμο και στην Περιφέρεια.
Εμείς είχαμε ετοιμάσει ένα προσχέδιο διαρρύθμισης των εσωτερικών χώρων 1ου, 2ου και 5ου ορόφου και περιμέναμε να έρθει το νέο ΕΣΠΑ για να διεκδικήσουμε χρηματοδότηση.
Γι’ αυτό ψηφίσαμε αρνητικά στην απόφαση της σημερινής διοίκησης του Δήμου να φτιάξει τον 1ο όροφο με χρήματα του Δήμου.
400.000€ του Δήμου θα ξοδευτούν για ένα έργο, το οποίο όπως αποδεικνύεται μπορούσε να χρηματοδοτηθεί στο σύνολό του από το ΕΣΠΑ.
Παράλληλα, έχει ενταχθεί έργο ύψους 2.800.000€ στο ΕΣΠΑ για την ολοκλήρωση του 1ου και το φτιάξιμο του 2ου ορόφου.
Συνεχίζουμε να διαφωνούμε.
Το έργο είναι λειψό.
Δεν συμπεριλαμβάνει τον 5ο όροφο.
Δεν περιλαμβάνει το δώμα και την οροφή.
Ούτε όμως και τους ενδιάμεσους 3ο και 4ο ορόφους.
Η κατάσταση σε αυτούς τους ορόφους είναι άθλια. Πρόκειται για ανθυγιεινή εστία.
Επιπλέον, στους ορόφους αυτούς αποθηκεύτηκαν παλιά μηχανήματα και εξοπλισμός του ΕΟΚ. Αυτά θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν αναδεικνύοντας την παλιά χρήση του κτηρίου.
Συμπέρασμα:
Για μια ακόμη φορά έχουμε προχειρότητα, κακό σχεδιασμό, κίνδυνο βλάβης των δημοσίων και δημοτικών συμφερόντων.
Περαιτέρω, δεν υπάρχει κανείς σχεδιασμός σχετικά με τα δημοτικά κτήρια που θα αδειάσουν, όταν μεταφερθούν οι υπηρεσίες στον κτήριο του ΕΟΚ.

Δημοτικό Κοινωνικό Παντοπωλείο

Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου η δήμαρχος αναφέρθηκε στην επανεκκίνηση της λειτουργίας του ΚΠ.
Έχουμε σοβαρές ενστάσεις.
Υπάρχει κανονισμός δικαιούχων, που δεν εφαρμόστηκε. Ούτε έγινε προσπάθεια να επικαιροποιηθεί.
Χρησιμοποιήθηκε η λίστα ωφελούμενων της ΠΝΟΗΣ από το πρόγραμμα ΣΤΗΡΙΖΩ του 2015.
Την ίδια όμως περίοδο ήταν πολλοί όσοι επωφελήθηκαν από το πρόγραμμα της επισιτιστικής βοήθειας της ΕΕ.
Τα χρήματα που δαπανώνται είναι του Δήμου Καβάλας.
Όμως ο Δήμος Καβάλας, με την τεχνογνωσία που διαθέτει, θα έπρεπε να πιέσει την Περιφέρεια ΑΜΘ να διαθέσει χρήματα από το νέο ΕΣΠΑ όπως συνέβη σε άλλες Περιφέρειες.
Ενδεικτικά:
Περιφέρεια Αττικής 11.000.000€ για Κοινωνικά Παντοπωλεία.
Περιφέρεια Κρήτης 1.500.000€.
Περιφέρεια Ιονίων 1.507.500€.
Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1.555.200€.
Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου 1.653.840€.
Περιφέρεια Πελοποννήσου 3.000.000€ (υπό σχεδίαση).
Με τα χρήματα αυτά, που διατίθενται στους Δήμους, αγοράζονται τρόφιμα και μισθοδοτούνται υπάλληλοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ, όπως γινόταν στο πρόγραμμα ΣΤΗΡΙΖΩ.