Το ΚΚΕ για τη σιδηροδρομική Εγνατία: Απαίτηση των μονοπωλιακών ομίλων στον κλάδο των μεταφορών

Ο Περισσός αποδομεί την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας για τη σύνδεση των λιμανιών Ελλάδας και Βουλγαρίας

Ως ένα ακόμη «επεισόδιο» στο «γνωστό παραμύθι» της Ανάπτυξης «βλέπει» το Κομμουνιστικό Κόμμα τη σιδηροδρομική Εγνατία για την οποία μπήκανε οι «βάσεις» με την υπογραφή στην Καβάλα του μνημονίου συνεργασίας Ελλάδας-Βουλγαρίας το πρωί της Τετάρτης 6 Σεπτεμβρίου 2017 (διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ εδώ).

Σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ τονίζει ότι δεν μπορεί να υπάρχουν συμφωνίες που να συμφέρουν ΚΑΙ τον λαό ΚΑΙ τα μονοπώλια κατ’ απαίτηση των οποίων, σύμφωνα πάντα με το δελτίο Τύπου, προγραμματίζεται η σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με αυτά της Βουλγαρίας.

Επίσης, το ΚΚΕ προβάλλει το (κακό) παράδειγμα της Εγνατίας Οδού που κατασκευάστηκε από το Κράτος για να πληρώνουν οι πολίτες το… «μάρμαρο» (διόδια, συντήρηση κτλ.) και μετά να ιδιωτικοποιείται.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του ΚΚΕ.

Επιστροφή στην καπιταλιστική ανάπτυξη

«Από τη διαφήμιση καπιταλιστικών επιχειρήσεων στην υπογραφή διακρατικών συμφωνιών, αναγκαίων για το κεφάλαιο, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ συνεχίζει να πλασάρει το γνωστό παραμύθι της ανάπτυξης που δήθεν μπορεί να ωφελήσει και τα μονοπώλια και το λαό. Η αλήθεια είναι ότι η διακρατική συμφωνία για την κατασκευή της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας», που θα  συνδέει με νέα γραμμή την Καβάλα με την Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη και από εκεί με τα λιμάνια Ρούσε (στο Δούναβη), Βάρνα και Μπουργκάς, έρχεται κατ’ απαίτηση των μονοπωλιακών ομίλων στον κλάδο των μεταφορών και σε περίοδο που δρομολογείται η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των λιμανιών.

Τα όσα είπε πρωθυπουργός περί “έργου ιστορικής, εμπορικής και γεωστρατηγικής σημασίας”, για τη σιδηροδρομική γραμμή Ελλάδας – Βουλγαρίας, στόχο έχουν να στοιχηθεί ο λαός πίσω από τα σχέδια και τις επιδιώξεις των μονοπωλίων που δραστηριοποιούνται στους κλάδους των μεταφορών και της ενέργειας, συνολικά της αστικής τάξης που επιδιώκει τη γεωστρατηγική της αναβάθμιση στην περιοχή. Κανένα από αυτά τα έργα δεν εξασφάλισε  ανάπτυξη προς όφελος του λαού, δεν απέτρεψε την καπιταλιστική κρίση,   δεν εξάλειψε την ανισομετρία από περιοχή σε περιοχή.

Όπως ο οδικός άξονας «Εγνατία Α.Ε.» ήρθε να υπηρετήσει τη διασύνδεση Τουρκίας και ΕΕ, για την ταχύτερη μεταφορά εμπορευμάτων με το λαό να πληρώνει το μάρμαρο για την κατασκευή και τη συντήρηση, με τα διόδια να πολλαπλασιάζονται με αποφάσεις των προηγούμενων και της σημερινής κυβέρνησης, έτσι και η «Σιδηροδρομική Εγνατία» έρχεται να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων στις σημερινές συνθήκες που προτάσσεται η «επιστροφή στην καπιταλιστική ανάπτυξη» και μάλιστα σε μια περίοδο που αναδιατάσσονται διαρκώς οι συμμαχίες μεταξύ των καπιταλιστικών κρατών.

Οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν σήμερα για την κατασκευή ενός έργου και θα συνεχίσουν να πληρώνουν και στο μέλλον ως επιβάτες τα διαρκώς αυξημένα ναύλα, την ίδια ώρα που τα μονοπώλια θα πετυχαίνουν μείωση του κόστους για τις μεταφορές των εμπορευμάτων τους. Η εμπειρία του ΟΣΕ δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών, είναι βέβαιο ότι ως αντίβαρο θα αυξάνεται το κόστος μεταφοράς των επιβατών.

Αν η κυβέρνηση ενδιαφερόταν να έχει ο λαός της Βόρειας Ελλάδας, όλης της χώρας, φτηνές και σύγχρονες μετακινήσεις θα καταργούσε τα διόδια, θα μείωνε την τεράστια φορολογία στα καύσιμα, θα δημιουργούσε σύγχρονες, φτηνές και προσβάσιμες για όλο το λαό δημόσιες, συνδυασμένες μεταφορές και φυσικά δε θα παρέδιδε  στους ιδιώτες την Εγνατία οδό».