Μάκης Παπαδόπουλος: Να γίνει η Καβάλα κόμβος συνδυασμένων μεταφορών

Ο Τόπος της Ζωής μας ζητά ο δήμος να βάλει σε πρώτη προτεραιότητα τη σιδηροδρομική σύνδεση Ν. Καρβάλη-Τοξότες και τον οδικό άξονα Ε61

Λίγες μέρες μετά την υπογραφή του πρωτοκόλλου συνεργασίας Ελλάδας-Βουλγαρίας για τη δημιουργία της «σιδηροδρομικής Εγνατίας» ο Μάκης Παπαδόπουλος επισημαίνει ότι ο γενικότερος σχεδιασμός που προβλέπεται στο πλαίσιο του μεγάλου αυτού έργου δεν θα πρέπει να εφησυχάσει την Καβάλα σε ό,τι αφορά τις διεκδικήσεις που θα πρέπει να «τρέξουν» με απώτερο σκοπό να γίνει η περιοχή ένας «κόμβος συνδυασμένων μεταφορών».

Ο επικεφαλής του Τόπου της Ζωής μας αναφέρεται συγκεκριμένα στη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα «Φίλιππος Β’» με τους Τοξότες Ξάνθης, τη σιδηροδρομική σύνδεση Κομοτηνής-Παντκόβα αλλά και τον οδικό άξονα Ε61 που θα συνδέσει Καβάλα-Δράμα-Σέρρες και καλεί τη Δημοτική Αρχή να αναλάβει πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του Τόπου της Ζωής μας.

Προτεραιότητά μας στα δίκτυα μεταφορών παραμένουν η σιδηροδρομική σύνδεση Ν. Καρβάλη-Τοξότες και ο οδικός άξονας Ε61 Καβάλα-Δράμα-Σέρρες

«Η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε, που εξαγγέλθηκε την προηγούμενη εβδομάδα από τους πρωθυπουργούς της Ελλάδας και της Βουλγαρίας από την πόλη μας, ΕΦΟΣΟΝ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, θα συνδέει με σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας και τον Δήμο Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη, τη Βουλγαρία, τη Βαλκανική και την ευρύτερη ενδοχώρα προς τα βόρεια και τα ανατολικά.

Τα οφέλη που θα προκύψουν μεσοπρόθεσμα θα είναι σημαντικά, όμως ταυτόχρονα πρέπει να αντιμετωπιστούν τα παρακάτω προβλήματα:

  • Σέρρες και Δράμα μένουν εκτός Σιδηροδρομικής Εγνατίας, όπως έμειναν και έξω από την οδική Εγνατία. Η εξέλιξη αυτή παρεμποδίζει την ανάπτυξη στενότερων οικονομικών, εμπορικών και τουριστικών σχέσεων ανάμεσα στα τρία ιστορικά κέντρα της Ανατολικής Μακεδονίας.
  • Δεν προωθείται ο κάθετος σιδηροδρομικός άξονας Κομοτηνή – Ποντκόβα (Βουλγαρία), ο οποίος μπορεί να υλοποιηθεί με μόλις 35 χλμ σιδηροδρομικού δικτύου και θα μπορούσε να συνδέσει ΑΜΕΣΑ και απευθείας την Κομοτηνή με το Ρούσε (λιμάνι της Βουλγαρίας στον Δούναβη) μέσα από το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο της Βουλγαρίας.

Με αυτά τα δεδομένα:

  1. Η Καβάλα πρέπει να ασκήσει πίεση να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατόν το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του εμπορικού λιμένα Καβάλας με τους Τοξότες Ξάνθης. Το έργο αυτό αποτελεί πλέον τμήμα της σχεδιαζόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας και βρίσκεται στην τελευταία φάση ωρίμανσης των μελετών του. ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΥΤΟ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ.
  2. Η Καβάλα πρέπει να επιμείνει για τη σιδηροδρομική σύνδεση Κομοτηνής – Ποντκόβα, η οποία μπορεί εύκολα και άμεσα να λειτουργήσει ως ο βασικός κάθετος άξονας στη Σιδηροδρομική Εγνατία, αλλά και ως ο βέλτιστος εμπορικός και μεταφορικός άξονας προς την Ευρωπαϊκή ενδοχώρα για το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας και όχι μόνο.
  3. Η Καβάλα, σε συνεργασία με τη Δράμα και τις Σέρρες, πρέπει επίσης να επιμείνει για την ωρίμανση και τη χρηματοδότηση του οδικού άξονα Ε61 (Καβάλα-Δράμα-Σέρρες), ο οποίος θα εξασφαλίζει την εμπορική και τουριστική σύνδεσή μας με Δράμα, Σέρρες, Προμαχώνα, Σόφια, Βαλκάνια, Κεντρική Ευρώπη.

ΒΑΣΙΚΟΙ ΜΑΣ ΣΤΟΧΟΙ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ Η ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ ΣΕ ΚΟΜΒΟ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΜΕ ΑΙΧΜΗ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ ΜΑΣ (ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ και ΕΠΙΒΑΤΙΚΟΥ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ) ΚΑΙ Η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.

Σε μία περίοδο όπου υπάρχει έντονη πολιτική και οικονομική κινητικότητα σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, που οι γειτονικές μας πόλεις παίρνουν πρωτοβουλίες για να εξασφαλίσουν σημαντικά μακροπρόθεσμα οφέλη, Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΘΕΙ!!!