Νίκος Παναγιωτόπουλος για ΒΦΛ: Η πολιτική ηγεσία παρέσυρε τους απολυμένους σε μια ακραία αντιδικία με την εργοδοσία

Ο βουλευτής Καβάλας της ΝΔ χαιρέτισε την επιστροφή των απολυμένων στο εργοστάσιο, εκφράζοντας την ελπίδα για εργασιακή ειρήνη και ηρεμία-Γιατί άσκησε κριτική στην Κοινοπραξία TAP και στους κυβερνητικούς βουλευτές της Καβάλας

Ο βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας Νίκος Παναγιωτόπουλος παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης την Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου 2017 από τα γραφεία της ΝΟΔΕ Καβάλας.

«Η οικονομία, όχι μόνο δεν έχει ευοίωνες προοπτικές, αλλά αντίθετα δεν μπορεί να σπάσει τις αλυσίδες που έχει δεθεί από φόρους και νέες επιβαρύνσεις τα τελευταία δύο χρόνια. Μπορεί να μας περιγράφουν μια κατάσταση που οδηγεί από το καλό στο καλύτερο, εγώ όμως δεν μπορώ να είμαι αισιόδοξος», ανέφερε εν είδει εισαγωγής ο κ. Παναγιωτόπουλος, πριν περάσει σε μια σύντομη ανασκόπηση των όσων έκανε και κυρίως δεν έκανε, σύμφωνα με τον ίδιο, η κυβέρνηση σε τοπικό και σε ευρύτερο επίπεδο, αναφερόμενος σε σημαντικά θέματα που άπτονται της Καβάλας.

«Το τελευταίο αφήγημα-παραμύθι της κυβερνητικής πλειοψηφίας είναι ότι όλα πηγαίνουν καλά και το 2018 θα είναι το ιστορικό έτος, κατά το οποίο η Ελλάδα θα απαλλαγεί από τον βραχνά των μνημονίων, μετά από την καταστροφική διαχείριση αυτών που κυβέρνησαν 40 χρόνια. Αυτό που αποδείξαμε στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό ήταν ότι ούτε πρόκειται για καθαρή, ούτε για έξοδο από την επιτήρηση. Κι αυτό γιατί μέχρι το 2021 έχουν ήδη ψηφιστεί μέτρα που θα ισχύσουν το 2018, το 2019 και το 2020. Για παράδειγμα, το 2019 θα εξαφανιστεί το ΕΚΑΣ Την ίδια χρονιά θα έχουμε επίσης τη μεγαλύτερη μείωση του αφορολογήτου, ώστε όσοι παίρνουν 400 και 500 ευρώ να πληρώνουν φόρο, δεδομένου ότι έχει φροντίσει γι’ αυτούς η κυβέρνηση που “προστατεύει” τους αδύνατους», δήλωσε ο βουλευτής Καβάλας.

ΒΦΛ: «Όταν λέγαμε να τα βρουν με την εργοδοσία, δε μας άκουγαν…»

Αναφορικά με το εργοστάσιο των Λιπασμάτων ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε τα εξής: «Ο συμβιβασμός που επιτεύχθηκε είναι μια θετική εξέλιξη. Το κακό είναι ότι άργησε ενάμιση χρόνο περίπου. Εγώ και η τοπική Νέα Δημοκρατία εξαρχής, συμβουλεύσαμε όλους τους εργαζόμενους που δημιούργησαν -καλώς ή κακώς, δεν το εξετάζω αυτό- την αντιδικία με την εργοδοσία, να προσπαθήσουν να τα βρουν. Δε μας άκουσαν, γιατί τότε είχαν λάβει υποσχέσεις από την πολιτική ηγεσία ότι στόχος ήταν να εκδιωχθεί ο εργοδότης, ο Λαυρεντιάδης, για να μιλάμε με ονόματα, γιατί μου λένε κάποιοι ότι δε μιλάω με ονόματα. Όταν εδώ και καιρό οι συνάδελφοί μου της συμπολίτευσης έθεταν θέμα παραίτησής τους αν δεν βρισκόταν τρόπος να εκδιωχθεί ο εργοδότης, όταν η κ. Φωτίου τους έβαζε θέμα αυτοδιαχείρισης, όταν υπήρχε η φημολογία ότι “καθαρίζει” η κυβέρνηση να βρει στρατηγικό επενδυτή για να εκδιωχθεί ο εργοδότης, όλα αυτά δημιούργησαν κλίμα και παρέσυραν τους απολυμένους σε μια ακραία αντιδικία με την εργοδοσία.

»Ευτυχώς αυτά πέρασαν και επήλθε ο συμβιβασμός. Ελπίζω να μην έχουμε τώρα συνέχιση των κινήσεων για να καταδειχθεί η έλλειψη μέτρων ασφαλείας στο εργοστάσιο ή να τεθούν θέματα αδειοδότησης της βιομηχανίας. Ελπίζω να τελειώσουν αυτές οι υποθέσεις. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ενωθούν ξανά οι απολυμένοι με τους εργαζόμενους που έμειναν και αν θέλετε κράτησαν το εργοστάσιο ζωντανό, παρά τις αντιδικίες. Νηφάλια και χωρίς κατάλοιπα αντιδικίας, να ενωθούν όλοι στο ίδιο εργασιακό περιβάλλον. Αυτό που ενδιαφέρει την Καβάλα είναι ότι μια πληγή, η οποία υπάρχει καιρό, πάει να κλείσει. Κι αυτό είναι το καλό. Εγώ σέβομαι τους αγώνες κι αυτών που επέλεξαν τη στάση ακραίας κόντρας με τον εργοδότη, όπως κι αυτών που επέλεξαν τον συμβιβασμό», δήλωσε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

«Η Κοινοπραξία TAP δεν έπεισε την τοπική κοινωνία για τα αντισταθμιστικά οφέλη»

Για το θέμα του TAP ο κ. Παναγιωτόπουλος δήλωσε: «Πριν μερικές ημέρες έγινε μια σύσκεψη στο υπουργείο Ανάπτυξης, στην οποία κλήθηκα να συμμετάσχω μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου, εκπροσώπων της εταιρείας και των βουλευτών Καβάλας. Αναπτύχθηκε η άποψη ότι το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί, αφού υπάρχει και μελέτη του ΤΕΕ, η οποία βεβαιώνει ότι το έργο είναι απολύτως ασφαλές και δεν υπάρχει ζήτημα για την περιοχή των Τεναγών. Στο προσεχές διάστημα θα εντατικοποιηθούν οι συσκέψεις και οι επαφές κι εδώ και στην Αθήνα, ανάμεσα στους τοπικούς φορείς και στους εκπροσώπους της εταιρείας, για να ξεπεραστούν οι αντιστάσεις και να προχωρήσει το έργο, που έχει διακοπεί-ανασταλεί στην περιοχή μας. Μου ζητήθηκε από τους συνομιλητές μου να στηρίξω αυτές τις εξελίξεις. Είπα απλά ότι ποτέ δεν ήμουν εναντίον της ολοκλήρωσης του έργου, διότι ξεπερνά την τοπική κοινωνία και είναι ένα μεγάλο έργο που έχει θετικές γεωπολιτικές συνέπειες για όλη την Ελλάδα. Όμως η τοπική κοινωνία, διαπραγματευόμενη με την εταιρεία, θα έπρεπε να ζητήσει ένα πακέτο αντισταθμιστικών ωφελημάτων.

»Είχα κάνει λόγο γι’ αυτό εδώ και επτά χρόνια. Το θέμα είναι ότι πρέπει να υπάρξει πακέτο. Ένα για την κοινωνία της Καβάλας ευρύτερα κι ένα για τους αγρότες της περιοχής των Τεναγών. Τι θα περιλαμβάνει αυτό; Είναι δουλειά της εταιρείας, η οποία εκτιμώ ότι δεν έχει κάνει καλή δουλειά σε αυτόν τον τομέα. Δεν παρουσίασε προτάσεις, ώστε να πείσει την τοπική κοινωνία ότι υπάρχουν οφέλη κι έτσι διαμορφώθηκε ένα κλίμα. Όμως το κλίμα αυτό διαμορφώθηκε διότι οι συνάδελφοί μου που μου είπαν να βάλω πλάτη, εδώ και χρόνια υποδαύλιζαν τις αντιδράσεις. Να μη ξεχνιόμαστε και να μη κοροϊδευόμαστε. Κι έρχονται ξαφνικά να πουν ότι είναι πολύ καλά καμωμένα όλα και πρέπει να βοηθήσουμε την εταιρεία να παρουσιάσει το πακέτο για να καμφθούν οι αντιδράσεις. Εγώ δεν έχω πρόβλημα να πω ό,τι έλεγα τόσο καιρό.

»Θέλω όμως να δω τους συναδέλφους μου βουλευτές να πουν δημόσια ότι έργο για το οποίο έχουν πει τόσα πολλά, πρέπει να γίνει με τους όρους που γνωρίζουμε χωρίς αλλαγή. Η ιστορία του TAP είναι σε σμίκρυνση η ιστορία της Ελλάδας. Άλλα λέγαμε τότε, άλλα λέμε τώρα, με τις γνωστές διαδικασίες αλλαγής θέσεων που περιγράφονται πολλές φορές με όρους… ενόργανης γυμναστικής. Ας βγουν μπροστά αυτοί που με κυβερνητική βούληση υποστηρίζουν αυτή τη στάση. Εγώ ό,τι υποστήριζα εξαρχής υποστηρίζω και τώρα. Να περιμένουμε και την απόφαση από την προσφυγή του δήμου Καβάλας. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε σύντομα τι θα πει και η Δικαιοσύνη».

Κριτική στην κυβέρνηση με αριθμούς

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο κ. Παναγιωτόπουλος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στους φόρους που ψήφισε και εφάρμοσε ήδη ή πρόκειται να εφαρμόσει το αμέσως επόμενο διάστημα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, οι οποίοι παρατίθενται ακολούθως, όπως τους μετέφερε ο κ. Παναγιωτόπουλος:

Α. 27 νέοι φόροι μέσα σε 2 χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ:

  1. Αύξηση των συντελεστών Φ.Π.Α. 2 φορές.

Και του κανονικού συντελεστή σε 24%, και με την μετάταξη προϊόντων και υπηρεσιών από το μειωμένο (13%) στον κανονικό συντελεστή (24%).

  1. Κατάργηση των μειωμένων κατά 30% συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου.
  2. Αύξηση των συντελεστών του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων.
  3. Μείωση δύο φορές του αφορολόγητου.
  4. Αύξηση και μονιμοποίηση των συντελεστών της εισφοράς αλληλεγγύης.
  5. Αύξηση των συντελεστών του φόρου ασφαλίστρων.
  6. Αύξηση της φορολόγησης των ενοικίων.
  7. Κατάργηση των εκπτώσεων εφάπαξ πληρωμής φόρου εισοδήματος.
  8. Κατάργηση απαλλαγών πληρωμής του ΕΝΦΙΑ.
  9. Αύξηση των προκαταβολών φόρου εισοδήματος.
  10. Φορολόγηση των μερισμάτων.
  11. Κατάργηση της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο για αγροτική χρήση.
  12. Αύξηση του φόρου εισοδήματος στους αγρότες.
  13. Αύξηση του κόστους των πρώτων υλών στην αγροτική παραγωγή.
  14. Αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών.
  15. Αύξηση του ΕΝΦΙΑ στα οικόπεδα, στα αγροτεμάχια, στις επιχειρήσεις, στα ανοίκιαστα διαμερίσματα.
  16. Αύξηση του φόρου στις εταιρείες επενδύσεων,
  17. Αύξηση του φόρου στα τσιγάρα
  18. Αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη μπίρα.
  19. Κατάργηση του καθεστώτος του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα αλκοολούχα ποτά στα Δωδεκάνησα.
  20. Επιβολή φόρου στον καφέ.
  21. Αύξηση του φόρου στη βενζίνη, στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης.
  22. Επιβολή ειδικού τέλους στους λογαριασμούς σταθερής τηλεφωνίας,
  23. Επιβολή ειδικού τέλους στους λογαριασμούς της συνδρομητικής τηλεόρασης.
  24. Επιβολή φόρου διαμονής στα ξενοδοχεία και στα ενοικιαζόμενα δωμάτια.
  25. Επιβολή φόρου στα ηλεκτρονικά τσιγάρα.
  26. Αύξηση του τέλους ταξινόμησης σε αυτοκίνητα και φορτηγά.

Β. 7 νέοι φόροι που θα εφαρμοστούν το 2018

  1. Κατάργηση της έκπτωσης ποσοστού 1,5% κατά την παρακράτηση φόρου εισοδήματος επί των μισθών και των συντάξεων.

Αποτέλεσμα της εφαρμογής της διάταξης αυτής θα είναι η αύξηση των μηνιαίων κρατήσεων φόρου εισοδήματος επί των μισθών και των συντάξεων από την 1η Ιανουαρίου του επομένου έτους και η αντίστοιχη μείωση των καθαρών μηνιαίων αποδοχών εκατομμυρίων μισθωτών και συνταξιούχων. Ειδικότερα, εξαιτίας της κατάργησης αυτού του μικρού ποσοστού έκπτωσης η μηνιαία παρακράτηση φόρου εισοδήματος, η οποία διενεργείται επί των μισθών και των συντάξεων άνω των 650-700 ευρώ τον μήνα θα είναι από την 1η-1-2018 αυξημένη κατά 1,52%. Οι απώλειες για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους με χαμηλά μηνιαία εισοδήματα θα είναι σχεδόν μηδαμινές, ενώ για όσους λαμβάνουν μηνιαία ποσά από 1.000 έως 2.000 ευρώ οι μειώσεις των καθαρών αποδοχών, τις οποίες θα προκαλέσει η αύξηση της μηνιαίας παρακράτησης φόρου εισοδήματος, θα κυμανθούν από 0,5 έως 5,25 ευρώ τον μήνα.

  1. Κατάργηση της διάταξης που προβλέπει έκπτωση, από τον φόρο εισοδήματος κάθε φυσικού προσώπου, του 10% του ποσού των δαπανών του για ιατρική, φαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη, εφόσον οι δαπάνες αυτές υπερβαίνουν συνολικά το 5% του ετήσιου ατομικού εισοδήματός του.

Συνέπεια της κατάργησης της διάταξης αυτής θα είναι η περαιτέρω φορολογική επιβάρυνση των φυσικών προσώπων το 2018 όταν θα γίνει η εκκαθάριση των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος για το 2017.

  1. Επιβολή φόρου επί των εισοδημάτων από περιστασιακές και βραχυπρόθεσμες μισθώσεις ακίνητης περιουσίας, οι οποίες συνήθως εξυπηρετούνται μέσω της διεθνούς διαδικτυακής πλατφόρμας Airbnb.

Ειδικότερα, στο ετήσιο εισόδημα από τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων που αποκτά από φέτος κάθε φυσικό πρόσωπο θα επιβληθεί το 2018 φόρος εισοδήματος με βάση την κλίμακα φορολογίας των ενοικίων, δηλαδή με συντελεστές 15% από το πρώτο ευρώ μέχρι τα 12.000 ευρώ του ετήσιου εισοδήματος, 35% στο τμήμα του ετήσιου εισοδήματος από τα 12.001 έως τα 35.000 ευρώ και 45% στο τμήμα του ετήσιου εισοδήματος πάνω από τα 35.000 ευρώ, εφόσον τα ακίνητα εκμισθώνονται επιπλωμένα χωρίς την παροχή οιασδήποτε υπηρεσίας πλην της παροχής κλινοσκεπασμάτων.

  1. Επιβολή φόρου διαμονής στα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια-διαμερίσματα. Ο φόρος διαμονής θα ανέρχεται σε:

– 0,5 ευρώ ανά ημερήσια χρήση δωματίου για ξενοδοχεία 1-2 αστέρων,

– 1,5 ευρώ ανά ημερήσια χρήση δωματίου για ξενοδοχεία 3 αστέρων,

– 3 ευρώ ανά ημερήσια χρήση δωματίου για ξενοδοχεία 4 αστέρων,

– 4 ευρώ ανά ημερήσια χρήση δωματίου για ξενοδοχεία 5 αστέρων,

– 0,50 ευρώ ανά ημερήσια χρήση για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια-διαμερίσματα.

  1. Αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ σε 35 νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και της Δωδεκανήσου.

Από την 1η-1-2018 σε 29 νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και της Δωδεκανήσου και από την 1η-7-2018 σε άλλα 6 νησιά των ίδιων περιοχών, οι συντελεστές ΦΠΑ θα αυξηθούν από τα επίπεδα του 5%, του 9% και του 17%, στο 6%, στο 13% και στο 24%.

  1. Απώλεια της ρύθμισης των 100 δόσεων από την 1η μέρα που μια νέα οφειλή προς το Δημόσιο θα γίνεται ληξιπρόθεσμη.

Από την 1η-1-2018 η ρύθμιση του ν. 4321/2015 για την τμηματική εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο έως και σε 100 δόσεις θα χάνεται εφόσον ο οφειλέτης δεν εξοφλεί τις νέες, μετά την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση, οφειλές του εντός της νόμιμης προθεσμίας καταβολής τους. Αν, δηλαδή, ο οφειλέτης καθυστερήσει έστω και μία μέρα την πληρωμή ενός νέου χρέους προς το Δημόσιο, θα χάνει αυτόματα τη ρύθμιση των «100 δόσεων».

  1. Περικοπή κατά 50% των επιδομάτων θέρμανσης.

Τα ποσά του επιδόματος θέρμανσης που θα λάβουν με τη μορφή επιδότησης εκατοντάδες χιλιάδες δικαιούχοι τον Ιανουάριο και τον Ιούνιο του 2018, για την περίοδο από 15-10-2017 έως 30-4-2018, θα είναι μειωμένα κατά 50% σε σύγκριση με τα ποσά που δόθηκαν για την περίοδο από 15-10-2016 έως 30-4-2017. Η επιδότηση ανά λίτρο αγοραζόμενου πετρελαίου θέρμανσης θα είναι μειωμένη από 0,25 σε 0,125 ευρώ. Τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια χορήγησης του επιδόματος θα παραμείνουν ίδια και για την περίοδο που διανύουμε.

Γ. Ειδικότερα σχετικά με το επίδομα θέρμανσης

Το 2014, με κυβέρνηση Σαμαρά, το κονδύλι για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης είχε φτάσει τα 210 εκ. ευρώ. Η υπουργική απόφαση για τη χορήγηση του επιδόματος στην τρέχουσα περίοδο προβλέπει αντίστοιχο κονδύλι 55 εκ. ευρώ.

Το 2014 η κυβέρνηση Σαμαρά χορηγούσε ποσό επιδόματος που αναλογούσε σε 35 λεπτά ανά λίτρο πετρελαίου θέρμανσης. Η κυβέρνηση Τσίπρα μείωσε το ποσό του επιδόματος αρχικά στα 25 λεπτά, για να ανακοινώσει τώρα νέα μείωση στα 12,5 λεπτά ανά λίτρο πετρελαίου θέρμανσης.

Έχουμε μείωση επομένως και του ποσού του επιδόματος αλλά και του αριθμού των δικαιούχων.

Η έκτακτη επιδότηση που ανακοινώθηκε, με 12,5 λεπτά ανά λίτρο, αφορά μόνο περιοχές της Α’ κλιματικής ζώνης και μόνο ως προσαύξηση στο επίδομα για το πετρέλαιο θέρμανσης της περσινής χρονιάς. Οι νέες αιτήσεις των καταναλωτών θα αφορούν το επίδομα που αναλογεί σε 12,5 λεπτά ανά λίτρο πετρελαίου θέρμανσης.