Λαϊκή Συσπείρωση: Ειδικότητες… Φρανκεστάιν και πτυχία πολλών ταχυτήτων με τη συνένωση ΤΕΙ – ΑΜΘ

Τους άξονες με τους οποίους αξιολογούν την κυοφορούμενη συγχώνευση του ΤΕΙ ΑΜΘ παρουσιάσει η δημοτική παράταξη που πρόσκειται στο ΚΚΕ

Οι θέσεις που παρουσίασε στην έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου όπου συζητήθηκε και το θέμα της συνένωσης του ΤΕΙ ΑΜΘ, με το Διεθνές Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και τα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και Σερρών, περιλαμβάνονται στο δελτίο τύπου της «Λαϊκής Συσπείρωσης»

Ακολουθεί το δελτίο τύπου του συνδυασμού

«Οι υπόλοιπες δημοτικές παρατάξεις αντιμετωπίζουν τη συγχώνευση με τη πιο χυδαία εκδοχή, δηλαδή τα οφέλη της Καβάλας»

«Τα κριτήρια με τα οποία αξιολογούμε τη συνένωση του ΤΕΙ – ΑΜΘ,  με το διεθνές Πανεπιστήμιο, συνοψίζονται στους παρακάτω άξονες:

  1. Από την πλευρά των φοιτητών: θα έχουν ένα σαφώς οριοθετημένο επιστημονικό αντικείμενο από το οποίο θα πάρουν πτυχίο, με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα και με μόνο αυτό το πτυχίο προϋπόθεση για εργασία;

Θα έχουν οργανωμένες φτηνές φοιτητικές εστίες για διαμονή και σίτιση, με οργανωμένες βιβλιοθήκες, δωρεάν ή πολύ φτηνά συγγράμματα κλπ;

Τίποτε από όλα αυτά δεν προβλέπονται στην εν λόγω συνένωση, όπου έχουμε Φρανκεστάιν ειδικότητες και πτυχία πολλών ταχυτήτων, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα.

  1. Οι οικογένειες των φοιτητών-σπουδαστών θα έχουν τη δυνατότητα να στέλνουν τα παιδιά τους να σπουδάσουν ή αυτό θα εξαρτάτε από τα εισοδήματά τους, με αποτέλεσμα τα φτωχά λαϊκά στρώματα να αποκλείονται;
  2. Το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό, θα είναι επαρκές σε αριθμό και σε γνωστικό επίπεδο, για να στελεχώσει το νέο πανεπιστημιακό ίδρυμα; Προβλέπονται προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με ικανοποιητικές αμοιβές σε όλα τα επίπεδα; Είναι γνωστά άλλωστε τα σοβαρά προβλήματα στο ΤΕΙ Καβάλας που προκύπτουν από την έλλειψη διδακτικού προσωπικού.
  3. Σε επίπεδο συνολικά κοινωνίας, η γνώση που “παράγεται” στα ανώτατα ιδρύματα διοχετεύεται στην υπηρεσία της εξυπηρέτησης των σύγχρονων λαϊκών αναγκών ή αυτή και τα οφέλη που δημιουργεί καταλήγουν σε λίγα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, που ορίζουν ποια μορφή ενέργειας θα κυριαρχεί στη παραγωγή (αυτοκινητοβιομηχανίες, διυλιστήρια κτ.λ.), ποιά φάρμακα θα παράγονται και με ποιά προτεραιότητα (φαρμακοβιομηχανίες); Μάλιστα η εξάρτηση της έρευνας από τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, έφτασε στο σημείο, όπου επιστημονική γνώσει «καταναλώνεται» για να παραχθούν αγαθά και προϊόντα με ημερομηνία λήξεις.

Οι προτεινόμενες συνενώσεις του ΣΥΡΙΖΑ, είναι συνέχεια των προηγούμενων αλλαγών στην ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση, είναι συνέχεια των συγχωνεύσεων του σχεδίου ΑΘΗΝΑ, είναι υλικά από την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, στη κατεύθυνση της διακήρυξης της Μπολόνια το 1999, με κύριο «στόχο τη βελτίωση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού συστήματος Ανώτατης Εκπαίδευσης».

Ο πυρήνας της στρατηγικής τους, για ανταγωνιστικούς απόφοιτους, ανταγωνιστικά Τμήματα, είναι αυτός ο απόφοιτος που έχει εκπαιδευτεί να μαζεύει προσόντα, αδιάφορο αν έχει πλήρη γνώση της επιστήμης του, είναι αυτός που είναι φτηνός εργαζόμενος, προσαρμόσιμος και ευέλικτος, αυτός που σκέφτεται για λογαριασμό της εταιρείας και όχι για τα δικαιώματά του. Ανταγωνιστικό Τμήμα είναι αυτό που έχει ένα πρόγραμμα σπουδών κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της αγοράς, ακόμα και αν αυτά είναι πρόσκαιρα, συγκυριακά (εδώ πετρέλαια, τουρισμός). Ανταγωνιστικό είναι το Τμήμα που προσελκύει χορηγούς, που δεν δίνει λεφτά για τη φοιτητική μέριμνα γιατί δεν είναι ανταποδοτική.

Σε ότι αφορά τα Τεχνολογικά Ιδρύματα, ότι γίνονται ανώτατα, σε καμιά περίπτωση δεν ισχύει, όταν διατηρούνται οι κατηγοριοποιήσεις πτυχίων και Τμημάτων στο ίδιο επιστημονικό αντικείμενο, διευρύνεται η κατηγοριοποίηση των Ιδρυμάτων, των Τμημάτων, των πτυχίων και των αποφοίτων.

Κανένα από τα παραπάνω κριτήρια δεν παίρνονται υπ’ όψη από τις υπόλοιπες δημοτικές παρατάξεις, που αντιμετωπίζουν τη συγχώνευση με τη πιο χυδαία εκδοχή, δηλαδή τα οφέλη της Καβάλας (ποιάς Καβάλας άραγε;) που θα προκύψουν από την έλευση περισσότερων (;) φοιτητών και οπωσδήποτε ανώτερης μόρφωσης αφού θα εισέρχονται στα νέα πανεπιστημιακά τμήματα με μεγαλύτερη βαθμολογία. Μένουν σε τέτοιου είδους αντιμετώπιση της συνένωσης, αφού στη στρατηγική του κεφαλαίου για την ανώτατη εκπαίδευση συμφωνούν με τα χίλια….

  1. Όχι στις συγχωνεύσεις που γίνονται με κριτήριο την εξοικονόμηση πόρων και οδηγούν σε συγκολλήσεις τμημάτων που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους.
  2. Σε κάθε επιστημονικό αντικείμενο να υπάρχει ένα και μοναδικό πτυχίο, πανεπιστημιακού επιπέδου.
  3. Ενιαία προγράμματα σπουδών/επιστημονικό αντικείμενο, που να υπηρετούν τις απαιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας, τις ανάγκες του λαού και όχι των μονοπωλίων.
  4. Το πτυχίο είναι η μοναδική προϋπόθεση για την πρόσβαση στο επάγγελμα.
  5. Όχι στη κατηγοριοποίηση Ιδρυμάτων, πτυχίων και αποφοίτων, που διευρύνεται σήμερα με τα διετή και μονοετή προγράμματα σπουδών.
  6. Άμεση κατάργηση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά. Καμιά σκέψη για δίδακτρα στα προπτυχιακά.
  7. Αναβαθμισμένα, σύγχρονα συγγράμματα που να ανταποκρίνονται στις σπουδές πανεπιστημιακού επιπέδου.
  8. Να παρθούν μέτρα για να μην πληρώσουν οι σπουδαστές και οι απόφοιτοι τις αλλαγές που θα γίνουν. Προγράμματα επιμόρφωσης στους απόφοιτους των ήδη υπαρχόντων Τμημάτων.
  9. Αποκλειστικά δωρεάν σπουδές. Δωρεάν σίτιση – στέγαση – μετακίνηση – αναλώσιμα – υλικά. Κατασκευή φοιτητικής εστίας για το νέο πανεπιστήμιο.
  10. Προσλήψεις μόνιμου διοικητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού.
  11. Κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας του ιδρύματος. Έξω οι εταιρείες από τις σχολές».