Η μοναδική αναφορά του Κυριάκου Μητσοτάκη για την ΑΜ-Θ στην ομιλία του στη ΔΕΘ

Έργα και παρεμβάσεις για Θεσσαλονίκη και... ΠΑΟΚ, αλλά καμία αναφορά για την Καβάλα-Ποια είναι τα 10 έργα τα οποία ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός από το Βελλίδειο-Ικανοποίηση από τον Χρήστο Μέτιο

Ελάχιστη Ανατολική Μακεδονία και καθόλου… Καβάλα περιείχε η κεντρική ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη το βράδυ του Σαββάτου 7 Σεπτεμβρίου 2019 από το Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Ο πρωθυπουργός έκανε μία σύντομη αναφορά και στον οδικό άξονα Δράμας-Αμφίπολης-Εγνατίας. Στο μέτωπο των οδικών υποδομών βασικό στοίχημα της κυβέρνησης είναι η ολοκλήρωση των κάθετων συνδέσεων της Εγνατίας Οδού. «Ο άξονας Δράμας-Αμφίπολης-Εγνατίας έχει ήδη μελετηθεί και δημοπρατείται εντός 18 μηνών, ενώ για τον δρόμο Θεσσαλονίκης- Έδεσσας, έργο δυστυχώς τελείως ανώριμο, οι μελέτες ξεκινούν άμεσα απ’ το υπουργείο υποδομών» σημείωσε.

Αυτή ήταν και η μοναδική του αναφορά για την περιοχή μας, ενώ ακόμη για τη Βόρεια Ελλάδα είπε ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η προστασία και ενίσχυση των μακεδονικών προϊόντων, με τη δημιουργία και διεθνή πιστοποίηση ενός συλλογικού σήματος για αυτά.

Επίσης, μίλησε για έναν νέο ρόλο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με στόχο την επόμενη διετία να γίνει μεταφορικός κόμβος για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Βαλκανική.

«Η Βόρεια Ελλάδα είναι ο χώρος τον οποίο κατεξοχήν αφορά η Ανάπτυξη για Όλους. Και το τρίπτυχο Επενδύσεις-Υποδομές-Καθημερινότητα ορίζει την εφαρμογή του» είπε στην ομιλία του στη ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος εξήγγειλε 10 έργα και πρωτοβουλίες για τη Θεσσαλονίκη, αλλά και συνολικά για τη Μακεδονία, που άλλα έχουν ήδη αρχίσει και υλοποιούνται, άλλα είναι σε φάση σχεδιασμού και άλλα θα προχωρήσουν αμέσως.

Τα έργα αυτά είναι:

  1. Προστασία και ενίσχυση των μακεδονικών προϊόντων με τη δημιουργία και διεθνή πιστοποίηση ενός συλλογικού σήματος για αυτά. Είναι αυτό που θα δηλώνει, πλέον, χωρίς αμφιβολίες, την ποιότητα και την προέλευσή τους, απέναντι σε κάθε ανταγωνιστή
  2. Σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και σιδηροδρόμων. Στόχος, την επόμενη διετία να γίνει μεταφορικός κόμβος για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Βαλκανική
  3. Ολοκλήρωση των κάθετων συνδέσεων της Εγνατίας Οδού. Ο άξονας Δράμας-Αμφίπολης-Εγνατίας έχει ήδη μελετηθεί και δημοπρατείται εντός 18 μηνών. Ενώ για το δρόμο Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, έργο δυστυχώς τελείως ανώριμο, όπως τόνισε, οι μελέτες ξεκινούν άμεσα απ’ το Υπουργείο Υποδομών. Με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, προχωρεί, επίσης, η αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, με την κατασκευή νέας, υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου
  4. Ανάπλαση της ΔΕΘ: Σε λίγες εβδομάδες θα είναι έτοιμο το Προεδρικό Διάταγμα και στις αρχές του 2020 θα προκηρυχθεί ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Στο διάστημα 2020-2021 θα είναι έτοιμες οι μελέτες και θα αναζητηθεί το μικτό σχήμα που θα χρηματοδοτήσει και θα ξεκινήσει την επένδυση
  5. Παραχώρηση 760 στρεμμάτων του Δημοσίου στην Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας. Το ακίνητο στην Περαία θα φιλοξενήσει το «Thess/Intec». Ένα νέο πάρκο καινοτομίας, το οποίο θα χρηματοδοτήσει η ιδιωτική πρωτοβουλία. Πρόκειται για ένα τεχνολογικό πάρκο που θα προσελκύσει επενδύσεις στην οικονομία της γνώσης
  6. Καθιέρωση στη δυτική Θεσσαλονίκη Ελεύθερης Ζώνης αποκλειστικά για επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό. Θα ιδρυθεί στο πρώην στρατόπεδο «Γκόνου», σε έκταση 670 στρεμμάτων, κατά το μοντέλο των αντίστοιχων ζωνών στα λιμάνια του Πειραιά και του Ηρακλείου. Όπως και εκεί, έτσι και εδώ οι επιχειρήσεις που θα εγκατασταθούν θα απαλλάσσονται από δασμούς και ΦΠΑ
  7. Οργάνωση της βιομηχανικής ζώνης στο Καλοχώρι που σήμερα ταλανίζεται από άναρχες εγκαταστάσεις, υστερήσεις σε υποδομές και περιβαλλοντικά προβλήματα. Μέσα στο 2020 λοιπόν θα συσταθεί Ειδική Εταιρία Ανάπτυξης που θα αναλάβει τη μετατροπή της περιοχής σε επιχειρηματικό πάρκο, κατά το πρότυπο ανάλογων εγκαταστάσεων στα Οινόφυτα
  8. Το κτιριακό απόθεμα του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά παίρνει σειρά για αξιοποίηση προς άλλη κατεύθυνση: Τα 24.000 τετραγωνικά μέτρα των κτιρίων του θα ρημάξουν αν δεν αποκτήσουν γρήγορα νέα χρήση, είπε ο κ. Μητσοτάκης και τόνισε πως τα περισσότερα θα ανακαινιστούν ως χώροι πολιτισμού και Ιστορίας, φιλοξενώντας 3 ξεχωριστά μουσεία: Το πρώτο, με ευρήματα από τις ανασκαφές του Μετρό. Το δεύτερο, για την Εθνική Αντίσταση και το τρίτο, για τον Προσφυγικό Ελληνισμό που ταυτίζεται με την Θεσσαλονίκη. Η δυτική πόλη αποκτά, έτσι, έναν τουριστικό και πολιτιστικό πόλο, παράλληλα με τον επιχειρηματικό κόμβο της Ελεύθερης Ζώνης
  9. Ανακατασκευή του γηπέδου του ΠΑΟΚ και της γύρω περιοχής
  10. Μετρό Θεσσαλονίκης: Με τα σημερινά δεδομένα η λειτουργία του Μετρό θα άρχιζε χωρίς τον Σταθμό Βενιζέλου, τέλη του 2022. Αλλά αυτό θα σήμαινε ένα έργο «κολοβό», είπε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε: Επιστρέφουμε, λοιπόν, στην αρχική λύση για τον σταθμό -με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων. Σύμφωνα, πάντα, με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, στο πλαίσιο του αρχαιολογικού νόμου και βάσει της πρακτικής που ακολουθήθηκε στο Σταθμό Αγίας Σοφίας. Έτσι, το Μετρό θα λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023

Χρήστος Μέτιος: Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες με χρονοδιάγραμμα και κοστολογημένες

Στο περιθώριο της ομιλίας του πρωθυπουργού, σε δηλώσεις του ο περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χρήστος Μέτιος σχολίασε: «Ο πρωθυπουργός ήταν απόλυτα συγκεκριμένος, ανακοίνωσε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες με χρονοδιάγραμμα, κοστολογημένες και δεσμεύτηκε ότι μέσα σε έναν χρόνο θα μπορέσουν αυτά να πραγματοποιηθούν ή να εξηγήσει τους λόγους γιατί κάποια θα καθυστερήσουν. Είναι αυτό που εκφράζει και ‘μένα, σε όσα έργα σχεδιάζουμε επιδιώκουμε το ίδιο και δηλώνω την ικανοποίησή μου για τον πρωθυπουργό και για όσα δρομολογεί».