Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας: Παραταξιακές «ναυμαχίες» για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού

Οι «μάχες» για τη διεκδίκηση της χερσαίας ζώνης και οι βαριές κουβέντες-Τι ειπώθηκε για Action Team, για τις «εξώσεις» από τον Πυθαγόρα και για τα "jukebox" ΜΜΕ

Το θέμα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Καβάλας «Απόστολος Παύλος» απασχόλησε κατά κόρον τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας το απόγευμα της Δευτέρας 3 Φεβρουαρίου 2020, με το θέμα να τίθεται προς συζήτηση ως έκτακτο με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, ως απότοκος της πρόθεσης της κυβέρνησης να αξιοποιήσει τα λιμάνια της χώρας και την ανακοίνωση του δήμου Καβάλας με την οποία αντιδράει στην άνευ όρων παράδοση του λιμανιού της πόλης σε ιδιώτες (διαβάστε τα ρεπορτάζ εδώ και εδώ).

Ο δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, τόνισε ότι δεν είναι κατά των ιδιωτικοποιήσεων, ούτε κατά της αξιοποίησης του λιμανιού, ωστόσο διερωτήθηκε «αν θέλουμε να διεκδικήσουμε τη χερσαία ζώνη», κάτι το οποίο ήταν και η ουσία του θέματος, με τους επικεφαλής των παρατάξεων και τους ανεξάρτητους δημοτικούς συμβούλους να εκφράζουν ποικίλες απόψεις, χωρίς να λείπουν και οι εντάσεις.

Υπέρ των επενδύσεων και της αξιοποίησης του λιμανιού, αλλά και της διεκδίκησης της χερσαίας ζώνης δήλωσε ο επικεφαλής του Τόπου της Ζωής μας, Μάκης Παπαδόπουλος, ενώ ο Βαγγέλης Παππάς ως επικεφαλής της Κοινωνικής Αποτελεσματικής Παρέμβασης τόνισε ότι το λιμάνι είναι η εικόνα της πόλης και ως εκ τούτου, τον πρώτο λόγο πρέπει να τον έχει ο δήμος και πρότεινε τη δημιουργία ενός δικτύου πόλεων με λιμάνι, ώστε να γίνει συλλογικά η διεκδίκηση των χερσαίων ζωνών.

Ο Ηλίας Καλανταρίδης από την Ανάσα για τον Δήμο δήλωσε υπέρ της αξιοποίησης του λιμανιού, αλλά όχι εις βάρος του δήμου, ενώ ο Άρης Βέρρος από τη Συμπαράταξη Πολιτών τόνισε ότι «Ο δημόσιος χώρος ανήκει σε όλους μας», προτείνοντας παράλληλα συνεργασία με τον ΟΛΚ για την ανάπλαση του λιμανιού.

«Πώς θα δώσουμε στο ιδιωτικό κεφάλαιο αυτά που χρυσοπλήρωνε ο λαός;» διερωτήθηκε ο Χρήστος Ποτόλιας από τη Λαϊκή Συσπείρωση, ενώ ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, Δημήτρης Βογιατζής δήλωσε ότι «αν γίνει ιδιωτικοποίηση παρόμοια με της FRAPORT, είναι εις βάρος του δήμου. Να γίνονται ιδιωτικοποιήσεις, αλλά σωστά».




«Δεν συμφωνώ με την εισήγηση. Έπρεπε να γίνει καλύτερη προετοιμασία για τέτοιο θέμα. Και τι εννοούμε χερσαία ζώνη; Μήπως πρέπει να οριοθετηθεί;», σχολίασε ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, Νίκος Ξανθόπουλος, ενώ στο ίδιο πνεύμα και ο Γιώργος Γραμμένος από την Ανάσα για τον Δήμο: «Πρέπει να δούμε αν μπορούμε και τι να κερδίσουμε από μια ιδιωτικοποίηση της χερσαίας ζώνης. Ποια είναι όμως αυτή η χερσαία ζώνη;».

«Να δείτε συντονισμένα και με την ΚΕΔΕ το νομικό πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης. Πώς μπορούν να παρέμβουν οι δήμοι; Δύσκολο να αποχαρακτηριστούν οι χώροι», ανέφερε ο ανεξάρτητος, πλέον, δημοτικός σύμβουλος, Κώστας Κουνάκος, ενώ ο Γιάννης Μούτλιας από τον Τόπο της Ζωής μας δήλωσε: «Δεν είχαμε καμία εισήγηση. Μας απαξιώνει η διοίκηση. Επίσης, είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη που έχει κρατικά λιμάνια. Αριστερά φτερουγίσματα νιώθουν κάποιοι», προκαλώντας τη σφοδρή αντίδραση του δημάρχου, ο οποίος έκανε λόγο για «μαθήματα φιλελευθερισμού από έναν φιλελεύθερο», ενώ ο πρόεδρος του Σώματος, Κωνσταντίνος Πεφάνης προειδοποίησε τον κ. Μούτλια ότι αν δεν ανακαλέσει και συμπεριφερθεί εκ νέου με τον ίδιο τρόπο, θα τον αποβάλει.

«Δεν μπορούμε να βάφουμε όπου θέλουμε»

Ο κ. Μουριάδης, μετά από ερώτηση δημοτικού συμβούλου της αντιπολίτευσης, σχολίασε και την πρωτοβουλία της Action Team να βάψει τις λαμαρίνες σε υπό κατασκευή οικοδομή στους πεζοδρόμους της πόλης (διαβάστε εδώ το ρεπορτάζ), λέγοντας «Ναι στην πρωτοβουλία, αλλά δεν μπορούμε να βάφουμε όπου θέλουμε».

Πληροφόρησε, επίσης, ότι την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2020 θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη για το θέμα της μελέτης της πεσμένης γέφυρας, της περιμετρικής και των διοδίων, ενώ διερωτήθηκε για το «πού θα κάνουν τα μετωπικά».

Όσον αφορά το θέμα της εισόδου των οχημάτων χρηματαποστολών στους πεζοδρόμους Παύλου Μελά και Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο δήμαρχος μετέφερε στο Σώμα τη διαβεβαίωση της Τράπεζας της Ελλάδος ότι σε περίπου ένα εξάμηνο, τα οχήματα θα μπαίνουν στην τράπεζα από την πίσω πλευρά, μόλις τελειώσουν οι εργασίες στον εσωτερικό προαύλιο χώρο.

Όσον αφορά τη χρήση του κτιρίου του «Πυθαγόρα», ο κ. Μουριάδης προειδοποίησε ότι όποιος Σύλλογος δεν είναι συνεπής στις οικονομικές του υποχρεώσεις, θα βγει από το κτίριο.

Ο κ. Μουριάδης σχολίασε και τις επιθέσεις που δέχεται από συγκεκριμένα ΜΜΕ της πόλης, ενώ ξεκαθάρισε, με αφορμή σχετική ερώτηση, ότι όποιος δε διαθέτει φορολογική ενημερότητα, δεν μπορεί να λάβει και λεφτά από τον δήμο. «Πρόκειται για ΜΜΕ που αγοράστηκαν και τολμούν να το παίζουν ειδικοί και δηλώνουν ότι θα σώσουν την Καβάλα. Άνθρωποι που χρωστούν στους εργαζομένους τους και εν μια νυκτί τους απέλυσαν και λειτουργούν σαν jukebox. Να ξεκαθαρίσω, πάντως, ότι ένας που δεν έχει φορολογική ενημερότητα δεν μπορεί να παίρνει λεφτά, ακόμα και αυτά που δικαιούται», ανέφερε χαρακτηριστικά.