Μάκης Παπαδόπουλος: Καβάλα, ξύπνα! ΟΧΙ στην υποβάθμιση του εμπορικού λιμένα!

«Καμπανάκι» του επικεφαλής του Τόπου της Ζωής μας με αφορμή τη νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής Καβάλας-Θεσσαλονίκης

Έναν σιδηροδρομικό άξονα που θα μετατρέψει το εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος Β΄» σε «πρωταγωνιστή» και θα αναβαθμίσει τον ρόλο της Καβάλας ζητά με ανακοίνωσή του ο Μάκης Παπαδόπουλος, κρούοντας τον «κώδωνα» του κινδύνου υποβάθμισης της περιοχής μας σε περίπτωση που προχωρήσει η σιδηροδρομική χάραξη που προωθεί ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας.

Ο δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής του Τόπου της Ζωής μας αναφέρεται σε «κύκλους συμφερόντων» που υπονομεύουν τη σιδηροδρομική γραμμή Καβάλας-Δράμας-Σερρών γιατί φοβούνται ότι θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά σε βάρος της Θεσσαλονίκης και ζητά ο Δήμος Καβάλας να «συστρατευτεί» μαζί με τη Δράμα και τις Σέρρες σε έναν αγώνα διεκδίκησης των κοινών μας συμφερόντων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του Μάκη Παπαδόπουλου.

Είναι ώρα για μία ισχυρή διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων μας…

«Αυτές τις ημέρες πληροφορηθήκαμε ότι ο ΟΣΕ προωθεί την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών όρων για τη χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας μήκους 155 χλμ μέσω Ασπροβάλτας.

Δυστυχώς, η προτεινόμενη χάραξη μέσω Ασπροβάλτας “απομακρύνει” το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας από τη βαλκανική και ευρωπαϊκή ενδοχώρα και εξυπηρετεί μόνο τοπικά συμφέροντα της Θεσσαλονίκης και της Περιφέρειάς της.

Έχουμε υποστηρίξει έγκαιρα και συστηματικά την πρόταση για τη χάραξη νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης της Καβάλας προς τα δυτικά με τη Θεσσαλονίκη και τη Σόφια μέσω Δράμας, Σερρών και Προμαχώνα (ίδιου μήκους 155 χλμ με τη χάραξη μέσω Ασπροβάλτας) και προς τα ανατολικά με τη χάραξη Ν. Καρβάλη-Τοξότες και Κομοτηνή-Ποντκόβα-Βουλγαρία.

Ο άξονας αυτός θα μετατρέψει την Καβάλα και το εμπορικό λιμάνι μας σε “πρωταγωνιστή” σε ολόκληρη τη βόρεια ακτή του Αιγαίου και θα αναβαθμίσει σημαντικά την αναπτυξιακή δυναμική της Καβάλας και της κάθε πόλης που θα συμμετέχει σε αυτόν τον άξονα σε εθνικό, περιφερειακό και Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Είναι επίσης πολύ σημαντικό ότι ο άξονας αυτός θα ενισχύσει τα εθνικά και ευρωπαϊκά συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή.

Ορισμένοι κύκλοι συμφερόντων υπονομεύουν τον σιδηροδρομικό άξονα Καβάλας-Δράμας-Σερρών, γιατί θα μετατραπεί σε έναν νέο ανταγωνιστικό άξονα δυτικά της Θεσσαλονίκης και θα ενισχύσει την ελκυστικότητα του εμπορικού λιμανιού της Καβάλας.

Εμείς όμως το θέλουμε και πρέπει να αγωνιστούμε για να το πετύχουμε.

Διεκδικούμε:

  • Αλλαγή της προτεινόμενης χάραξης Θεσσαλονίκης-Καβάλας μέσω Ασπροβάλτας και σύνδεση μέσω Δράμας και Σερρών.
  • Σιδηροδρομική σύνδεση της Ν.Καρβάλης με Τοξότες-Κομοτηνή-Ποντκόβα-Βουλγαρία.
  • Ολοκλήρωση των έργων στο εμπορικό λιμάνι.
  • Επιτάχυνση της κατασκευής του οδικού άξονα Ε61 Καβάλα-Δράμα-Σέρρες.

Δεν θα δεχτούμε καμία άλλη υποβάθμιση των συμφερόντων μας.

Είναι ώρα για μία ισχυρή διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων μας σε συνεργασία με τη Δράμα και τις Σέρρες».