Ο Μάκης Παπαδόπουλος θέλει Δράμα και Σέρρες στη Σιδηροδρομική Εγνατία

Ανακοίνωση του επικεφαλής του συνδυασμού «Ο τόπος της ζωής μας» με διευκρινήσεις για τα πλεονεκτήματα της αλλαγής χάραξης που προτείνει

Διευκρινήσεις προκειμένου να μη συγχύσεις στον δημόσιο διάλογο σχετικά με τη Σιδηροδρομική Εγνατία δίνει με ανακοίνωση του ο επικεφαλής του «Τόπου της ζωής μας». Ο Μάκης Παπαδόπουλος ξεκαθαρίζει ότι η παράταξη του προσεγγίζει με τεχνοκρατικά και αναπτυξιακά κριτήρια το ζήτημα εδώ και 6 χρόνια γι’ αυτό και προτείνει την αλλαγή στη σχεδίαση με την ένταξη των Σερρών και της Δράμας στο νέο δίκτυο.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου του συνδυασμού «Ο τόπος της ζωής μας»

«Θέλουμε ουσιώδης διαβούλευση με Δράμα και Σέρρες για τη σιδηροδρομική Εγνατία»

«Το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του εμπορικού λιμένα Καβάλας με τη Βαλκανική και Ευρωπαϊκή ενδοχώρα είναι πολύ σοβαρό ζήτημα για να αντιμετωπίζεται με μικροπολιτικές, μικροκομματικές και προσωπικές αντιπαραθέσεις.

Εμείς το προσεγγίζουμε εδώ και έξι χρόνια με τεχνοκρατικά και αναπτυξιακά κριτήρια και το έχουμε συζητήσει στις αναπτυξιακές ημερίδες που διοργανώσαμε το 2015 και το 2017.

Θέλουμε ωστόσο να δώσουμε μερικές διευκρινίσεις, ώστε να μη δημιουργούνται συγχύσεις στον δημόσιο διάλογο:

Η σχεδιαζόμενη γραμμή Ν. Φιλαδέλφειας Θεσσαλονίκης (και όχι Ωραιοκάστρου) – Αμυγδαλεώνα – Ν. Καρβάλης Καβάλας (μέσω Ασπροβάλτας) σχεδιάζεται για να λειτουργήσει πρόσθετα και σαν μία «προαστιακή» γραμμή που θα εξυπηρετεί τη Θεσσαλονίκη και την περιφέρειά της. Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδιάζονται 5 σταθμοί και 2 στάσεις μέχρι την Αμφίπολη.

Ο τρόπος σύνδεσης του εμπορικού λιμανιού Καβάλας με τα Βαλκάνια θα κρίνει πόσο ανταγωνιστικό θα είναι απέναντι στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης.

Το λιμάνι μας έχει το πλεονέκτημα – δυνατότητα ότι είναι το δεύτερο βαθύτερο στη χώρα (μετά από αυτό του Πειραιά) και το μοναδικό στη βόρεια ακτή του Αιγαίου που θα μπορεί να δεχτεί τα μεγάλα πλοία κατηγορίας Suezmax. Αν η σιδηροδρομική σύνδεση με την ενδοχώρα γίνει μέσω Θεσσαλονίκης ή Αλεξανδρούπολης, τότε το εμπορικό μας λιμάνι χάνει το πλεονέκτημα αυτό σε σχέση με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης.

Αντίθετα, η σιδηροδρομική σύνδεση μέσω Δράμας – Σερρών – Βουλγαρίας θα μας κάνει ανταγωνιστικούς με τη Θεσσαλονίκη και η σύνδεση μέσω Τοξοτών – Κομοτηνής – Νυμφαίας – Βουλγαρίας με την Αλεξανδρούπολη.

Η σύνδεση μέσω Δράμας – Σερρών μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα ως προς την ολοκλήρωση του έργου, καθώς θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι περιοχές από τις οποίες διέρχεται η υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Δράμας – Σερρών,  διευκολύνοντας έτσι τις απαλλοτριώσεις και τις αδειοδοτήσεις.

Η αλλαγή χάραξης δε θα προκαλέσει σημαντική καθυστέρηση στην ωρίμανση του έργου, καθώς η μελέτη που τέθηκε σε διαβούλευση αφορά μόνο τη χάραξη, χωρίς να έχουμε μπει στις “βαριές” τεχνικές μελέτες που θα καθορίσουν την εκτέλεση του έργου.

Εμείς θέλουμε να γίνει ουσιώδης διαβούλευση και σε τοπικό επίπεδο αλλά και με τους φορείς της Δράμας και των Σερρών».