Το ΚΚΕ Καβάλας «πήγε» στο λιμάνι

Το Λιμεναρχείο και τον ΟΛ Καβάλας επισκέφτηκε κλιμάκιο της Τομεακής Επιτροπής του ΚΚΕ Καβάλας

Κλιμάκιο της ΤΕ Καβάλας του ΚΚΕ αποτελούμενο από το Βασίλη Καταπόδη , Γραμματέα της ΤΕ, Χρήστο Ποτόλια Δημοτικό Σύμβουλο Καβάλας με τη Λαϊκή Συσπείρωση και τη Ρούλα Χατζητοπαλούδη, μέλος του Γραφείου Τύπου πραγματοποίησαν συναντήσεις με το Λιμενάρχη Καβάλας και τη Διευθύνουσα Σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας.

Στην συνάντηση με τον Λιμενάρχη έγινε αναφορά από το κλιμάκιο του Κόμματος στο αντιδραστικό νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση σχετικά με τις διαδηλώσεις το οποίο συμπεριλαμβάνει και τις υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος αντιδραστικοποιώντας περαιτέρω το ρόλο τους. Επίσης τη συζήτηση απασχόλησαν οι εξελίξεις στις ελληνοτουρκικές  σχέσεις και τους γενικότερους  ανταγωνισμούς στην ευρύτερη περιοχή με αφορμή το διακηρυγμένο ενδιαφέρον του Αμερικάνικου παράγοντα και για το λιμάνι της Καβάλας. Τα στελέχη του ΚΚΕ ενημερώθηκαν επίσης και για τις ελλείψεις σε προσωπικό και μέσα καθώς από το 2014 η μείωση του προσωπικού στο Σώμα ανήλθε στο 30% ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία 15ετία μόλις 1 καινούργιο όχημα διατέθηκε στο Σώμα. Οι ανάγκες δε σε πλωτά μέσα ιδιαίτερα σε περιόδους που αυξάνονται οι προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές είναι μεγάλες.

Στην συνάντηση με τη Διευθύνουσα Σύμβουλο στον ΟΛΚ τα στελέχη του ΚΚΕ επισήμαναν τις αρνητικές εξελίξεις  που θα φέρει μια επικείμενη ιδιωτικοποίηση του εμπορικού λιμανιού καθώς και την όξυνση των ανταγωνισμών για τον έλεγχο των λιμανιών ανάμεσα σε μερίδες του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου.  Για το ΚΚΕ η καπιταλιστική ανάπτυξη δε συναντιέται με τις λαϊκές ανάγκες και προτεραιότητες. Τα λιμάνια της Καβάλας, συνολικά τα λιμάνια και οι υποδομές της χώρας μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες, μόνο όταν περάσουν στα χέρια του λαού και γίνουν κοινωνική περιουσία. Μόνο όταν η εργατική τάξη πάρει την εξουσία στα χέρια της και θέσει όλες τις παραγωγικές δυνάμεις με επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό στην υπηρεσία της ικανοποίησης των κοινωνικών αναγκών.

Έγινε δε ξεκάθαρο από τη συζήτηση ότι ο ΟΛΚ όπως και οι 10 Οργανισμοί λιμένος πανελλαδικά ανήκουν αποκλειστικά στο ΤΑΙΠΕΔ με ότι αυτό συνεπάγεται. Το γεγονός πως δεν υπάρχει προς το παρόν επίσημη αναφορά  για εκδήλωση ενδιαφέροντος εκμετάλλευσης του λιμανιού «Απόστολος Παύλος» από Ιδιώτη δε σημαίνει πως το ΤΑΙΠΕΔ δεν προσπαθεί να στρώσει το έδαφος με μια σειρά κινήσεις στην κατεύθυνση της «αναβάθμισης» του εμπορικού λιμανιού στο όνομα της κρουαζιέρας, του τουρισμού και συνολικά των επενδύσεων που θα προκύψουν  και από τα οποία ο Καβαλιώτικος λαός δεν έχει να κερδίσει τίποτα. Επομένως οι παρεμβάσεις που είναι προγραμματισμένες και θα χρηματοδοτηθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό  θα αποτελέσουν την καλύτερη «προίκα» για μια μελλοντική ιδιωτικοποίηση.