Μάκης Παπαδόπουλος: Απούσα η Καβάλα από τις εξελίξεις για «Φίλιππος Β’» και Σιδηροδρομική Εγνατία

Ανακοίνωση του επικεφαλής του «Τόπου της ζωής μας» για τις μεγάλες και μόνιμες διεκδικήσεις του Δήμου

Με αφορμή την κινητικότητα που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στο θέμα του εμπορικού λιμανιού της Ν. Καρβάλης αλλά και της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ο Μάκης Παπαδόπουλος διαπιστώνει ότι ο Δήμος Καβάλας είναι απών από τις εξελίξεις. Ο επικεφαλής του συνδυασμού «Ο τόπος της ζωής μας» επισημαίνει ότι η Καβάλα δεν πρέπει να μείνει εκτός των χρηματοδοτήσεων νέων έργων και παραθέτει μια σειρά από διεκδικήσεις που θα πρέπει να έχει.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου του συνδυασμού «Ο τόπος της ζωής μας»

«“Το τρένο” της ανάπτυξης δεν πρέπει να χαθεί ξανά για την Καβάλα»

«Το τελευταίο δεκαήμερο υπάρχει κινητικότητα για τα θέματα που διαχρονικά «ταλαιπωρούν» το εμπορικό λιμάνι της Ν. Καρβάλης:

  • Εξαγγέλθηκαν από την κεντρική κυβέρνηση έργα 40 δισεκατομμυρίων ευρώ χωρίς να υπάρχει κανένα έργο ενταγμένο για την περιοχή μας.
  • Το ΤΑΙΠΕΔ αναγνωρίζει τη σημασία του εμπορικού λιμανιού και προωθεί την αξιοποίησή του.
  • Η Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζει για να απορροφηθούν πόροι για τα σιδηροδρομικά δίκτυα της χώρας, καθώς έχουν απορροφηθεί μόνο 200 εκατομμύρια ευρώ από τα 1,2-1,4 δισεκατομμύρια ευρώ που προβλέπονταν.
  • Προχωρά ο σχεδιασμός της σιδηροδρομικής Εγνατίας Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη όχι από τη βέλτιστη γραμμή Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Δράμα – Καβάλα, η οποία συνδέει το λιμάνι μας απευθείας με τον Ανατολικό Διάδρομο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, αλλά από την “προαστιακού τύπου” γραμμή Θεσσαλονίκη – Ασπροβάλτα – Αμφίπολη.
  • Προχωρά επίσης ο σχεδιασμός του νέου ΕΣΠΑ.

Οι εξελίξεις τρέχουν χωρίς τη δική μας συμμετοχή.

Ο Δήμος Καβάλας είναι απών από όλες αυτές τις διεργασίες.

Για εμάς τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: το εμπορικό λιμάνι μπορεί να γίνει βασικός μοχλός ανάπτυξης για τον τόπο μας.

Για να γίνει όμως αυτό, το λιμάνι πρέπει να ολοκληρωθεί και να μπορεί να συνδεθεί απευθείας με την Βαλκανική και Ευρωπαϊκή ενδοχώρα, όχι απλά μέσω Θεσσαλονίκης ή Αλεξανδρούπολης.

Σε καμία περίπτωση η Καβάλα δεν πρέπει να μείνει “έξω” από τις αναμενόμενες χρηματοδοτήσεις νέων έργων, και σήμερα και στο νέο ΕΣΠΑ.

Διεκδικούμε:

  1. Τώρα, έναρξη του έργου σιδηροδρομικής σύνδεσης του εμπορικού λιμανιού της Ν. Καρβάλης με τους Τοξότες Ξάνθης, καθώς το έργο ολοκληρώνεται πλήρως ως προς τις μελέτες του.
  2. Άμεση βελτίωση και αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Τοξότες Ξάνθης – Δράμα – Σέρρες – Προμαχώνας.
  3. Άμεση ένταξη στον κεντρικό σχεδιασμό της σιδηροδρομικής σύνδεσης Κομοτηνή – Ποντκόβα (Βουλγαρία), που θα συνδέσει την Καβάλα με το παραποτάμιο λιμάνι του Ρούσε στον Δούναβη και θα λειτουργήσει ως παράκαμψη των Δαρδανελλίων.
  4. Σιδηροδρομική σύνδεση Καβάλας – Θεσσαλονίκης μέσω νέας γραμμής Δράμας – Σερρών.
  5. Προώθηση της κατασκευής του οδικού άξονα Ε61 Καβάλα-Δράμα-Σέρρες.

Τέλος, διεκδικούμε την ολοκλήρωση των χερσαίων εγκαταστάσεων του εμπορικού λιμανιού και την απόκτηση βάθους για πλοία Suez Max».