ΚΚΕ: Παρέμβαση στη Βουλή για τα μαζικά κρούσματα κορονοϊού στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καβάλας

Ερώτηση δύο βουλευτών του κόμματος στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως

9κρούσματα κορονοϊού [τα 6 σε εκπαιδευτικούς και τα 3 σε μαθητές] εντοπίστηκαν στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καβάλας και με αφορμή το γεγονός το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος «καλεί» την υπουργό Παιδείας να απαντήσει σε μία σειρά ερωτημάτων που αφορά στη διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία γενικότερα.

Με κοινοβουλευτική ερώτησή τους προς τη Νίκη Κεραμέως οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης ρωτούν να μάθουν τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες γύρω από την ασφαλή λειτουργία τόσο του Ειδικού Σχολείου της Καβάλας όσο και των σχολικών μονάδων εν γένει, καθώς και για προληπτικές ενέργειες, όπως την αποσυμφόρηση των μαθητικών δρομολογίων, τους εμβολιασμούς των εκπαιδευτικών, τη διενέργεια συχνών τεστ σε εκπαιδευτικό προσωπικό και μαθητές κ.ο.κ.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης Δελή-Στολτίδη σε Κεραμέως.

«Μέρα τη μέρα μεγαλώνει εύλογα η ανησυχία μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών λόγω των κρουσμάτων κορονοϊού που εντοπίζονται σε σχολεία της ΠΕ Καβάλας, με αποτέλεσμα πολλά τμήματα να παραμένουν κλειστά. Τα κρούσματα αφορούν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τα Γυμνάσια.

Τα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ παραμένουν και αυτά κλειστά με απόφαση της Κυβέρνησης, που εφαρμόζει τη γνωστή πλέον τακτική του «άνοιξε-κλείσε» με ό,τι προβλήματα αυτή συνεπάγεται στη ψυχολογία, την κοινωνικοποίηση, την ολοκληρωμένη μαθησιακή διαδικασία για τους μαθητές, αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.

Αποκορύφωμα της όλης κατάστασης, που αποδεικνύει ότι η κυβερνητική πολιτική δεν έχει ως γνώμονα τις ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους, αποτελεί η μαζική συρροή κρουσμάτων στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καβάλας, όπου καταγράφηκαν 9 κρούσματα (6 εκπαιδευτικοί – 3 μαθητές) σε μία ημέρα.

Γεγονός στο οποίο οδηγηθήκαμε με «μαθηματική ακρίβεια» από την κυβερνητική πολιτική που διατηρεί την υποστελέχωση των Ειδικών σχολείων όλων των βαθμίδων, με μεγάλη αναλογία μαθητών προς εκπαιδευτικό προσωπικό, με ελλείψεις σε ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό. Καμία μέριμνα δεν δόθηκε για αύξηση των κονδυλίων για αυξημένα δρομολόγια με στόχο τη μείωση του συγχρωτισμού των παιδιών. Υπενθυμίζουμε ότι οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου συνεχίζουν να μετακινούνται 3 και 4 μαζί σε κάθε ταξί! Άλλωστε η ίδια κατάσταση ισχύει συνολικά με τις μαθητικές μετακινήσεις σε όλη την ΠΕ Καβάλας με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ και του αστικού ΚΤΕΛ.

Επιπρόσθετα καμία πρόνοια δεν υπάρχει για μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ στο χώρο του σχολείου για εκπαιδευτικούς, αλλά και για μαθητές στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, ενώ οι εκπαιδευτικοί δεν βρίσκονται στον άμεσο προγραμματισμό για τον αναγκαίο εμβολιασμό.

Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, πριν λίγες μέρες έληξε η σύμβαση 14 καθαριστριών μερικής απασχόλησης που είχαν προσληφθεί από τον Δήμο Καβάλας και συνεπικουρούσαν το έργο των υπολοίπων καθαριστριών σχολικών κτιρίων (από τις οποίες επίσης ελάχιστες μόνιμες, οι υπόλοιπες είναι με διετή σύμβαση στη συντριπτική τους πλειοψηφία μερικής απασχόλησης). Μία από τις 14 καθαρίστριες των οποίων οι συμβάσεις δεν ανανεώθηκαν, απασχολούταν στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και η απόλυσή της επιδείνωσε την ούτως ή άλλως δύσκολη κατάσταση σε ένα σχολείο με εύλογες επιπρόσθετες ανάγκες για απολυμάνσεις και τακτική καθαριότητα.

Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο κλείνει ολοκληρωτικά για δεύτερη φορά, ενώ τμήματά του είχαν κλείσει ακόμα μία φορά σε προηγούμενη φάση. Διακόπτεται έτσι απότομα η συνέχεια της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας που αν αποτελεί επιβαρυντικό παράγοντα για τη ψυχοσύνθεση και την κοινωνικοποίηση παιδιών και εφήβων, για το σύνολο του μαθητικού δυναμικού, για τους μαθητές του Ειδικού σχολείου αποτελεί επιπλέον παράγοντα ακύρωσης της προόδου που επιτυγχάνεται από τις υπερπροσπάθειες του εκπαιδευτικού προσωπικού και αφορούν την ανάπτυξη ειδικών δεξιοτήτων, την καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης και προσωπικής επικοινωνίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, όροι που συμβάλουν στην πνευματική καλλιέργεια και ανέλιξη, την ψυχοκινητική ανάπτυξη, την κοινωνική ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Οι γονείς των παιδιών αυτών καλούνται τώρα να σηκώσουν ακόμα περισσότερα βάρη από αυτά που ούτως ή άλλως σηκώνουν λόγω της έλλειψης ολοκληρωμένης κρατικής στήριξης του έργου που επιτελούν. Για τις ανάγκες τους όλες οι κυβερνήσεις επιδεικνύουν διαχρονικά πλήρη αδιαφορία, αφού και η κρατική μέριμνα αποτελεί «κόστος».

Στις παραδοξότητες των υγειονομικών πρωτοκόλλων εντάσσεται και το γεγονός ότι το συστεγαζόμενο Ειδικό Νηπιαγωγείο δεν κλείνει, αλλά παράλληλα δεν παίρνεται και κανένα μέτρο για την ασφαλή απρόσκοπτη λειτουργία του.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα λάβει:

  • Για την ασφαλή λειτουργία του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του Ειδικού Νηπιαγωγείου Καβάλας;
  • Για την αναγκαία αποσυμφόρηση και τη μείωση της αναλογίας εκπαιδευτικών-μαθητών, με προσλήψεις του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού με μόνιμη σχέση εργασίας, τη μονιμοποίηση των σημερινών ελαστικά εργαζόμενων, την αξιοποίηση κατάλληλων αιθουσών και κτιρίων;
  • Για την αύξηση της χρηματοδότησης των μαθητικών μετακινήσεων, ώστε να αυξηθούν τα δρομολόγια και να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών στα ΜΜΜ. Ιδιαίτερα, τι άμεσες ενέργειες θα κάνει για τη μετακίνηση των παιδιών των ειδικών σχολείων;
  • Για την επαναπρόσληψη των 14 καθαριστριών και τη μετατροπή όλων των συμβάσεων εργασίας όλων των καθαριστριών σχολικών κτιρίων σε αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης, ώστε να καλύπτονται οι μεγάλες ανάγκες στην καθαριότητα των σχολείων;
  • Για τον άμεσο εμβολιασμό του προσωπικού που υπηρετεί στα ειδικά σχολεία;
  • Για τη διενέργεια τεστ σε εβδομαδιαία βάση για όλους τους εκπαιδευτικούς και το βοηθητικό προσωπικό, καθώς και για μαθητές στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, στον χώρο του σχολείου;

Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Στολτίδης Λεωνίδας