Χρήστος Ποτόλιας για καταγγελίες στο ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας: Το θέμα δεν είναι τα πρόσωπα, αλλά τα εργασιακά δικαιώματα…

Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης καλεί τους εργαζόμενους (και) στον Πολιτισμό να διεκδικήσουν όσα δικαιούνται και τονίζει ότι η «εστίαση» στον Θοδωρή Γκόνη δεν ήταν παρά προσπάθεια «αντιπερισπασμού»

Εμμένει στο θέμα των διαδικτυακών καταγγελιών κατά του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας [διαβάστε περισσότερα πατώντας εδώ] ο Χρήστος Ποτόλιας για τον οποίο η υπόθεση δεν έχει «κλείσει», κάνοντας λόγο για «κουκούλωμα».

Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης σημειώνει πως η όλη «συζήτηση» που ξεκίνησε μετά τις καταγγελίες των τριών ηθοποιών που συνεργάστηκαν προ διετίας με το Δημοτικό Θέατρο της Καβάλας κακώς περιορίστηκε γύρω από το πρόσωπο του Θοδωρή Γκόνη και την καλλιτεχνική του προσφορά, «προσφορά που ποτέ δεν αμφισβητήσαμε», όπως λέει χαρακτηριστικά.

Ο κ. Ποτόλιας και η παράταξή του θεωρούν ότι το μείζον θέμα που θα πρέπει να εξεταστεί είναι τα εργασιακά δικαιώματα των ανθρώπων που υπηρετούν τον Πολιτισμό και τους καλεί να «συνεχίσουν και να δυναμώσουν τις πρωτοβουλίες τους στο κίνημα και με τη δράση τους και την τέχνη τους».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης Ποτόλια-Λαϊκής Συσπείρωσης.

Ἆρον ἆρον, σταύρωσον αὐτόν…. ἢ Δόξασον;

«Με συνοπτικές διαδικασίες και με μια γρήγορη προσπάθεια, οχυρωμένοι πίσω από την προσφορά στον πολιτισμό και στο ΔΗΠΕΘΕ του καλλιτεχνικού διευθυντή του, προσφορά που ποτέ δεν αμφισβητήσαμε, που έγινε το τελευταίο διάστημα, πήγε να «κουκουλωθεί» το θέμα με τις καταγγελίες εργαζομένων σχετικά με τις συνθήκες και τα δικαιώματα εργασίας τους στο ΔΗΠΕΘΕ. Σε αυτή την προσπάθεια «ρίχτηκαν με ζήλο» θεσμικοί, εξωθεσμικοί και παραθεσμικοί παράγοντες. Φυσικά από κοντά και η «αντιπολίτευση», που πολύ βολικά και γι’ αυτήν, το θέμα το περιόρισε στο επίπεδο προσώπων.

Επιμένουμε ότι η υπόθεση των καταγγελιών στο ΔΗΠΕΘΕ (συμβάσεις, αμοιβές, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, κάλυψη ατυχημάτων εν ώρα εργασίας, συνθήκες εργασίας -θέρμανση, ωράρια κ.ά.- μη αμειβόμενη εργασία -πρόβες, μικρότερη ή μεγαλύτερη διάρκεια προετοιμασίας, αριθμός παραστάσεων κ.ά.-) πρέπει να εξεταστούν, να διαλευκανθούν, να δοθούν απαντήσεις και όχι συγκάλυψη με εξπρές «διαδικασίες» και με δηλώσεις που αφορούν μόνο στην προσωπικότητα του καλλιτεχνικού Δ/ντη.

Είναι πολύ βολικό να εστιάζεται η υπόθεση σε πρόσωπα και όχι στις συνθήκες εργασίας και στα δικαιώματα των εργαζόμενων στους χώρους εργασίας. Δικαιώματα που τα κόμματα εξουσίας, μαζί με τους τοπικούς εκπροσώπους τους στους δήμους, τα έχουν τσαλαπατήσει για τα συμφέροντα της τάξης που έχει τη εξουσία, την οποία με ζήλο υπηρετούν. Ιδιαίτερα στις μέρες μας που η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο που ετοιμάζει για τα εργασιακά με το οποίο προωθείται η κατάργηση του 8ώρου, η θέσπιση του 10ώρου μετά το 1920 που είχε καταργηθεί, η σύνδεση του ωραρίου και τις σχέσεις εργασίας με την παραγωγικότητα κάθε επιχείρησης ή κλάδου, η πλήρης απελευθέρωση των ατομικών συμβάσεων εργασίας, η απογείωση των υπερωριών έως και 150 ώρες, μέτρα που αποτελούν κόλαση για τη ζωή εκατομμυρίων εργαζομένων.

Καλούμε τους εργαζόμενους στον πολιτισμό, πέρα από δικαστικές και άλλες διεκδικήσεις, να συνεχίσουν και να δυναμώσουν τις πρωτοβουλίες τους στο κίνημα και με τη δράση τους και την τέχνη τους, την εύστοχη ιδεολογική-πολιτική διαπάλη και την έκφρασή της στις δραστηριότητες, στο πλαίσιο πάλης, στα αιτήματα, να συντονιστούν με τα άλλα τμήματα των εργαζομένων που υποφέρουν από τον ίδιο ταξικό αντίπαλο.

Ταυτόχρονα χρειάζεται να πολλαπλασιαστούν οι φωνές αμφισβήτησης όχι μόνο της κυβέρνησης, των αστικών κομμάτων και των τοπικών υποστηριχτών τους, αλλά συνολικότερα του συστήματος της εκμετάλλευσης. Ενός συστήματος που εχθρεύεται την αφυπνιστική τέχνη και πετά στο περιθώριο της εργασίας και της ζωής ολόκληρα τμήματα της πιο πολύτιμης παραγωγικής δύναμης, που είναι ο εργαζόμενος άνθρωπος.

Θεωρούμε ότι το ατομικό θάρρος, η αντοχή απέναντι σε φαινόμενα καταπάτησης εργατικών δικαιωμάτων, μπορεί να αναπτυχθεί στο έδαφος της συλλογικότητας, της συναδελφικότητας, της αλληλεγγύης, που είναι το πραγματικό «δίχτυ ασφαλείας» κάθε εργαζόμενου, κάθε νέας και νέου, και όχι με το «ατομικό Εγώ». Η ασπίδα προστασίας χτίζεται μέσα στον συλλογικό αγώνα για να ξεριζωθεί το αγκάθι της εκμετάλλευσης και καταπίεσης, που ξεσκίζει τις σύγχρονες δυνατότητες να ζήσουμε όπως μας αξίζει τον 21ο αιώνα».