Ο Διαμαντής Αξιώτης και ο «Γενναίος» του ταξίδεψαν στην Κατερίνη

Η τελευταία συλλογή διηγημάτων του Καβαλιώτη συγγραφέα παρουσιάστηκε στο θέατρο Πήγασος

Στον χώρο του θεάτρου Πήγασος υποδέχτηκε το αναγνωστικό κοινό της Κατερίνης τον Διαμαντή Αξιώτη, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Λόγου και Τέχνης που διοργανώνει ο φιλόλογος και ποιητής Αντώνης Κάλφας. Η βραδιά ξεκίνησε με τη δραματοποίηση του διηγήματος «Κήπος με τις πέτρες» από το τελευταίο βιβλίο του καβαλιώτη συγγραφέα «Με χίλιους τρόμους γενναίος» (Εκδόσεις Κίχλη, 2016) από τους ηθοποιούς Σοφία Αγαθαγγελίδου και Γιώργο Μπαλιάκα.

Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο Αντώνης Κάλφας ο οποίος στην εισήγησή του ανέπτυξε τον τρόπο που η «Λογοτεχνία αντιστέκεται εναντίον των φόβων του καιρού μας». Είπε μεταξύ άλλων: «Στα δεκαεννέα διηγήματα του Διαμαντή Αξιώτη, ο φόβος, στις διάφορες μορφές του, κυριαρχεί στη ζωή των ηρώων: «στρατιωτών της μεθορίου, οικονομικών μεταναστών, άστεγων των συσσιτίων, ψυχικά πασχόντων, αλλά και ώριμων γυναικών που βιώνουν την τελευταία αναλαμπή του πόθου. Δέσμιοι ασφυκτικών κοινωνικών συνθηκών, εσωτερικών συγκρούσεων και διλημμάτων, αλλά και μιας υπαρξιακής αγωνίας για το μέλλον, αδυνατούν να διαρρήξουν τα δίχτυα του φόβου. Κάποτε αποζητούν τη διαφυγή, μέσω της μνήμης, στον χαμένο παράδεισο της παιδικής ηλικίας («Η ηδονή των λουτρών») ή καταφεύγουν στο παραμύθι, όπου λύνονται, με τρόπο μαγικό, τα δεσμά («Το παραμύθι του Ερζινκάν»).

Η παρέμβαση του Διαμαντή Αξιώτη στην εισήγηση του Αντώνη Κάλφα έκανε την παρουσίαση πιο ενδιαφέρουσα λέγοντας διάφορες ιστορίες του κάθε διηγήματος και δίνοντας  το χρονικό πλαίσιο μα και την αιτία που γράφτηκαν. Τον λόγο πήρε ο συγγραφέας και εκδότης του εποχιακού πια λογοτεχνικού περιοδικού Παρέμβαση από την Κοζάνη Βασίλης Καραγιάννης. Σημάδια των καιρών της κρίσης που ο πολιτισμός είναι το πρώτο θύμα. Μίλησε με το δικό του αφοπλιστικό τρόπο λέγοντας πώς γνώρισε τον Διαμαντή Αξιώτη και ανέλυσε την εισήγηση του χαριτολογώντας «Στο σκαληνό τρίγωνο της αμαρτωλής λογοτεχνίας ή Κοζάνη, Καβάλα, Κατερίνη Αμερικάνος δε θα μείνει» [!!!].

Ο συγγραφέας ευχαρίστησε το θέατρο Πήγασο για τη φιλοξενία, τους ηθοποιούς για την όμορφη δραματοποίηση του διηγήματος και φυσικά το αναγνωστικό κοινό που παρακολούθησε την εκδήλωση. Δεν έλειψαν οι ερωτήσεις προς τον συγγραφέα για το έργο του μα και για το πολυτονικό σύστημα που χρησιμοποιούν οι εκδόσεις Κίχλη. Το πολυτονικό σύστημα έγινε θέμα ολιγόλεπτης συζήτησης όπως και η άριστη καλλιτεχνική επιμέλεια του βιβλίου η οποία σχολιάστηκε από το συγγραφέα.

Ένας μικρός εκδοτικός οίκος είναι οι εκδόσεις Κίχλη που με τη ποιότητα του κρατά στο χρόνο παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στο χώρο. Οι εκδόσεις  χρησιμοποιούν τα πνεύματα, τις δασείες και τις οξείες Άλλο ένα στοιχείο που ξεχωρίζουν αυτές τις εκδόσεις όσο αφορά την επιμέλεια και το σεβασμό στο συγγραφικό έργο. Πραγματικά όποιος φυλλομετρήσει κάθε βιβλίο των εκδόσεων θα βρει κάτι ξεχωριστό.  Κι αυτό θα το προσέξει ο απαιτητικός αναγνώστης που αγαπά το βιβλίο ως συνολική εικόνα κι όχι μόνο για το περιεχόμενο του.

Οι φωτογραφίες είναι της Στέλλας Τζιτζιλή, ενώ στοιχεία αντλήθηκαν από το ρεπορτάζ του bookia.