Ετοιμάζει βαλίτσες για Πειραιά το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας με τρεις παραστάσεις και μια έκθεση

Ο Αύγουστος του Γιώργου Σεφέρη και το 59ο Φεστιβάλ Φιλίππων συνδέουν (και) καλλιτεχνικά τα δύο λιμάνια με μια... χορηγία αισιοδοξίας στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά από τις 30 Μαρτίου μέχρι και τις 2 Απριλίου 2017

Η… εξωστρέφεια του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας δεν είναι κάτι καινούριο. Είναι, όμως, καινούριος ο φετινός προορισμός, με την παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ «Προς τον κύριο Φράνκλιν Α. Φορντ, 27/12/67» που ανέβηκε πέρσι το καλοκαίρι στο οικόπεδο Κρέη στο πλαίσιο του 59ου Φεστιβάλ Φιλίππων να ταξιδεύει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στις 31 Μαρτίου και 1 Απριλίου.

Και δεν είναι μόνο αυτή η παράσταση… Πώς θα μπορούσε, άλλωστε, όταν ο Αύγουστος του Σεφέρη απλόχερα «χορήγησε αισιοδοξία» το περασμένο καλοκαίρι στην Καβάλα.

Έτσι, την Πέμπτη 30 Μαρτίου στις 18:00 στο Φουαγιέ του 1ου ορόφου του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά η Ιόλη Ανδρεάδη παρουσιάζει το «Φονικό στην εκκλησιά του Τ.Σ. Έλιοτ», την Κυριακή 2 Απριλίου στις 21:00 στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου η Μαρία Χούκλη «συνομιλεί» ξανά με τον μεγάλο Έλληνα ποιητή στη «Συνέντευξη με τον Γιώργο Σεφέρη», ενώ την Παρασκευή 30 Μαρτίου έως την Κυριακή 2 Απριλίου στο Φουαγιέ του ισογείου του Θεάτρου ο σκιτσογράφος Δημήτρης Χαντζόπουλος, σε συνεργασία με το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης (ΜΙΕΤ), παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο «Γιώργος Σεφέρης–Χορηγός Αισιοδοξίας» με φωτογραφίες του Γιώργου Σεφέρη που ζωγράφισε ψηφιακά ο ίδιος ειδικά για το 59ο Φεστιβάλ Φιλίππων.

Δεν είναι η πρώτη, ούτε θα είναι και η τελευταία καλλιτεχνική εξόρμηση του ΔΗΠΕΘΕ της πόλης εκτός των ορίων του νομού και μάλιστα έχοντας στις βαλίτσες του δικές του παραγωγές, ενώ ήδη ο Τύπος της Αθήνας «μιλάει» για την καλλιτεχνική σύνδεση των δύο λιμανιών

Προς τον κύριο Φράνκλιν Α. Φορντ, 27/12/67

Η θέση μιας άρνησης…

Η παράσταση ξεκινά με ένα όχι. Μια άρνηση. Ένα όχι και τόσο γνωστό γράμμα του Σεφέρη, απάντηση στον Κοσμήτορα της Σχολής Τεχνών κι Επιστημών του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ Φράνκλιν Α. Φορντ, όπου αρνείται να αποδεχτεί έναν ετήσιο διορισμό ως καθηγητής της ποιήσεως της έδρας Charles Eliot Norton για το ακαδημαϊκό έτος 1969-1970 με μισθό 28.000 δολάρια.

Ο Σεφέρης σπεύδει να δηλώσει με τη στάση του ότι δε θεωρεί την ποίηση μια «ιδιωτική υπόθεση» αλλά ακριβώς το αντίθετο. Μια «δημόσια υπόθεση». Αυτό ακριβώς είναι που ενδιαφέρει τους δημιουργούς της παράστασης και πάνω σ’ αυτή του τη θέση εργάστηκαν μέσα από τα κείμενά του-ημερολόγια ιδιωτικά και πολιτικά, Δοκιμές, αλληλογραφία αλλά και την ποίησή του.

Η παράσταση κρατιέται μακριά από αδικαιολόγητες βιογραφικές περιέργειες. Ενδιαφέρεται όμως, εκεί που το θεωρεί αναγκαίο και απαραίτητο για τα βιώματα που αποτελούν αναφορά αναπόσπαστη από το έργο του.

Info

Προς τον κύριο Φράνκλιν Α. Φορντ, 27/12/67
Παρασκευή 31 Μαρτίου και Σάββατο 1 Απριλίου στις 21:00
Κεντρική Σκηνή Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (Ηρώων Πολυτεχνείου 32)
Δραματουργική επεξεργασία/Κείμενο παράστασης: Θοδωρής Γκόνης, Ελένη Στρούλια
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης
Σκηνικά-κοστούμια: Ελένη Στρούλια
Φωτισμοί: Tάσος Παλαιορούτας
Μουσική επιμέλεια: Αλέξανδρος Γκόνης
Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Συμεωνίδου
Στην παράσταση συμμετέχει ο χορευτής Δημήτρης Σωτηρίου
Παίζουν οι ηθοποιοί: Δημήτρης Κοντός, Κατερίνα Πατσιάνη, Παύλος Σταυρόπουλος, Κατερίνα Συμεωνίδου

Τιμές Εισιτηρίων: 10 ευρώ κανονικό, 7 ευρώ μειωμένο