Μουσική επάνω στο… νερό: Κορυφαίοι σολίστ στον τετράγωνο κήπο του Imaret

Μία «σπάνια» μουσική βραδιά με την Estonian Sinfonietta στο πλαίσιο του «Μουσικού Καλοκαιριού 2017» που διοργανώνει το Δημοτικό Ωδείο Καβάλας

Μετά την επιτυχία της πρώτης συναυλίας του «Μουσικού Καλοκαιριού 2017», το Σάββατο 12 Αυγούστου 2017 στις 21:30 ο δήμος Καβάλας και το Δημοτικό Ωδείο Καβάλας, σε συνδιοργάνωση με το ξενοδοχείο Imaret, φιλοξενούν το σύνολο Estonian Sinfonietta Soloists σε ένα εκλεκτό πρόγραμμα με έργα από την εποχή Μπαρόκ έως και το β΄ μισό του 20ου αιώνα.

Οι επτά επίλεκτοι Εσθονοί σολίστ της Estonian Sinfonietta θα εμφανιστούν μέσα στον ειδυλλιακό τετράγωνο κήπο του Imaret, επάνω στην πισίνα (υδάτινη επιφάνεια), παρουσιάζοντας ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον και ποικιλόμορφο ρεπερτόριο που εκτείνεται από τη μουσική των Vivaldi, Bach και Mozart έως τον 20ο αιώνα, με τα έργα του Astor Piazzolla και δύο Εσθονών συνθετών: του κορυφαίου Arvo Pärt (Άρβο Περτ) και του δασκάλου του, Heino Eller (Χέινο Ελερ).

Στο πρώτο μέρος, μετά τη δημοφιλέστατη Μικρή Νυχτερινή Μουσική του Μότσαρτ, θα ακούσουμε το Κοντσέρτο για φλάουτο «Η Καρδερίνα» του Βιβάλντι (στο οποίο ο συνθέτης μιμείται τα τιτιβίσματα του πουλιού με το σολιστικό όργανο) και το βαθιά κατανυκτικό έργο του Περτ με τίτλο Summa (Άπαντα). Στο δεύτερο μέρος θα απολαύσουμε το «Καλοκαίρι» από τις Τέσσερεις Εποχές στο Μπουένος Άιρες του Πιατσόλα, το έργο «Μελωδία της Πατρίδας» του Έλερ, και η βραδιά θα κλείσει με το Κοντσέρτο για φλάουτο σε ρε ελάσσονα για φλάουτο του Καρλ Φίλιπ Εμάνιουελ Μπαχ – πιο γνωστού από τους γιους του Γιόχαν Σεμπάστιαν. Σολίστ οι Oksana Sinkova (φλάουτο) και Maano Männi (βιολί).

Λίγα λόγια για την Estonian Sinfonietta

H Estonian Sinfonietta είναι μία ορχήστρα που συνδέει δημιουργικά μουσικούς που έχουν παίξει ως σύνολο επί πολλά χρόνια, με εμφανίσεις στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αίθουσες (Concertgebouw του Άμστερνταμ, Philharmonic της Κολονίας και της Αγίας Πετρούπολης, Flagey και Bozar των Βρυξελλών) και σε πολλά φεστιβάλ (Ars Musica στο Βέλγιο, Festival Internazionale Pianistico της Μπρέσια και του Μπέργκαμο, Mittelfest και Festival Emilia Romagna στην Ιταλία, Iitti Music Festival στην Φινλανδία, και Musikfest Kreuth am Tegernsee στην Γερμανία). Παίζοντας μαζί έχουν περιοδεύσει στην Ευρώπη (Ελβετία, Αυστρία, Ελλάδα, Τουρκία), στη Νότια Αμερική (Βραζιλία, Αργεντινή, Χιλή, Ουρουγουάη, Περού), στη Μέση Ανατολή, και σε διάφορα φεστιβάλ και κύκλους συναυλιών της Εσθονίας.

Η σύσταση της ορχήστρας αντικατοπτρίζει το ρεπερτόριό της. Επομένως, αποτελεί ένα ευέλικτο σύνολο που είναι ικανό να ερμηνεύσει μουσική από την εποχή Μπαρόκ έως και σύγχρονες συνθέσεις. Επιπλέον, δύναται να παρουσιάσει μεγάλα συμφωνικά έργα και να συμμετάσχει σε παραγωγές όπερας. Δεν έχει αρχιμουσικό ή καλλιτεχνικό διευθυντή, καθώς η μουσική είναι αποτέλεσμα συλλογικών ερμηνευτικών επιλογών εντός του συνόλου. Προσκαλεί όμως μαέστρους, όποτε αυτό απαιτείται και βάσει του ρεπερτορίου. Εξάρχοντες της ορχήστρας είναι οι Maano Männi και Arvo Leibur. Για τις συναυλίες της, η Estonian Sinfonietta συνεργάζεται με έμπειρους σολίστ-οραματιστές, οικοδομώντας μαζί τους ερμηνείες που απευθύνονται στους σύγχρονους ακροατές. Τον Μάιο του 2018 η ορχήστρα στην πλήρη μορφή της πρόκειται να δώσει συναυλία στη Βιέννη, στην Μεγάλη Αίθουσα των Φίλων της Μουσικής.

Είτε σε ατομικό ρεσιτάλ, είτε σε συναυλία μουσικής δωματίου ή ως σολίστ με ορχήστρα, οι δεξιοτεχνικές και εμπνευσμένες εμφανίσεις της φλαουτίστριας Oksana Sinkova δεν αφήνουν κανέναν ασυγκίνητο. Το ταξίδι της στη μουσική ξεκίνησε σε ηλικία 9 ετών. Έκτοτε η μουσική υπήρξε το πάθος της. Με αυτό ως εφόδιο κέρδισε 14 διαγωνισμούς, ανάμεσά τους 1ο βραβείο στον Πανσοβιετικό Διαγωνισμό «Νέος Βιρτουόζος» (1991, Κίεβο), 1ο βραβείο στον Διαγωνισμό “Yamaha” της Εσθονίας (1999), 1ο βραβείο στον Διαγωνισμό Johann Sebastian Bach της Ακαδημίας Μουσικής της Εσθονίας και της Ακαδημίας Sibelius της Φινλανδίας (1998), το Grand Prix στον Διαγωνισμό Johann Sebastian Bach της Εσθονίας (2000) και το 4ο βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό PACEM IN TERRIS (2005, Bayreuth, Γερμανία). Το 2008 η νεαρή φλαουτίστα κέρδισε το 1ο βραβείο και τις περισσότερες ειδικές διακρίσεις στον Εθνικό Διαγωνισμό για Ερμηνευτές Πνευστών της Εσθονίας, και την ίδια χρονιά της απονεμήθηκε η διάκριση «Νέος Μουσικός 2008» του εσθονικού οργανισμού PLMF.

Μετά την αποφοίτησή της με πτυχία Bachelor (cum laude) το 2002 και Master (cum laude) το 2006 από την Ακαδημία Μουσικής και Θεάτρου της Εσθονίας (τάξη των N. Punder and M. Helin, Ακαδημία Sibelius της Φινλανδίας), συνέχισε τις σπουδές της στο διδακτορικό πρόγραμμα (2006-11). Από το 2004-05 σπούδασε στην Ακαδημία Μουσικής και Θέατρου του Αμβούργου, στην τάξη του M. A. Epstein. Έχει επίσης συμμετάσχει σε masterclasses διάσημων παιδαγωγών και σολίστ, όπως οι G. Blasco, G. Marcossi, B. Giesler, H. Starreveld, L. Ruoho, M. Helin, J.-C. Gerard, R. Greiss-Armin, P. Gallois, M. Järvi, P.-L. Graf, W. Bennett και J. Frank. Το διάστημα 2000-11 εργάστηκε σε επαγγελματικές συμφωνικές ορχήστρες της Εσθονίας (κυρίως ως Κορυφαίο/Σόλο φλάουτο), ακολουθώντας παράλληλα σόλο καριέρα και διδάσκοντας από το 2008 στην Ακαδημία Μουσικής και Θεάτρου της Εσθονίας. Δίνει συχνά masterclasses και εμφανίζεται σε πολλά ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου με διάφορα σύνολα, στην Εσθονία και αλλού. Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει πολλά δεξιοτεχνικά κομμάτια βιολιού σε μεταγραφή για φλάουτο. Τέλος, έχει εμφανιστεί με την περίφημη ορχήστρα δωματίου Camerata Nordica στην Εσθονία και στη Σουηδία, στο Φεστιβάλ Tra Lago e Monti της Ιταλίας και σε πολλά άλλα.

Ο βιολονίστας Maano Männi ξεκίνησε τις μουσικές σπουδές του στο Μουσικό Σχολείο του Ταλίν με τον Tiiu Peäske και συνέχισε στην Ακαδημία Μουσικής και Θεάτρου της Εσθονίας (πρώην Κρατικό Ωδείο του Ταλίν) με τον θρυλικό καθηγητή Jüri Gerretz. Αποφοίτησε το 1992 και προσκλήθηκε για να αναλάβει τη θέση του βοηθού εξάρχοντα της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της Εσθονίας. Την επόμενη χρονιά προήχθη σε βασικό εξάρχοντα και διατήρησε τη θέση έως το 2000. Υπήρξε επίσης εξάρχων της Ορχήστρας Δωματίου του Ταλίν (1993-97) και προσκεκλημένος εξάρχων της Εθνικής Όπερας της Εσθονίας (2004-05). Την τρέχουσα περίοδο είναι κορυφαίος εξάρχων της Δημοτικής Ορχήστρας Βαάσα (Φινλανδία).

Ως σολίστ, ο Maano Männi έχει παίξει υπό τη διεύθυνση των περισσότερων Εσθονών και πολλών προσκεκλημένων μαέστρων, όπως οι Neeme Järvi, Arvo Volmer, Alexander Vedernikov, Tõnu Kaljuste. Δραστηριοποιείται επίσης έντονα στον χώρο της μουσικής δωματίου, έχοντας εμφανιστεί με τους Ralf Gothoni (πιάνο), Torleif Thedéen (βιολοντσέλο), Yuval Gotlibovich (βιόλα) και Christian Altenburger (βιολί) κ.ά. Παίζει συχνά με το Tobias String Quartet, ως συνιδρυτής του το 2000 με τον τσελίστα Aare Tammesalu.

Το σύνολο αυτό έπαιξε τον Μάιο του 2016 στο φημισμένο Berlin Konzerthaus, παρουσιάζοντας μουσικά αριστουργήματα της Εσθονίας. Το διάστημα 2002-09 εργάστηκε ως καλλιτεχνικός διευθυντής της Johann Strauss Orchestra της Εσθονίας. Ξεκίνησε την καριέρα του ως μαέστρος σε masterclasses με τους Jorma Panula, Leonid Grin και Ilmar Tõnisson, μαθητή του θρυλικού Ilya Musin. Έκτοτε έχει διευθύνει ορχήστρες στην Εσθονία και τη Φινλανδία, καθώς επίσης συναυλίες μουσικής φλαμένκο και σουίνγκ. Έχει διδάξει ως λέκτορας βιολιού και μουσικής δωματίου στην Ακαδημία Μουσικής και Θεάτρου της Εσθονίας (1998-2004), και διδάσκει τακτικά σε masterclasses στις χώρες της Βαλτικής, στην Σκανδιναβία και στην Κίνα.

Λόγω του πολυάσχολου προγράμματός του ως δεξιοτέχνης σολίστ, εξαίρετο μέλος συνόλων μουσικής δωματίου και εξάρχων ορχηστρικών συνόλων, έχει ταξιδέψει σε πολλές χώρες του κόσμου. Έχει ηχογραφήσει για την Εθνική Ραδιοτηλεόραση της Εσθονίας και για τη γερμανική εταιρεία “Erdeklang”, όπως επίσης για τη Φινλανδική “Alba Records”. To 2013 κυκλοφόρησε το σόλο CD του με τίτλο “Six Seasons+”, όπου ερμηνεύει μουσική των Astor Piazzolla και Evald Vain με τη Δημοτική Ορχήστρα του Pärnu. Από το 2016 παίζει σε ένα πολύτιμο γαλλικό βιολί του Charles François Gand (1810), ιδιοκτησίας του Ταμείου Πολιτισμού της Φινλανδίας.

Γενική είσοδος: 15 ευρώ. Εισιτήρια προπωλούνται στο ξενοδοχείο ΙΜΑΡΕΤ (τηλ: 2510620151).

*Οι διοργανωτές συμβουλεύουν το ενδιαφερόμενο κοινό να τα προμηθευτεί εγκαίρως, διότι λόγω περιορισμένης διαθεσιμότητας χώρου και καθισμάτων αναμένεται να εξαντληθούν σύντομα.