Cosmopolis 2018: Η ανθρώπινη εμπειρία και το συναίσθημα στην οπτική ταυτότητα της φετινής διοργάνωσης

Ο Παντελής Κάσδαγλης της Gullwing και το σκεπτικό πίσω από την εικαστική αποτύπωση των βασικών αξιών του θεσμού

Το Cosmopolis Ethnic Festival 2018, για όσους το έζησαν, είναι πλέον μία ανάμνηση αλλά και μια… υπόσχεση για το επόμενο. Στον απόηχο της φετινής, ομολογουμένως άκρως επιτυχημένης, διοργάνωσης, έχει ενδιαφέρον να «σταθεί» κανείς στην εικαστική εικόνα του Φεστιβάλ που αποτύπωσε και τη φιλοσοφία του.

Την οπτική ταυτότητα του Cosmopolis 2018 που όλοι μας είδαμε να «ξεδιπλώνεται» μέσα στην πόλη μέσα από τις αφίσες, τα banners, τα flyers και τα έντυπα προγράμματα δημιούργησε η καβαλιώτικη Gullwing.

Ο Art Director της εταιρίας Παντελής Κάσδαγλης μάς εξηγεί το πώς σχεδιάστηκε η καμπάνια.

«Λαμβάνοντας υπόψη τις απαιτήσεις του Cosmopolis Ethnic Festival δημιουργήθηκε μια οπτική γλώσσα η οποία ενσαρκώνει τον χαρακτήρα του θεσμού ενώ ταυτόχρονα τον ανανεώνει και τον τοποθετεί στο επίκεντρο του σωστού design και του marketing σε διεθνή επίπεδα.

Το concept έχει ως επίκεντρο μια παρέα νεαρών ενηλίκων, οι οποίοι απολαμβάνουν τα δρώμενα του Cosmopolis. Μιας παρέας που απολαμβάνει τη μουσική, το φαγητό και την επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς και ανθρώπους στο καλοκαιρινό τοπίο της Παλιάς Πόλης.

Αποτέλεσμα είναι η ανθρώπινη εμπειρία και το συναίσθημα να γίνει αναπόσπαστο κομμάτι του φετινού brand.

Το εγχείρημα προσανατολίζεται με μοντέρνο τρόπο μέσω συνέργιας ενός Op art, του μινιμαλισμού και χρήσης χρωμάτων με έντονα κοντράστ με σκοπό να μαγνητίσει το ενδιαφέρον του ντόπιου κατοίκου αλλά και του θεατή/επισκέπτη που έχει επαφή με το design.

Η χρήση των έντονων, καλοκαιρινών χρωμάτων συμβολίζει τα έντονα συναισθήματα που βιώνουν οι επισκέπτες του φεστιβάλ. Με αυτό τον τρόπο το εικαστικό προσεγγίζει τις ηλικίες του κοινού του Cosmopolis (όχι μόνο το ντόπιο αλλά και των επισκεπτών από τον υπόλοιπο Ελλαδικό χώρο και τουρίστες από το εξωτερικό) και αναβαθμίζει το επικοινωνιακό του μέρος.

Παράλληλα δημιουργεί μοναδικό brand που δεν αφήνει αδιάφορο ακόμα και τους ποιο απαιτητικούς “αναγνώστες”.

Σαφής έμπνευση στην εικονογράφηση είναι τα παραδοσιακά χαρακτικά ukiyo-e, οι πολύχρωμες αφρικανικές ενδυμασίες και η τεχνοτροπία των ιαπωνικών manga λόγω της ευδιάθετης αμεσότητας. Δεύτερος ρόλος στην εικονογράφησης είναι η εξαιρετική ικανότητα να μεταφραστεί ψηφιακά αλλά και αναλογικά (έντυπο υλικό, merchandise) και να ξεχωρίσει μέσα στο αστικό τοπίο της Καβάλας αλλά και στον κυβερνοχώρο».

Η Gullwing

Το Creative Agency “Gullwing” είναι ιδέα του Παντελή Κάσδαγλη που είναι και ο Art Director. Πλαισιώνεται από συνεργάτες που έχουν το ίδιο όραμα και ιδέες: να παραδίδουν δουλειές διεθνούς επιπέδου, με άρτια-σύγχρονη αισθητική, στοχευμένες και αποτελεσματικές, με συναισθηματική προσέγγιση και story telling.

Ο Παντελής Κάσδαγλης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καβάλα. Σπούδασε Graphic Design στο University of Central Lancashire και είναι κάτοχος Master στο Design.

Είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό του λογοτύπου του Φεστιβάλ Φιλίππων (και εφαρμογών των εικαστικών σε προηγούμενες περιόδους), συνεργάτης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και έχει εκτελέσει μεγάλο αριθμό έργων με προσανατολισμό στα πολιτιστικά και καλλιτεχνικά δρώμενα. Παράλληλα, έχει αναλάβει την εκτέλεση έργων μεγάλων επιχειρήσεων πανελλαδικής δραστηριότητας.