«Προμηθέας Δεσμώτης» της Γεωργίας Μαυραγάνη: Μια απόδειξη ότι το Θέατρο έχει μέλλον [φωτογραφίες]

Οι τριτοετείς σπουδαστές της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «Δήλος»-Δήμητρα Χατούπη πέρασαν το... θεατρικό μήνυμα αντίστασης του Αισχύλου στο 61ο Φεστιβάλ Φιλίππων και μάλιστα με τον πιο εμφατικό τρόπο

« Προμηθέας Δεσμώτης: Ένα τραγούδι αντίστασης»… Οι τριτοετείς σπουδαστές της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «Δήλος»-Δήμητρα Χατούπη με την σκηνοθετική καθοδήγηση της Γεωργίας Μαυραγάνη επιχείρησαν μια πρώτη σκηνική προσέγγιση αυτού του εμβληματικού ποιήματος του Αισχύλου το βράδυ της Τρίτης 21 Αυγούστου 2018 στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, στο πλαίσιο του 61ου Φεστιβάλ Φιλίππων. Και πέτυχε κάτι παραπάνω από αυτό…

Πατώντας πάνω στη μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα, η Γεωργία Μαυραγάνη επιχείρησε μια σημειολογική και συνάμα πρωτότυπη σκηνοθετική παρέμβαση, «αφαιρώντας» στην ουσία τον πρωταγωνιστικό ρόλο από την παράσταση: έδωσε το βήμα του Προμηθέα σε όλα τα μέλη του Χορού, διαχέοντας μ’ αυτόν τον τρόπο το πνεύμα της αντίστασης και στο κοινό.

Εξίσου κινηματογραφικός και ο ρόλος του υποβολέα σε πραγματικό χρόνο και τόπο, με τη σκηνοθέτιδα να δίνει οδηγίες στους ηθοποιούς κατά τη διάρκεια της παράστασης, μεταφέροντας επί σκηνής το 2ο Θεατρικό Εργαστήρι Αρχαίου Δράματος, τη «γενέτειρα» του έργου.

Καταλύτης στην όλη προσπάθεια η επιμέλεια κίνησης του Κώστα Καρβουνιάρη, συμβάλλοντας στην αέναη κίνηση χωρίς υπερβολές, σε συνάρτηση με το λιτό σκηνικό, κρατώντας προσγειωμένο το έργο και σε επαφή με το κοινό, αλλά και με τους διαχρονικούς συμβολισμούς του Αισχύλου.

Μοναδικό μείον, η μεγάλη διάρκεια της παράστασης, όχι ως προς την εξάντληση των νοημάτων, αλλά ως προς την κυκλική πορεία κάποιων στιγμιοτύπων, χωρίς, ωστόσο, να προκαλείται κάποια έντονη αίσθηση νοηματικής ή σκηνοθετικής-αισθητικής κόπωσης κι αυτό κυρίως, χάρη στην καθαρή δύναμη της παράστασης, η οποία ερχόταν από τους τριτοετείς σπουδαστές της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «Δήλος»-Δήμητρα Χατούπη.

Αναστασία Δένδια, Γεωργία Ζάχου, Γιώργος Κορομπίλης, Λουκάς Κυριαζής, Νίκος Μάνεσης, Στέλλα Παπακωνσταντίνου, Γιώργης Παρταλίδης, Νίκος Σαμουρίδης, Νικόλαος Σιγάλας, Γιάννης Σίμος, Αικατερίνη Σκυλογιάνη, Ιωάννα Σουλελέ, Αρίστη Σπύρου, Ελευθερία-Μαρία Στεργίου, Σοφία Τριανταφυλλάκη, Δημήτρης Τσίκλης, Θεώνη Τσούρμα, Χριστιάνα Χατζηπιέρα, Γιάννης Χόρτης και Άλκηστις Χριστοπούλου, εξέπεμψαν έναν δυναμισμό, ο οποίος τείνει να εκλείψει από πολλούς ηθοποιούς και παραστάσεις εγνωσμένης αξίας.

Η σωματική και πνευματική καταπόνηση στην οποία υποβλήθηκαν οι ηθοποιοί, γύρισε το Θέατρο στην αρχική του μορφή, στο μέρος από το οποίο ξεκίνησε, αυτό της κάθαρσης, στη σκηνή και στο κοινό κι άφησε να εννοηθεί ότι στην Ελλάδα υπάρχει μέλλον, ότι γίνεται δουλειά, ενισχυμένη κι από τη φιλοξενία από μεγάλους θεσμούς, όπως είναι το Φεστιβάλ Φιλίππων και κυρίως, ότι η αντίσταση του Αισχύλου απέναντι στο παλιό και στο δεσποτικά τετριμμένο, φαίνεται ότι ριζώνει και στο Θέατρο. Ο χρόνος θα δείξει…

Δείτε φωτογραφίες από την παράσταση «Προμηθέας Δεσμώτης: Ένα τραγούδι αντίστασης»